تقویت سیل‌بند‌های ۱۵ روستای شادگان

بخشدار مرکزی شادگان گفت: بارش شدید باران و افزایش حجم آب موجب تخریب سیل بند‌های ۱۵ روستای این منطقه شد که این سیل بند‌ها مرمت و تقویت شدند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علی وکرتلایی، بخشدار مرکزی شادگان گفت: با توجه به حجم آب ورودی به رودخانه جراحی و بارش ۴۶ میلیمتری باران سیل بند‌های ۲۵ روستای بخش مرکزی شادگان از جمله آبشار، عنایتی بالا، عنایتی وسط، گاهن، نهر دلی و نهر جدید دچار آسیب شدند که با کمک نیرو‌های بسیج و مردمی این سیل‌بند‌ها مرمت شدند.

او افزود: این سیل‌بند‌ها با یک هزار گونی تقویت شدند این در حالی است که برای ایجاد و تقویت سیل‌بند‌ها نیاز بیشتری به گونی داریم که امیدواریم قبل از بارش باران بعدی در اختیار ما گذاشته شود.

وکرتلایی ادامه داد: یکی از دلایل ورود آب به برخی زمین‌های کشاورزی لایروبی نکردن انهار است هر چند گروه‌های جهادی امسال بخش زیادی از نهر‌های این منطقه را لایروبی کردند و برخی از ساکنان روستا‌های بخش مرکزی شادگان برای ورود آب به زمین‌های کشاورزی اقدام به شکستن سیل‌بند‌ها کردند که اکنون این سیل‌بند‌ها تقویت شدند.

 بخشدار مرکزی شادگان گفت: در صورت رها کردن آب رودخانه جراحی و میزان بالای بارش بعدی خطر ورود آب به مناطق کشاورزی و مسکونی روستا‌های بخش مرکزی شادگان وجود دارد که امیدواریم پیش از این اتفاق انهار باقی مانده لایروبی و سیل‌بند‌های منطقه نیز تقویت شوند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار