آمادگی سارایوو برای خواهرخواندگی با کاشان

مدیر مرکز و امور بین الملل شهرداری کاشان از اعلام آمادگی سارایوو برای خواهرخواندگی با کاشان خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، محمدعلی فرجی مدیر مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری کاشان با اشاره به دریافت نامه رسمی پیشنهاد خواهر خواندگی بخش قدیمی شهر سارایوو و کاشان گفت: این نامه از طریق سفارت جمهوری اسلامی ایران در سارایوو به نمایندگی وزارت امورخارجه در استان اصفهان ارسال شده است.

وی گفت: موضوع پیشنهادی توافقنامه، دوستی و همکاری بین شهرداری منطقه استاری گراد سارایوو بوسنی و هرزگوین و شهرداری کاشان است.

به گفته وی شهرداری‌های ۲ شهر با امضای این سند رسمی در آینده و ایجاد همکاری در حوزه‌های مختلف بر پایه احترام متقابل واقعی متعهد می‌شوند برای اجرای طرح‌های مورد علاقه مشترک در زمینه‌های اقتصاد، فرهنگ، آموزش، گردشگری، ورزش و حفاظت از میراث طبیعی و فرهنگی تبادل نظر کنند.

فرجی گفت: اشتراکات تاریخی و فرهنگی میان دو ملت در دیپلماسی شهری فرصتی برای ارتقای دوستی ملت‌ها است.

وی گفت: امضای تفاهم نامه خواهرخواندگی میان کاشان و سارایوو زمینه‌ها و ظرفیت‌های خوبی برای همکاری میان ۲ شهر را ایجاد خواهد کرد.

به گفته وی تفاهم نامه خواهرخواندگی بین یکی از مناطق شهرداری تهران و شهرداری شهر سارایوو بوسنی و هرزگوین در سال ۹۵ نیز امضا شد.

شهرستان کاشان با پیشینه تاریخی هفت هزار ساله به قدمت تپه‌های باستانی سیلک و برخورداری از یک هزار و ۷۰۰ اثر دارای ارزش تاریخی، طبیعی و معنوی شامل ۳۲۵ اثر ثبت ملی و یک اثر ثبت جهانی در فاصله نزدیک به ۱۰۰ کیلومتری جنوب قم و ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

انتهای پیام/ص

برچسب ها: خواهرخواندگی ، کاشان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.