توقیف ۱۰ محموله قاچاق دام زنده در مرز باشماق مریوان

رییس اداره قرنطینه دامپزشکی کردستان گفت: ۱۰ محموله قاچاق دام زنده به علت نداشتن گواهی بهداشتی قرنطینه‌ای در مرز باشماق مریوان توقیف شد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، کامران زیباکردار رییس اداره قرنطینه دامپزشکی کردستان اظهار داشت: پس از آگاهی از ورود ۱۰ محموله دام زنده از مبدا کشور گرجستان از طریق مرز باشماق مریوان، همکاران این اداره به محل عزیمت شدند و در معیت کارشناس دامپزشکی شبکه مریوان مستقر در مرز باشماق نسبت به ارزیابی و بررسی مدارک و مستندات محموله‌ها اقدام شد.

زیبا کردار افزود: بر اساس بازدید اولیه نماینده دامپزشکی در تطبیق مدارک با وضع موجود (شماره گوش، تعداد دام، شماره خودرو) مشخص شد که ۳۲ راس دام در چهار خودرو حمل، مازاد بر تعداد موجود در گواهی بهداشتی صادره از دامپزشکی گمرک بیله سوار استان اردبیل بود.

او گفت: با هماهنگی ادارات و مسوولین ضمن شمارش مجدد دام مازاد، این مساله تایید و صورت جلسه‌ای در این زمینه تنظیم شد و با محموله‌ها با حضور مدیرکل گمرک و نماینده شرکت ترانزیتی حمل کننده، تحویل گمرک داده شد.

رییس اداره قرنطینه دامپزشکی کردستان افزود: با هماهنگی و دستور دادستان شهرستان مریوان کل محموله به تعداد ۳۹۲ راس گوساله تحت عنوان قاچاق تلقی و تحویل اموال تملیکی استان شد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.