رتبه نخست دانشگاه علوم پزشکی شیراز در پژوهش‌های علوم پزشکی

دانشگاه علوم پزشکی شیراز در حوزه اثرگذاری پژوهش‌های علوم پزشکی، مطالعات همه گیرشناسی آینده نگر و حوزه اخلاق در پژوهش رتبه نخست را در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور کسب کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، اعضای هیات علمی، دانشجویان، پژوهشگران و فناوران دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹، موفق به دریافت چندین رتبه برتر در عرصه تحقیقات و فناوری در سطح دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور شدند.

سرپرست معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه گفت: این دانشگاه در حوزه اثرگذاری پژوهش‌های علوم پزشکی، مطالعات همه گیرشناسی آینده نگر و همچنین در حوزه اخلاق در پژوهش در سال ۱۳۹۹، رتبه نخست را در مجموعه دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور کسب کرده است.

مهتاب معمارپور افزود: همچنین این دانشگاه موفق شده است در میان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در حوزه‌های توسعه تحقیقات دانشجویی و توسعه ظرفیت نیروی انسانی پژوهشی در سال ۱۳۹۹ و در عرصه پژوهش‌های کرونا در محور تولید شواهد علمی شامل نگارش کتاب و مقاله مروری ساختار یافته (Systematic Review) در سال ۱۴۰۰، رتبه دوم را از آن خود سازد.

او ادامه داد: بر اساس اطلاعات مستخرج از سامانه علم سنجی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور (USID) در سال ۲۰۲۱میلادی نیز در حوزه تعداد مقالات انتشار یافته و مقالات ۱۰ درصد برتر SNIP، رتبه سوم در میان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، به دانشگاه علوم پزشکی شیراز اختصاص یافت.

معمارپور کسب رتبه چهارم در میان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در حوزه‌های تولید فناوری، رهبری در انتشارات مقالات علمی معتبر و آزمایشگاه جامع تحقیقات در سال ۱۳۹۹ را دیگر موفقیت دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد.

سرپرست معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز، کسب این رتبه‌های برتر را نشان دهنده توانمندی ویژه این دانشگاه در عرصه تحقیقات و فناوری دانست که شایسته است برای برطرف کردن مشکلات جامعه، بیش از مورد توجه و حمایت قرار گرفته و به کارگیری شود.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار