سرپرست معاونت سیاسی استانداری سمنان :

پرونده‌های طلاق در استان سمنان آسیب شناسی شود

ریواده گفت: برای کاهش معضلات اجتماعی با استفاده از ظرفیت سمن‌ها، علت یابی هر یک از پرونده‌های طلاق استان در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، احمد ریواده سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان  در جلسه شورای راهبردی جمعیت سمنان گفت :کمبود جمعیت در رأس تهدیدات استان است، لذا باید برای این مهم راهکار و اقدام ارائه شود.

وی با بیان اینکه شاخص‌های اصلی جمعیت باید هر سه ماه یک بار در این شورا بررسی و گزارش تحلیلی آن به شورای برنامه‌ریزی ارائه شود، ابراز داشت: برنامه‌ریزی منطقه‌ای دیگر وظیفه، این شورا است و می‌بایست متناسب با این برنامه، سیاست‌گذاران منطقه‌ای را فعال کرد.

ضرورت تهیه گزارش تحلیلی

سرپرست معاونت سیاسی استانداری سمنان با بیان اینکه باید از ظرفیت سازمان‌های مردم‌نهاد و برای علت‌یابی هر یک از پرونده‌های طلاق استان استفاده کرد، تاکید داشت: باید طلاق‌ها، اختلافات و مشکلات اجتماعی را علت یابی و از ساده انگاری پرهیز کنیم.

ریواده با اشاره به اینکه قانون برنامه ششم توسعه کشور و سیاست‌های کلی نظام، نقشه مهندسی فرهنگی کشور به عنوان اسناد معتبر و مهم‌کشور است که باید مفاد آن با دقت اجرایی شود، گفت: باید گزارش تحلیلی سه ماهه و آخرین تحولات جمعیتی سال جاری تهیه شود از سوی دیگر دفتر فرهنگی و اجتماعی استانداری ضمن تعامل با دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی، راهبرد‌های جمعیتی، ثبت وقایع و … را مورد بررسی قرار دهد.

وی با بیان اینکه دفتر فرهنگی و اجتماعی، نتیجه اقدامات دستگاه‌هایی مانند بهزیستی، ورزش و جوانان و … که در حوزه جوانان مسئولیت قانونی دارند را بررسی و مشخص کنند تا چه میزان به این مسئولیت پایبند بوده و آن‌را محقق کرده‌اند، افزود: شورا، سیاست‌های جبرانی خود را برای جبران کمبود جمعیت استان ارائه کنند.

انتهای پیام /  ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.