بازگشایی راه‌های ۸۸۷ روستای مسدود شده در اردبیل

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: ۸۸۷ روستا از ۹۸۷ روستای مسدود شده به علت بارش برف در روز‌های اخیر در استان بازگشایی شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، کلیم‌اله وثوقی، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل با اشاره به وجود یک‌هزار و ۶۳۱ روستا در استان، گفت: از این میزان ۹۸۷ روستا درگیر برف بودند که نیاز به بازگشایی مسیر‌ها داشتند که تاکنون محور‌های ۸۸۷ روستای استان بازگشایی شده‌اند.

او از فعالیت شبانه‌روزی ۲۸۲ راهدار و ۱۷۷ دستگاه ماشین‌آلات در محور‌های مواصلاتی استان به‌دنبال بارش برف اخیر خبر داد و گفت: در بارش چهار روزه برف اخیر، راهداران اقدام به برف‌روبی ۲۰ هزار و ۳۹۰ کیلومتر باند از محور‌های مواصلاتی استان و شن و نمک‌پاشی به میزان ۳ هزار و ۴۵۰ تن کرده‌اند.

مدیر کل راهداری  حمل و نقل جاده ای استان اردبیل با اشاره به بارش‌های اخیر برف در اردبیل و اقدامات انجام گرفته در محور‌های استان، گفت: در بارش برف اخیر به‌جز شهرستان‌های پارس‌آباد و اصلاندوز، همه محور‌های مواصلاتی استان درگیر برف بودند، اما در راه‌های اصلی و فرعی هیچ‌گونه مسدودی و محدودیت ترافیکی نداشته‌ایم.

وثوقی با اشاره به بارش برف به ارتفاع چهار تا ۴۰ سانتی‌متر در نقاط مختلف استان اردبیل، گفت: بر این اساس در شهرستان خلخال با ۴۰ سانتی‌متر و شهرستان پارس‌آباد با چهار سانتی‌متر بارش برف روبه‌رو بودیم.

او با بیان اینکه اردبیل از استان‌های سردسیر کشور از نظر مدت و شدت سرما به شمار می‌رود، ادامه داد: برخی مواقع شاهد دمای ۳۰ درجه سانتی‌گراد زیر صفر در گردنه‌های استان اردبیل هستیم که گاهی با کولاک شدید همراه می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل با بیان اینکه همراه با وقوع کولاک‌های شدید در گردنه‌ها، سرعت باد گاهی به ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد که کاهش دید را نیز به دنبال دارد، گفت: در بارش برف اخیر که چهار روز به طول انجامید، ۲۸۲ راهدار با ۱۷۷ دستگاه ماشین‌آلات در محور‌های مواصلاتی استان به صورت شبانه‌روزی فعال بودند.

وثوقی با بیان اینکه محور‌های ۱۰۰ روستای مسدود باقی‌مانده نیز بازگشایی خواهند شد، ادامه داد: بیشتر این ۱۰۰ روستا در مناطق کوهستانی و صعب العبور قرار دارند که کولاک‌خیز هستند؛ به‌گونه‌ای که پس از بازگشایی راه‌های این روستاها، وقوع کولاک شبانه موجب مسدودی آن‌ها و در نتیجه انجام دوباره عملیات بازگشایی می‌شود.

کاربران جاده از سفر شبانه در محور‌های مواصلاتی اردبیل ممانعت کنند

او گفت: با توجه به وجود گردنه‌های متعدد در استان اردبیل، کاربران جاده‌ای پیش از سفر از آخرین وضعیت محور‌های مواصلاتی استان از طریق تلفن ۱۴۱ مطلع شوند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل با تاکید بر اینکه گاهی کولاک‌ها به‌صورت مقطعی در طول مسیر‌ها به‌وقوع می‌پیوندد، ادامه داد: برای نمونه در طول ۱۰۰ کیلومتر مسیر، پنج کیلومتر کولاک است و بقیه مسیر بدون مشکل است بنابراین اگر از آخرین وضعیت راه‌ها اطلاع نداشته باشند به مشکل برخواهند خورد.

وثوقی با تاکید بر اینکه کاربران جاده ضمن اطمینان از سلامت خودرو و پر بودن باک آن، زنجیر چرخ همراه خود داشته باشند، گفت:، زیرا هر لحظه احتمال بروز کولاک مقطعی در محور‌های مواصلاتی استان اردبیل وجود دارد.

او همچنین بر ممانعت از انجام سفر‌های شبانه در محور‌های مواصلاتی استان اردبیل، گفت: کاربران جاده سفر‌های خود را در طول روز انجام دهند، زیرا معمولا کولاک‌ها شب‌ها روی می‌دهند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.