فرهنگ، زیربنای حرکت‌های تمدن‌ساز است

نشست شورای فرهنگ عمومی، با موضوع (تقویت همگرایی دستگاه‌های فرهنگی و رفع موانع و عدم اتفاق نظر‌های احتمالی) در سالن اجتماعات مصلی رشت برگزار شد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، اسدالله عباسی، استاندار گیلان امروز در دومین نشست شورای فرهنگ عمومی استان در سال جاری که با موضوع (تقویت همگرایی دستگاه‌های فرهنگی و رفع موانع و عدم اتفاق نظر‌های احتمالی) در سالن اجتماعات مصلی رشت برگزار شد، با تسلیت ایام فاطمیه، گفت: حضرت زهرا (س) الگوی کاملی در حوزه اخلاق و صیانت از خانواده است که باید به جامعه امروز معرفی شود.

او با بیان اینکه در حوزه فرهنگ، باید بر اساس نقشه راه و اسناد بالادستی گام برداشت، افزود: تک روی در این بخش قابل پذیرش نیست بلکه باید با همگرایی و تعامل در جهت تحقق اهداف تعیین شده حرکت کرد.

استاندار گیلان بر لزوم آسیب شناسی برای اقدامات فرهنگی صورت گرفته و بررسی نتایج آن تاکید کرد و گفت: مبنای حرکت در نظام فرهنگی، توجه به زیرساخت هاست که رهبر معظم انقلاب همواره بر آن تأکید داشته اند.

اسدالله عباسی با اشاره به اینکه در کشور نقشه مهندسی فرهنگی با تاکید بر ارزش‌های اسلامی تدوین شده، افزود: باید به مسائل فرهنگی بصورت واقع بینانه و هم جهت با باور‌ها و ارزش‌های دینی، نگریسته شود.

او با بیان اینکه دشمنان کشور، فرهنگ را نشانه گرفته اند، گفت: دشمنان رمز موفقیت ایران اسلامی را اندیشه‌های والای رهبر معظم انقلاب و نیز انسجام در نهاد خانواده می‌دانند از این‌رو در جهت تخریب این ارزش‌ها تلاش می‌کنند.

استاندار گیلان به وضعیت فرهنگ در استان و اقدامات لازم در جهت تعالی این بخش اشاره و افزود: نماینده، ولی فقیه در گیلان، سکاندار فرهنگ عمومی است و باید در این حوزه، انسجام داشته باشیم.

اسدالله عباسی گفت: هویت و اصالت گیلان در حوزه فرهنگ، بسیار با عظمت است از این‌رو باید در جهت حفظ و اعتلای آن اقدامات فرهنگی اثرگذاری را انجام داد.

او افزود: الگوسازی و بهره گیری از ابزار هنر برای نمایش داشته‌های فرهنگی استان ضروری است و در حوزه محتوایی، صدا و سیمای مرکز استان باید با ساخت فیلم‌های فاخر، الگوسازی موثری داشته باشد.

استاندار گیلان با اشاره به گردشگرپذیر بودن گیلان و حضور مسافران با فرهنگ‌های مختلف در استان گفت: لازم است نسبت به صدور فرهنگ اصیل استان به مسافران، گام‌هایی اثرگذار برداشته شود.

اسدالله عباسی از ائمه جمعه شهرستان‌ها نیز خواست با آسیب شناسی فرهنگی و اجتماعی، نسبت به بیان واجبات و مستحبات دینی مرتبط با فرهنگ مصرف در جامعه اقدام و در این زمینه الگوسازی کنند.


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.