آغاز طرح مطالعاتی تامین آب شرب پاوه/عملیات بازسازی و نوسازی بقعه متبرکه احمد ابن اسحاق پایان یافت

سرپرست فرمانداری پاوه از تصویب و آغاز طرح مطالعاتی تامین آب شرب پاوه از سد داریان خبر داد .

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، جلیل بالایی سرپرست فرمانداری پاوه از تصویب و آغاز طرح مطالعاتی تامین آب شرب پاوه از سد داریان خبر داد و گفت : با توجه به خشکسالی‌های اخیر و مشکلات پیش‌رو، امور آب موظف شد طرح مطالعه امکان سنجی و فاز یک تامین آب شرب شهر پاوه از سد داریان را به قید فوریت پیگیری و انجام دهد.

او گفت : مشکلات ناشی از خشکسالی‌های اخیر، کاهش بارش‌ها، جنس خاک و توپوگرافی منطقه، امکان آلودگی منابع آب را افزایش داده و چشمه‌های «هانی کوان» که در خط القعر پاوه و در معرض تهدید آلایندگی‌های متعدد می‌باشد و بر همین اساس ضرورت دارد برای پیشگیری در سنوات آینده موضوع انتقال آب از سد داریان در اولویت قرار گیرد.

سرپرست فرمانداری پاوه افزود: حفاظت فیزیکی و بهداشتی از چشمه هانی کوان در دستور کار قرار گرفت و در خصوص تشدید مراقبت‌ها در کنترل کیفیت آب به صورت شبانه روزی در چشمه، مخازن و خط انتقال و ایجاد اطمینان کامل به مردم برای تزریق آب سالم به شبکه توزیع تصمیم گیری شد.

بالایی با اشاره به اینکه اجرای برخی پروژه‌ها از جمله تصفیه خانه‌های فاضلاب روستا‌های مسیر و یا انحراف مسیر پاوه رود پر هزینه و زمانبر است، افزود: آغاز مطالعه امکان سنجی و فاز یک طرح تامین آب شرب شهر پاوه و روستا‌های مسیر از سد داریان ضرورت دارد.

او از پیگیری صورت گرفته برای اخذ ردیف اعتباری به منظور اجرای طرح تامین آب پاوه از سد داریان و یا امکان استفاده از ردیف اعتباری طرح گرمسیری اشاره کرد و گفت: با تلاش دکتر لهونی نماینده اورامانات و عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی این موضوع پیگیری می‌شود و با توجه به پایان مطالعه طرح تامین آب «نروی» و «وزلی» از خط «نودشه» پیگیری لازم در شروع عملیات اجرایی از اعتبارات محرومیت زدایی بعمل می‌آید.

پایان عملیات بازسازی و نوسازی بقعه متبرکه احمد ابن اسحاق

عملیات بازسازی و نوسازی بقعه متبرکه احمد ابن اسحاق (ره) شهر سرپل‌ذهاب که در زلزله ۷.۳ ریشتری ۲۱ آبان ماه سال ۱۳۹۶ تخریب شده بود، بعد از گذشت چهار سال به اتمام رسید و بزودی آماده پذیرایی از مشتاقان می‌شود.

نورالدین فرزادی پور فرماندار سرپل‌ذهاب گفت: عملیات بازسازی بقعه احمد ابن اسحاق (ره) توسط ستاد بازسازی بنیاد مسکن استان اصفهان انجام شد و بازسازی آن با سازه فلزی و در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع و با سه هزار و ۵۰۰ متر مربع زیربنا در ۲ طبقه بطور کامل صورت گرفت.

سرانه اعتبار عمرانی ثلاث باباجانی مشخص شد

فرماندار شهرستان ثلاث‌باباجانی گفت: با توجه به جمعیت ۳۶ هزار نفری این شهرستان، سرانه اعتبار عمرانی هر نفر در ثلاث باباجانی امسال بیش از پنج میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

یدالله شکری افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۱۹۵ میلیارد تومان اعتبار از منابع استانی، نفت و گاز و ملی به این شهرستان اختصاص یافته که موافقت نامه‌ها نیز مبادله شده است.

او ادامه داد: پیمانکار پروژه تکمیل بیمارستان ثلاث باباجانی، مستقر و تجهیز کارگاه را انجام داده، اما شاهد فعالیت ملموسی نیستیم و باید پروزه شتاب بیشتری بگیرد.

او گفت: بیمارستان اصلی شهرستان ثلاث باباجانی ۳۲ تختخوابی است و با زیربنای ۲ هزار و ٨۰۰ مترمربع عملیات اجرایی آن از سال ۹۰ آغاز شده که تاکنون بیش از ٨۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

شکری با بیان اینکه وضعیت فعلی آب شرب برای مردم دیگر قابل قبول نیست و آب و فاضلاب باید موضوع را تسریع و حل و فصل نماید افزود: ما دنبال حفر چاه آب شرب در شهر تازه آباد نیستیم، بلکه آب شرب شهر باید از سد آزادی تامین شود .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.