مسابقات آسیایی کاراته؛

کاراته کا‌های ایرانی خوش درخشیدند

سومین روز مسابقات آسیایی کاراته با برگزاری دیدار‌های نمایندگان کشورمان پیگیری شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، در سومین روز مسابقات آسیایی کاراته در آلماتی قزاقستان  نمایندگان کشورمان در بخش کاتای انفرادی بزرگسالان و کومیته رده امید به مصاف حریفانشان رفتند.

کومیته امید دختران

در وزن منفی ۵۵ کیلوگرم، زهرا بنیانی در مرحله نیمه نهایی مقابل تام هوانگ از ویتنام قرار گرفت و با نتیجه ۸ بر صفر مغلوب شد. بنیانی در دیدار رده بندی این وزن موفق شد با نتیجه ۱۰ بر ۵ الیازیا اسماعیل از امارات را شکست دهد و به مدال برنز دست یابد.

در وزن منفی ۶۱ کیلوگرم، آتوسا گلشاد نژاد در مرحله نیمه نهایی با نتیجه ۴ بر یک از سد وود چو هی از هنگ کنگ گذشت و راهی فینال شد. گلشاد نژاد، موفق شد با نتیجه ۴ بر ۳ آسل کانای از قزاقستان را شکست دهد و مدال طلا را برای کشورمان به ارمغان بیاورد.

مبینا حیدری نماینده کشورمان در وزن منفی ۶۸ کیلوگرم در مرحله نیمه نهایی به مصاف لورا آلیکول از قزاقستان رفت و موفق شد، با نتیجه ۸ بر صفر مقتدرانه  حریفش را شکست دهد. حیدری در دیدار فینال مقابل فاطیما خاسیف از امارات قرار گرفت و با نتیجه ۲ بر صفر توانست حریف اماراتی خود را شکست دهد و مدال طلا را برای کشورمان تصاحب کند.

در وزن مثبت ۶۸ کیلوگرم، آیدا خوشبختی مقابل سامیس جویتا از اندونزی قرار گرفت و با نتیجه ۸ بر صفر حریفش را شکست داد و به فینال این وزن رسید. خوشبختی، در دیدار فینال او رو در روی الگا مالتسوا از قرقیزستان قرار گرفت و با نتیجه ۴ بر صفر مغلوب حریف قرقیز خود شد و به مدال نقره این وزن رسید.

کومیته امید پسران

در وزن منفی ۵۵ کیلوگرم، محمد رضا سواری در مرحله نیمه نهایی با نتیجه ۸ بر صفر مغلوب ژولمان از قزاقستان شد، اما او در دیدار رده بندی توانست با نتیجه قاطع ۸ بر صفر ستاپونگ چانخت از تایلند را مغلوب کند و مدال برنز این وزن را برای کشورمان به دست بیاورد.

در وزن منفی ۶۰ کیلوگرم نیز مرتضی کریمی با نتیجه یک بر صفر مقابل چونگ هوی پان از هنگ کنگ شکست خورد. کریمی برای کسب مدال برنز مقابل نورسلطان کالیو از قزاقستان قرار گرفت و با حریفش به تساوی صفر بر صفر رسید و در نهایت او با رای داوران شکست خورد. 

هادی کیانی نماینده کشورمان در وزن منفی ۶۷ کیلوگرم با نتیجه ۲ بر صفر مغلوب خودجاکلف از ازبکستان شد و از صعود به فینال این وزن بازماند. کیانی در دیدار رده بندی این وزن موفق شد با نتیجه ۵ بر ۲ باگ چونگ از هنگ کنگ را شکست دهد و به مدال برنز را دست یافت.

در وزن منفی ۷۵ کیلوگرم، علیرضا حیدری مقتدرانه با نتیجه ۶ بر صفر چنگ تونگ از چین تایپه را شکست داد و به فینال این وزن رسید.حیدری در دیدار فینال توانست با نتیجه قاطع ۵ بر صفر محمد برناوی از عربستان مغلوب کند و مدال طلا را برای کشورمان به ارمغان بیاورد.

در وزن منفی ۸۴ کیلوگرم، کمال بیک از قزاقستان با نتیجه ۲ بر یک امیر اسلامی کاراته کای کشورمان را شکست داد. اسلامی در دیدار رده بندی نیز مقابل محمد الملکی از عربستان با نتیجه ۳ بر ۲ شکست خورد و از کسب مدال در این رقابت‌ها بازماند.

محسن صفر نژاد در وزن مثبت ۸۴ کیلوگرم موفق شد، ۷ بر صفر دنی شروی از مالزی را شکست دهد و راهی فینال این وزن شد. صفر نژاد، در دیدار نهایی این وزن به مصاف اسفندیار یرکبک از قزاقستان رفت و با نتیجه قاطع ۸ بر ۲ حریفش را مغلوب کرد و مدال طلا را کسب کرد.

فاطمه صادقی و ابولفضل شهرجردی در مسابقات بخش انفرای کاتا مقابل حریفانی از اندونزی شکست خوردند و روز سه شنبه باید برای کسب مدال برنز با حریفانشان مبارزه کنند.

در پایان مسابقات امروز تیم‌های ملی کاراته کشورمان ۴ مدال طلا، یک مدال نقره و ۳ مدال برنز کسب کردند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار