سناتور ارشد آمریکایی:

روسیه در تلاش برای جنگ با ناتو است

یک سناتور جمهوری خواه آمریکا می‌گوید علی رغم هشدار‌های واشنگتن، روسیه به دنبال بهانه‌ای برای آغاز یک جنگ است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رادیو آزاد اروپا، جیم ریش، یکی از سناتور‌های جمهوری خواه آمریکا در بیانیه‌ای گفت: پیشنهاد‌های اخیر روسیه در جهت حصول یک توافقنامه امنیتی نیست بلکه یک سری امتیازاتی است که آمریکا و متحدانش در ناتو باید برای راضی کردن ولادیمیر پوتین به وی بدهند.

پیشنهاد روسیه که در تاریخ ۱۷ دسامبر سال جاری توسط وزارت خارجه این کشور ارائه شد شامل پایان دادن به گسترش نیرو‌های ناتو در به شرق اروپا و محدود کردن فعالیت‌های نظامی آن‌ها در نقاط مرزی این کشور بوده است.

ریش در بیانیه خود تاکید کرد: روسیه با علم بر غیرممکن بودن درخواست خود آن را مطرح کرده و پوتین خوب می‌داند که آمریکا و متحدانش درباره آینده سیاسی اوکراین مذاکره نمی‌کنند و این موضوع برایشان اهمیت دارد.

ریش از دولت بایدن و همه متحدان آمریکا خواست با درخواست های روسیه در این زمینه مخالفت کنند؛ وی همچنین از کنگره آمریکا درخواست کرد در جهت تشدید تحریم‌ها علیه روسیه گامی مثبت بردارند.

روسیه در حال حاضر ۱۰۰ هزار نیروی نظامی در مرز‌های اوکراین مستقر کرده که آمریکا آن را تدارکی برای حمله نظامی به این کشور می‌داند. یک مقام ارشد آمریکایی نیز پیشنهاد‌های روسیه را غیرقابل قبول توصیف کرد و گفت بحث‌ها در این مورد ادامه دارد.

این مقام آمریکایی خبر داد: واشنگتن و متحدانش در ناتو در روز‌های آینده در مورد پیشنهاد‌های روسیه تشکیل جلسه خواهند داد.

سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه نیز واکنش آمریکا و متحدانش در ناتو به بسته پیشنهادی مسکو را دلسردکننده خواند و گفت: این پیشنهادات به هیچ وجه غیرقابل قبول نیستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار