صدای پای یلدا می آید+فیلم

باشگاه خبرنگاران جوان البرز به مناسبت فرارسیدن شب یلدا یک ویدئوی اختصاصی را به مخاطبان هدیه می‌دهد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، شب چله به‌عنوان بلندترین شب سال، برای ما ایرانی‌ها پر از خاطره است؛ از زمان کودکی که انشای شب یلدا می‌نوشتیم تا جمع شدن فامیل، انداختن سفره شب یلدا، تزیین انار شب یلدا و گوش دادن به شعر و قصه زیر کرسی.

انتهای خیابان آذر، یلدا فرصتی می شود برای قرار عاشقانه پاییز، زمستان و روایتی جذاب از دانه های سرخ انار،او را به سفره مهر بنشانیم، به سمت شب نشینی و عشق، به سمت حافظ و دعا و هر آنچه بوی خدا می دهد و دوستی.

ویدئوی ذیل کاری از همکاران باشگاه خبرنگاران جوان مرکز البرز است که به مناسبت شب یلدا تهیه شده و شما را تا سفره یلدا و مهمانی واپسین روز پاییزی همراهی می‌کند.

انتهای پیام/د.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۱:۴۱ ۰۱ دی ۱۴۰۰
بنام خداوند جان و خرد :
یلدا همان میلاد (به معنای زایش) زادروز یا تولد است :
در دوران کهن، شب مظهر تاریکی و تباهی و وحشت بوده و اغلب سعی می کردند که شب هنگام با افروختن آتش و افزودن نور، خانه روشن باشد.تا پلیدی و تباهی در آن راه نیابد. شب یلدا طولانی ترین شب است. یعنی تسلط تاریکی بر زمین از تسلط نور خورشید و روشنایی می کاهد. و چون فردای این شب روشنایی بر ظلمت غالب و روز طولانی می شود، ایرانیان تولد دوباره خورشید را که مظهر روشنایی است جشن می گیرند.آیین شب یلدا یا شب چله، خوردن آجیل مخصوص، هندوانه، انار، شیرینی و میوه های گوناگون است که همه جنبه نمادی دارند و نشانه برکت، تندرستی، فراوانی و شادکامی هستند.یکی دیگر از رسم های بی نظیر شب یلدا، «فال حافظ گرفتن» است اگر رسم ها و آیین های دیگر یلدا را میراثی از فرهنگ چند هزار ساله بدانیم، ولی فال حافظ گرفتن در شب یلدا در سده های اخیر به رسم های شب یلدا افزوده شده است.این سنتها، در واقع اصلی ترین مراسم شب یلدا است که در تمامی شهرهای ایران و حتی ایرانیان مقیم خارج از کشور به همین صورت انجام می شود.اما با توجه به گونه های مختلف فرهنگی در ایران هر شهری بنا به فرهنگ خود رسم و رسوم های متفاوتی دارد که همین امر باعث جذابیت این شب طولانی و سرد شده است.
یلدا همان میلاد (به معنای زایش) زادروز یا تولد است که از زبان سامی وارد پارسی شده است.
پس یلدا به معنی رویش و زایش است یلدا = رویش بزرگ ، یلدا = روشنای نور حق و عدالت خداوند جل جلاله در دل ظلمات محض شیاطین تاریکیها یلدا روشنگری متفکرانه خردمندانه