آیین رونمایی از سردیس بزرگ فردوسی در دانشگاه فردوسی مشهد

بزرگترین سردیس حکیم فردوسی به ارتفاع بیش از ۸ متر در دانشگاه فردوسی مشهد نصب شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  بزرگترین سردیس حکیم ابوالقاسم فردوسی عصر امروز با حضور جمعی از نصب سردیس فردوسی در دانشگاه فردوسی مشهدمسئولان استانی در میدان علوم دانشگاه فردوسی مشهد رونمایی شد.

رئیس دانشگاه فردوسی در مراسم نصب این سردیس گفت: دانشگاه فردوسی بزرگترین مرکز علمی نه تنها در شرق کشور بلکه در بین کشور‌های آسیای میانه، افغانستان و نیز حوزه فرهنگی خراسان بزرگ است.

محمد کافی گفت: دانشگاهی که به نام حکیم ابوالقاسم فردوسی نامگذاری شده باید به یک قطب علمی در زمینه فردوسی و شاهنامه تبدیل شود.

موضوع باز طراحی میدان علوم دانشگاه فردوسی از اواخر سال ۹۸ و به مناسبت هفتادمین سال تاسیس دانشگاه فردوسی در دستور کار بود.

کار طراحی و چشم انداز این میدان در کارگروه‌های مختلف با حضور اصحاب صاحب نظر در معماری، ادبیات و مهندسی بعد از اعلام فراخوان برای باز طراحی این میدان انجام شد و ساخت این اثر از اواخر اردیبهشت امسال به صورت برداشتی انتزاعی از اثر استاد ابوالحسن خان صدیقی آغاز شد.

برای ساخت این سردیس از فایبرگلاس، رزین، گچ و سایر تثبیت کننده‌ها با روش‌های مختلف استفاده شده است تا در مقابل شرایط جوی ماندگاری بهتری داشته باشد.

 

انتهای پیام//ر.ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار