وزیر امور خارجه اوکراین:

غرب به دنبال حذف روسیه از سوئیفت است

به دنبال تنش‌های روسیه و غرب، وزیر خارجه اوکراین مدعی شد مقامات غربی در حال بحث برای حذف روسیه از سیستم سوئیفت هستند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، دمیترو کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین امروز (یکشنبه) اعلام کرد که مقامات غربی به طور فعال در حال گفت‌وگو درمورد چشم‌انداز حذف روسیه از سیستم سوئیفت هستند و انجام چنین چیزی برای کی‌یف مسئله بسیار مهمی تلقی می‌شود.

وی در این خصوص در گفت‌وگو با واشنگتن پست مدعی شد: «آنچه من از گفت‌وگو‌های غیررسمی خود [با مقامات غربی] می‌دانم این است که آن‌ها در حال بحث در مورد گزینه شدید حذف روسیه از سوئیفت هستند و این برای ما بسیار مهم است.»

وزیر خارجه اوکراین ضمن درخواست از آمریکا و متحدان او برای افزایش تهدیدات و تحریم‌ها علیه روسیه، اعلام کرد اگر دولت بایدن بخواهد با روسیه مصالحه کند برای اوکراین جای نگرانی خواهد داشت.

کولبا از آمریکا، انگلیس و اتحادیه اروپا خواست تا اقدامات آینده خود را در صورت حمله احتمالی روسیه به وضوح بیان کنند چراکه ممکن است کمبود اطلاعات روسیه را ترغیب به حمله کند.

وزیر خارجه اوکراین ادعا کرد حتی اگر وابستگی اتحادیه اروپا به گاز روسیه باعث موضع خنثی این اتحادیه شود، آمریکا و انگلیس باید به تنهایی وارد عمل شوند.

گفتنی است، سوئیفت سیستم ارتباطات مالی بین بانکی بین‌المللی است که با تفاهم و توافق ۲۳۹ بانک از ۱۵ کشور اروپایی و آمریکای شمالی در ماه مه سال ۱۹۷۳ میلادی راه‌اندازی شد. این سیستم امکان ارتباط مالی بانک‌ها در سراسر جهان را فراهم می‌سازد.

مقامت روسیه بار‌ها تأکید کرده‌اند که مسکو هیچ برنامه‌ای برای حمله از هیچ نوع آن علیه اوکراین ندارد و بیان کرده است که رسانه‌های غربی مشغول افزایش تنش‌ها و گسترش اخبار نادرست در این خصوص هستند.

کمی پیش‌تر، آمریکا ادعا کرده بود روسیه حدود ۱۰۰ هزار سرباز را در نزدیکی مرز اوکراین مستقر کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار