بررسی میدانی مطالبات مردمی شهرستان لردگان

استاندار چهارمحال و بختیاری در سومین سفر شهرستانی خود به لردگان سفر کرد تا از نزدیک مطالبات این شهرستان را بررسی و پیگیری کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد،  غلامعلی حیدری استاندار چهارمحال و بختیاری امروز پنجشنبه (۲ دی ماه ۱۴۰۰) در سومین سفر شهرستانی خود به لردگان سفر کرد تا از نزدیک مطالبات، دغدغه‌های مردمی و مشکلات این شهرستان را بررسی و پیگیری کند.

او به‌همراه تعدادی از مدیران دستگاه‌های اجرایی به صورت میدانی از مناطق مختلف و طرح‌های شهرستان لردگان بازدید و در نشست شورای اداری و برنامه‌ریزی شرکت می‌کند.


بیشتر بخوانید


غلامعلی حیدری استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اهمیت جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای توسعه استان، اظهار داشت: باید شرایط برای ورود سرمایه‌گذاران در بخش‌های مختلف تسهیل شود و سرمایه‌گذران نیز برای تولید با ظرفیت کامل اقدام کنند.

در ادامه این بازدید، حمیدرضا فلاح مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری افزود: شهرک صنعتی لردگان ۲۰۰ هکتار وسعت دارد و اینک ۶۵۰ نفر به‌طور مستقیم در واحد‌های تولیدی این شهرک مشغول به‌کار شده‌اند.

او اضافه کرد: در شهرک صنعتی لردگان ۲۱۱ واحد برای استقرار پیش‌بینی شده که تاکنون ۶۰ واحد تکمیل و به بهره‌برداری رسیده و بقیه نیز در دست اقدام است.

لردگان کمترین سرانه ورزشی در چهارمحال و بختیاری را دارد

حسین بامیری نماینده مردم شهرستان‌های لردگان و خانمیرزا در مجلس شورای اسلامی گفت: سرانه فضا‌های ورزشی در لردگان ۹ سانتیمتر و در رتبه آخر استان است.

او افزود: این در حالی است که سرانه فضا‌های ورزشی در کشور دو مترمربع و در چهارمحال و بختیاری یک متر مربع به‌ازای هر نفر در نظر گرفته می شود.

بامیری تصریح کرد: برای احداث سالن ورزشی ۱۰ یا ۱۵ هزار نفره در لردگان رایزنی‌هایی با معاون وزیر ورزش و جوانان انجام و قرار شد در بودجه سال ۱۴۰۱ در ردیف اعتبارات ملی قرار گیرد تا بتوان بخشی از این کمبود را جبران کرد.

تخصیص ۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل سالن ورزشی لردگان

حمید کریمی مدیرکل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری گفت: برای احداث سالن ورزشی یک هزار و ۲۰۰ نفره لردگان تاکنون ۱۸ میلیارد ریال هزینه شده است.

او افزود: برای ادامه احداث این طرح امسال ۲۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات متوازن استانی در نظر گرفته شد.

ضرب العجل یک هفته‌ای دستگاه‌های اجرایی برای ارائه برش شهرستانی

غلامعلی حیدری استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: تمامی دستگاه‌های اجرایی تا یک هفته آینده بُرش شهرستانی برنامه‌های سال ۱۴۰۰ و میزان تحقق آن به‌همراه تشریح و تبیین برنامه‌های سال ۱۴۰۱ و پیشرفت فیزیکی و اعتبارات این طرح‌ها را به فرمانداران و مدیران شهرستانی اعلام و مستندسازی کنند.

او افزود: برخی پروژه‌ها با گذشت ۹ ماه از سال هنوز عملیاتی نشده‌اند که باید برنامه زمان‌بندی برای فعال شدن این طرح‌ها ارائه شود و عملیاتی شدن آن‌ها در دستور کار قرار گیرد.

حیدری اضافه کرد: برطرف کردن موانع پیشرفت طرح‌های مختلف به ویژه در بخش تولید استان جزو اولویت‌های اصلی مسئولان دستگاه‌های اجرایی باشد تا از برگشت اعتبارات جلوگیری شود.

او اظهار داشت: فرمانداران، آخرین وضعیت طرح‌های شهرستانی را پیگیری و برای رفع مشکلات احتمالی این طرح‌ها تلاش کنند.

حیدری تصریح کرد: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان نسبت به پیگیری و تلاش برای جذب حداکثری اعتبارت ردیف‌های مختلف بودجه‌ای اقدام کنند.

او گفت: فرماندار، اختصاص زمین برای جذب سهمیه مسکن شهرستان لردگان را در سریع‌ترین زمان ممکن انجام دهد و زمین مورد نیاز را در اختیار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری بگذارد.

حیدری بیان کرد: تحول در توسعه جنگل‌ها و توجه به آبخیزداری از مهم‌ترین نیاز‌های شهرستان لردگان است که باید جزو برنامه‌های امسال و سال آینده اداره‌کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری قرار گیرد.

او ادامه داد: طرح‌های نیمه‌تمام دارای بیش از ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی برای ارائه در سفر رئیس‌جمهور به چهارمحال و بختیاری آماده و جمع‌بندی شود.

لردگان در ۱۸۰ کیلومتری شهرکرد مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عبدالهی
۱۸:۵۷ ۰۲ دی ۱۴۰۰
استان چهارمحال بختیاری میبایست به یک استان پیشرو و صنعتی و تولیدی بزرگ تبدیل شود.
با توجه به دارا بودن منابع بزرگ آبی و دارا بودن منابع انرژی فراوان و نزدیکی به خطوط انرژی این استان ظرفیت پذیرش طرحهای ملی و ابر پروژه ها را دارد.
آخرین اخبار