انتشارسالانه ۵۰ هزار تن ذرات معلق در اصفهان

مدیر مرکز پایش و کنترل کیفی هوای شهرداری اصفهان گفت: سالانه ۵۰ هزار تن ذرات معلق در هوای کلانشهر اصفهان منتشر می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، ابوالفضل خسروی مدیرمرکز پایش و کنترل کیفی هوای شهرداری اصفهان دیشب در نشست تخصصی "هوا برای تنفس" با موضوع کنترل آلودگی هوای اصفهان که در دانشگاه اصفهان و همچنین از طریق فضای مجازی برگزار شد گفت: سال گذشته ۲۶ روز هوای اصفهان پاک بود و این در حالیست که امسال تنها ۲ روز هوا در این کلانشهر پاک بوده است.

خسروی شاخص کنونی آلودگی هوا اصفهان را به دلیل بارندگی ۶۶ عنوان کرد و گفت: این شاخص زمانی مطلوب است که به زیر عدد ۵۰ برسد.

مدیرمرکز پایش و کنترل کیفی هوای شهرداری اصفهان منبع اصلی آلاینده‌های هوای اصفهان را وسایل نقلیه موتوری عنوان کرد و گفت: لازمه برنامه کاهش آلودگی هوا در درجه اول پایش آلودگی هواست که در حال انجام است، اما توسعه آن نیازمند خردجمعی است.

وی با بیان اینکه ۷۵ درصد صنایع استان اصفهان در هشت درصد مساحت این منطقه قرار دارد گفت: شهر اصفهان فقط ۱۵ منطقه شهری آن نیست و شهر‌های زیادی در مجاورت آن هستند، ولی در این میان این کلانشهر وضعیت اینچنینی دارد.

مدیرمرکز پایش و کنترل کیفی هوای شهرداری اصفهان، کاهش آلودگی هوا را یکی از اهداف شهرداری اصفهان برشمرد و گفت: به این منظور اهداف کلان در برنامه راهبردی ۱۴۰۵برنامه‌ریزی شده است.

وی گفت: اجرای برنامه‌های بلندمدت نیاز به بودجه‌های سنگین است و با توجه به وضعیت فعلی آلودگی هوا، برنامه‌های کوتاه مدت برای کاهش آلاینده‌ها در هوای این کلانشهر پیش بینی شده است.

نشست تخصصی "هوا برای تنفس" با موضوع کنترل آلودگی هوای اصفهان به همت کنسرسیوم محیط زیست مراکز علمی پژوهشی با هدف لزوم بکارگیری ظرفیت‌های بالقوه مراکز علمی استان در رفع چالش‌های زیست محیطی بویژه در حوزه کنترل آلودگی هوا و برای برون رفت از این چالش استانی و ملی برگزار شد.

در این نشست، صاحب‌نظران حوزه‌های مختلف علمی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، منابع طبیعی و محیط زیست از جمله اساتید دانشگاه‌های اصفهان و صنعتی به بررسی مسائل ناشی از نبود نگره زیست‌پذیری در استان اصفهان پرداختند.

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار