رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت چناران و گلبهار:

هرگونه برداشت و حفاری غیرمجاز از معادن و اراضی ملی غیرقانونی است

رئیس اداره صنعت معدن و تجارت چناران و گلبهار گفت: بر طبق ماده ۱۹ قانون معادن کشور با هرکس که بدون اخذ مجوز لازم اقدام به حفاری‌های غیرمجاز نماید برخورد قانونی خواهد شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدرضامقدم رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت چناران وگلبهار گفت: هرگونه بهره برداری واستخراج موادمعدنی وفق ماده ۱۹ قانون معادن کشور نیازمند اخذ مجوزات لازم از سازمان صنعت، معدن وتجارت بوده وبا متخلفین دراین حوزه به شدت برخورد خواهدشد

وی گفت: فردی که اقدام به بهره برداری غیرمجاز ازمعادن نماید متصرف در اموال عمومی و دولتی محسوب شده و با او برابر قانون و مقررات مربوطه رفتار خواهد شد.


بیشتر بخوانید


رئیس اداره صنعت معدن و تجارت چناران وگلبهار گفت: با عنایت به هماهنگی بعمل آمده با مراجع قضایی شهرستان چناران وگلبهار تیم‌های عملیاتی متشکل از کارشناسان ادارات صمت، منابع طبیعی و نیروی انتظامی در قالب گشت‌های مشترک حداقل هفته‌ای یک مرحله از محل‌هایی که احتمال برداشت‌های غیرمجاز معادن درآن‌ها وجود دارد بازدید می‌نمایند.

مقدم گفت: در دو ماه گذشته بیش از ۵۰ مورد بازدید در مناطق دهنه اخلمد، دولت آباد، بقمچ، خرم آباد، خیج و جمعاب، آبقد، کلاته شیرین، بجیرک و شورک انجام گرفته و از معادن سنگ لاشه. آهک. مخلوط کوهی و سایر اندیس‌های معدنی بازدید شده و با استفاده از محدوده و نقشه معادن به ثبت رسیده و بهره گیری از نرم افزار Gps نسبت به برآورد میزان برداشت‌های غیرمجاز اقدام شده است.

او گفت: کلیه افراد متخلف دراین بازدید‌ها با تنظیم صورت جلسه و تشکیل پرونده به مراجع ذی صلاح و قضایی جهت اعمال قانون معرفی می‌شوند.

انتهای پیام //ح. ش.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار