معاون وزیر خارجه سوریه:

پیروزی بزرگی بدست آوردیم، اما جنگ تمام نشده است

معاون وزیر خارجه سوریه در مصاحبه‌ای اعلام کرد این کشور پیروزی بزرگی بدست آورده، اما غرب در حال تسویه حساب با دمشق است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان «بشار الجعفری» معاون وزیر امور خارجه سوریه در مصاحبه با خبرگزاری المیادین اعلام کرد این کشور به پیروزی بزرگی در جنگ با تروریسم دست یافت، اما جنگ در این کشور هنوز پایان نیافته است، به دلیل اینکه سوریه عامل مستقیم شکست بسیاری از پروژه‌های غربی در منطقه بود، هم اکنون آنچه غرب انجام می‌دهد تسویه حساب با دمشق به دلیل شکست پروژه هایش در منطقه است.

معاون وزیر امور خارجه سوریه در ادامه گفت: ما هرگز در‌ها را به روی هیچ حرکت عینی آمریکا به سمت سوریه نبسته‌ایم. در مقابل واشنگتن را تشویق می‌کنیم که سیاستی واقع بینانه در برابر ما و منطقه داشته باشد. ما در سیاست خارجی خود واقع بین هستیم و اندازه واشنگتن را در سیاست بین الملل به خوبی می‌دانیم.

او اعلام کرد سوریه خود بهتر می‌داند اشغالگر، متحد، دوست و مخالف کیست. اوضاع بین المللی دمشق را به ایجاد اتحاد با روسیه، ایران و مقاومت سوق می‌دهد. روابط روسیه و سوریه بسیار تاریخی و قدیمی و رابطه‌ای ائتلافی است.

بشار الجعفری میزان روابط مسکو و دمشق را به حدی نزدیک دانست که اعلام کرد هماهنگی با مسکو به صورت روزانه برای بحث درباره موضوعاتی از جمله حملات رژیم صهیونیستی انجام می‌شود و دمشق همیشه با متحدانش در خصوص موضوعات مورد علاقه خود و مسائل مربوط به مسکو، تهران و مقاومت گفتگو می‌کند.

معاون وزیر امور خارجه سوریه از جنگیدن این کشور در جبهه‌های مختلف خبر داده و گفت: ما در چندین جبهه می‌جنگیم و اولویت ما مبارزه با تروریسم و اشغالگران است و اسرائیلی‌ها این را می‌دانند.

الجعفری از روابط ژئوپلتیک جدید میان کشور‌های عربی و ایران خبر داده و اعلام کرد: سوریه در تدوین ژئوپلیتیک جدید، برای اولین بار موفق به ایجاد اتحاد عربی با ایران شد. مشکل اتحاد با ایران چیست در حالی که قطر با ترکیه و عربستان سعودی با آمریکا متحد هستند؟

معاون وزیرخارجه سوریه در پایان نیز از بازگشت کشورهای عربی به سوی سوریه خبر داد که سفر وزیر خارجه امارات به این کشور بهترین شاهد آن دانست.

ساعاتی پیش نیز سه کشور ایران، ترکیه و روسیه در هفدمین نشست آستانه اعلام کردند تداوم حملات نظامی رژیم صهیونیستی در سوریه که ناقض قوانین بین المللی، حقوق بشردوستانه بین المللی، حاکمیت سوریه و کشور‌های همسایه است و ثبات و امنیت منطقه را به خطر می‌اندازد، محکوم کرده و خواستار توقف آن شدند.

تحریم‌های شدید آمریکا علیه سوریه موسوم به سزار از ۱۷ ژوئن ۲۰۲۰ به اجرا درآمد و تا سال ۲۰۲۴ اعتبار خواهد داشت. با وجود این تحریم‌ها اقتصاد ضربه دیده سوریه از جنک، متحمل فشار‌های زیادی شده و زندگی مردم این کشور را سخت‌تر می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار