حضور کرونا در تجمع درسی دانش آموزان

تجمع دانش آموزان قبل و بعد از امتحانات نوبت اول در خراسان جنوبی، می تواند سبب شیوع بیشتر کرونا در استان شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، دیروز (۴ دی ماه) اولین روز برگزاری امتحانات مقطع متوسطه بود.

به مدارس رفتیم تا نحوه برگزاری امتحانات در شرایط کرونا را بررسی کنیم.

دانش آموزان نکات بهداشتی را رعایت کرده بودند و در زمان برگزاری امتحانات با فاصله نشسته بودند.

از رعایت فاصله اجتماعی تا سختی مدیریت دانش آموزان

یکی از دانش آموزان می‌گوید: با رعایت فاصله اجتماعی سر جلسه امتحان می‌نشینیم و امتحان می دهیم.

او می‌گوید: تذکرات لازم برای رعایت شیوه نامه‌ها داده می‌شود و برگزاری امتحانات در سایه شیوه نامه های بهداشتی در جریان است.

شرایط در زمان برگزاری امتحانات مساعد بود، اما آنچه مشکل به نظر می‌رسید تجمع دانش آموزان در حیاط مدرسه بود آن هم قبل و بعد از برگزاری امتحان موردنظر.


بیشتر بخوانید


مدیریت دانش آموزان در این شرایط جدی است؛ آن هم ۷۲ هزار دانش آموز مقطع متوسطه اول و دوم که تا ۱۹ روز دیگر در حال امتحان دادن هستند.

از نقش والدین هم نباید گذشت؛ افرادی که می‌توانند در مدیریت این شرایط اثرگذار باشند.

اکنون سلامت دانش‌آموزان که به تبع گره می‌خورد به سلامت جامعه موضوع مهمی است که همه از سیاستگذاران گرفته تا کادر آموزش و پرورش، دانش‌آموزان و والدین باید آن را جدی بگیرند.

برگزاری حضوری امتحانات نوبت اول با رعایت بهداشت

زیوری رئیس اداره سنجش و پایش کیفیت آموزشی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: با توجه به شیوه نامه وزارت آموزش و پرورش و مصوبه ستاد امتحانات استان، امتحانات پایان ترم متوسطه اول و دوم به صورت حضوری برگزار می‌شود.

او گفت: از آن جایی که کلاس‌های متوسطه اول و دوم به صورت حضوری برگزار می‌شود، مصوبه‌ها بر این اساس که امتحانات به صورت حضوری برگزار شود، اعلام شده است.

زیوری گفت: مدارس اگر فضای کافی داشته باشند باید امتحانات را در یک گروه برگزار کنند و در غیر این صورت می‌توانند در دو گروه نسبت به برگزاری امتحانات اقدام کنند.

رئیس اداره سنجش و پایش کیفیت آموزشی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: دبستانی‌ها امتحان پایان ترم ندارند و نمرات به صورت توصیفی است.

او گفت: اگر دانش آموزی علائم سرماخوردگی یا کرونا داشته باشد، با هماهنگی مدارس، قرار بر این شده است که اتاقی ایزوله در اختیار او قرار دهند تا امتحانات خود را بدهد.

زیوری گفت: اگر دانش آموزی شرایط حضور در امتحانات به دلایل موجه را نداشته باشد، می‌تواند از غیبت استفاده کرده و دو هفته بعد مجددا امتحان دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.