پایش دانش آموزان ابتدایی برای بررسی وضعیت یادگیری آن‌ها در دوران کرونا

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: نمی‌گذاریم دانش‌آموزان آسیب تحصیلی ببینند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، ناهید فضلی معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره آغاز اجرای طرح پایش دانش‌آموزان مقطع ابتدایی برای ارزیابی میزان یادگیری آن‌ها در دوران کرونا، اظهار کرد: این طرح در راستای اجرای عدالت آموزشی و تربیتی بین دانش آموزان مدارس مقطع ابتدایی اجرا خواهد شد.

او با بیان اینکه تمامی مدارس ابتدایی استان با اولویت مدارس روستایی و عشایری و مدارس مناطق حاشیه‌ای از حیث وضعیت تحصیلی دانش آموزان رصد می‌شوند، اضافه کرد: بر مبنای این طرح تمامی راهبران آموزشی در مناطق روستایی و عشایری موظف شده اند دانش‌آموزانی که دچار افت تحصیلی و یا بازمانده از تحصیل شده اند را شناسایی و دانش آموزان دچار آسیب تحصیلی را به مدیر آموزگاران معرفی کنند.

فضلی ادامه داد: همچنین از مدیران مدارس مناطق شهری و به ویژه مدارس مناطق حاشیه‌ای خواسته شده تا دانش‌آموزانی که افت تحصیلی داشته اند را شناسایی و معرفی کنند.

او بیان داشت: بعد از شناسایی دانش آموزانی که دچار افت تحصیلی شده اند، تلاش خواهد شد تا با ارائه راهکار‌هایی مثل ارائه بسته‌های آموزشی و یا آموزش حضوری با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی نسبت به رفع ضعف‌های تحصیلی آن‌ها اقدام شود.

فضلی در ادامه با بیان اینکه افت تحصیلی دانش آموزان در دوران کرونا گریز ناپذیر است،ادامه داد: در شرایط کرونایی و به دلیل مجازی شدن آموزش‌ها افت تحصیلی در بین دانش آموزان همه کشور‌ها به چشم می‌خورد.

او با بیان اینکه پژوهش‌ها نشان داده دانش‌آموزان مقطع ابتدایی بیش از سایر دانش آموزان درگیر افت تحصیلی شده اند، گفت: در بین دانش آموزان ابتدایی هم دانش آموزان پایه اول بیشترین افت تحصیلی را در دوران کرونا داشته و پس از آن‌ها دانش‌آموزان پایه‌های دوم و سوم بیشتر افت تحصیلی داشته اند.

او اظهار داشت: دانش‌آموزان پایه‌های چهارم، پنجم و ششم به دلیل آشنایی بیشتر با فضای مجازی و ساختار‌های آموزش رسمی، کمتر از دانش‌آموزان سایر پایه‌های مقطع ابتدایی افت تحصیلی نشان داده اند.

انتهای پیام/ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار