کشف یک دستگاه فلزیاب در سرچهان

مسئول اداره میراث‌ فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری سرچهان از کشف یک دستگاه فلزیاب و شناسایی ۳ متهم در شهرستان سرچهان، خبر داد.

به گزارش گروه باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، فرهنگ زارع مسئول اداره میراث‌ فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری سرچهان گفت: در گشت مشترک اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سرچهان با اداره محیط‌ زیست سرچهان یک ماشین پژو پارس مشکوک در کنار تپه تاریخی یال قلات این شهرستان مشاهده شد.

او بیان کرد: طی این گشت و پایش ۳ نفر را که به همراه یک دستگاه فلزیاب در تپه تاریخی یال قلات مشغول به کاوش غیرمجاز بودند، شناسایی شدند.

زارع تصریح کرد: این متهمان پس از درگیری اقدام به فرار کردند که با اقدام به‌موقع ماموران یگان حفاظت شهرستان سرچهان شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شده‌اند.

مسئول اداره میراث‌ فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری سرچهان ادامه داد: خرید، فروش، نگهداری و استفاده از دستگاه‌های فلزیاب منوط به اخذ مجوز از وزارت میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری است، فروشندگان مکلف‌اند این دستگاه‌ها را فقط به اشخاصی که مجوز دارند بفروشند و نسخه‌ای از برگ فروش مشتمل بر مشخصات خریدار و مشخصات فنی دستگاه را به وزارتخانه ارسال کنند.

انتهای پیام/ت

 

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.