برای خرید اینترنتی از کارت مجزا استفاده شود

رئیس پلیس فتا خوزستان گفت: برای انجام خرید‌های اینترنتی خود از یک کارت بانکی مجزا با موجودی محدود استفاده کنید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سرهنگ کاراگاه علی حسینی، رئیس پلیس فتا خوزستان گفت: همواره برای انجام خرید‌های اینترنتی خود از یک کارت بانکی مجزا با موجودی محدود استفاده کنید.

او افزود: با توجه به فرا رسیدن شب یلدا، کلاهبرداران با سوءاستفاده از این موقعیت و درج آگهی‌های فریبنده مانند جشنواره‌های فروش ویژه و تخفیفی در شبکه‌های اجتماعی، دست به کلاهبرداری از شهروندان می‌زنند.

سرهنگ حسینی ادامه داد: مجرمان پس از جلب اعتماد کاربران، آن‌ها را به خرید کالا و واریز وجه ترغیب می‌کنند و قبل از دیدن و اطمینان از اصالت و مدارک کالا، اقدام به پرداخت بیعانه نکنید.

رئیس پلیس فتا خوزستان گفت: به‌هیچ‌وجه به تبلیغات اغواکننده فروش کالا در فضای مجازی به‌خصوص شبکه‌های اجتماعی توجه نکنند و از فروشگاه‌هایی که دارای نماد اعتماد الکترونیک هستند خرید کنید همچنین توجه داشته باشید که آدرس سایت‌های فروشگاهی معتبر با عبارت HTTPS شروع‌شده و تمامی درگاه‌های پرداخت بانکی به دامنه SHAPARAK.IR ختم می‌شوند.

رئیس پلیس فتا استان خوزستان در پایان بیان کرد: در خرید‌های زیر ۱۰۰ هزار تومان هم از رمز پویا استفاده کنید و در صورت امکان، پرداخت درب منزل را انتخاب کنید و از پرداخت بیعانه جدا خودداری کنید.

انتهای پیام/م

برچسب ها: کارت بانکی ، پلیس فتا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.