نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس:

نیاز جدی گلستان بحث آب است

نماینده مردم گرگان و آق قلا گفت: نیاز جدی استان بحث آب است و گرگان به عنوان مرکز استان از آب چاه استفاده می‌کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، غلامرضا منتظری نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: امروز بحث آب یکی از دغدغه‌های ملی است و برای حل این مشکل در مرکز استان در جلسه‌ای با وزیر نیرو مصوبات خوبی به دست آمد.

او ادامه داد: اولین توافق، احداث سد میرداماد است که در صورت بهره برداری ۵۰ درصد مشکل آب حل می‌شود.

منتظری گفت: مورد دیگر شیرین سازی آب دریای خزر است که در صورت انجام این دو مورد مشکل آب حوزه انتخابیه حل خواهد شد.

او در مورد اخذ مجوز منطقه آزاد تجاری گفت: در این مورد به طور موقت مدیر طرح انتخاب شده است.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس گفت: از زمان اعلام این خبر سرمایه گذاران زیادی حاضر به همکاری شدند.

او گفت: تلاش می‌شود زیرساخت‌های منطقه آزاد هوشمند شود تا میزان بهره بری افزایش یابد.

منتظری گفت: مجوز احداث اولین درمانگاه تامین اجتماعی در شهرستان آق قلا گرفته شده و همچنین در حوزه باستان شناسی مقرر  شده با همکاری اوقاف، شهرداری و سایر دستگاه‌های مرتبط یک موزه باستان شناسی در گرگان احداث شود.

این مقام مسئول گفت: اقدام بعدی ما پیگیری مشکلات کشاورزی و زهکشی اراضی بوده که یکی از دغدغه‌های جدی استان است و بر این اساس  نشست‌هایی با وزیر جهاد کشاورزی انجام شد، همچنین مطالبات کشاورزان که در کشت توتون و سیب زمینی با مشکلاتی مواجه بودند   با پیگیری‌هایی که صورت گرفت  بخش قابل توجهی از مطالبات پرداخت شد.

او گفت: یکی دیگر از اقدامات،  سرمایه گذاری دربخش صنایع تبدیلی و تکمیلی است و از آنجایی که در استان  خام فروشی  به مصلحت ما نیست  محصولات کشاورزی باید تبدیل شود که این موضوع مستلزم ایجاد صنایع وابسته است.

منتظری گفت: در پی موافقتی که با شرکت شیر پگاه کشور انجام شد  برای ایجاد دامداری ۲ هزار راسی در شهرستان گرگان اقدام خواهد شد.

او گفت:مطلب دیگری که باید در دستور کار ما قرار می‌گرفت تحقق شعار سال و بحث رفع موانع تولید بود که در این راستا نشست‌های مختلفی را با تولید کنندگان و همچنین مسئولین شهرک‌های صنعتی داشتیم و  حاصل این نشست‌های متعدد، دقیقا نیاز‌های تولید کنندگان است و مدیران موظف شدند حل این مسئله را پیگیری کنند.

منتظری گفت: در حوزه سرمایه گذاری با همکاری شهرداری گرگان، احداث مجموعه تجاری و گردشگری مانند موج‌های آبی و آکواریوم دریایی که یکی از زیباترین طرح‌های این شهرستان است رقم خواهد خورد.

انتهای پیام/م

برچسب ها: بحران آب ، اینچه برون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.