تمام جاده‌های اردبیل باز و تردد در آن‌ها جریان دارد

معاون استاندار اردبیل گفت: همه جاده‌های استان باز و تردد برقرار است، اما جاده‌ها بسیار لغزنده و استفاده از زنجیر چرخ در اکثر مسیر‌ها اجباری است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، سید کمال‌الدین میرجعفریان، معاون امور عمرانی استاندار اردبیل در جلسه مدیریت بحران استان اردبیل ضمن قدردانی از اقدامات به موقع شهرداری اردبیل در برف‌روبی اخیر گفت: با توجه به بارش برف و ادامه این وضعیت در روز‌های آینده، برنامه‌ریزی‌های لازم برای سهولت در رفت و آمد و تأمین نیازمندی‌های انرژی انجام شده است.

او با تاکید بر جدیت دستگاه‌های مرتبط با تأمین سوخت و انرژی در این روز‌ها گفت: باید با مدیریت مناسب و همچنین اطلاع‌رسانی به مردم برای مصرف درست گاز و برق، از بروز قطعی در سایر مناطق و بخش‌های تولیدی جلوگیری شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل با اشاره به آذوقه و مایحتاج ضروری مردم در شهر‌ها و روستا‌های استان گفت: با توجه به پیش‌بینی‌های هواشناسی مبنی بر ادامه بارش برف، لازم است رانندگان خودرو‌های خود را به زنجیر چرخ و لوازم ایمنی دیگر مجهز کنند.

میرجعفریان با بیان اینکه همه دستگاه‌های اجرایی استان در آمادگی کامل هستند، ادامه داد: در حال حاضر همه جاده‌های استان باز و تردد برقرار است، اما جاده‌ها بسیار لغزنده و استفاده از زنجیر چرخ در اکثر مسیر‌ها اجباری است.

او در بخش دیگری از سخنان خود گفت: با توجه به آغاز کولاک، بعد از بارش تمهیدات لازم در این راستا در نظر گرفته شده است.
سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل ادامه داد: در راهدارخانه‌ها، پایگاه‌های جمعیت هلال احمر و اورژانس برای اسکان و امدادرسانی به مسافران تمهیدات لازم اندیشیده شده است.

میرجعفریان ادامه داد: اگر دستگاه‌های اجرایی مشکل و کمبود تجهیزات دارند، می‌توانند از بخش خصوصی و امکانات یگان‌های نظامی استفاده کنند.

او توجه به جلوگیری از شکستن درختان بر اثر سنگینی برف را یادآور شد و ادامه داد: لازم است دستگاه‌های اجرایی و مردم به هرس و تکاندن درختان اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

میرجعفریان با اشاره به اقدامات انجام گرفته از سوی شهرداری‌ها برای ایجاد سهولت در رفت و آمد در معابر شهری خواستار تخلیه برف از داخل کوچه‌ها شد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.