گزارش وجود برنامه‌های مخرب در گلکسی استور

چندین گزارش و تحلیل حاکی از این است که فروشگاه برنامه‌های سامسونگ، دارای برنامه‌های مضر است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از فون آرنا؛ پایگاه خبری پلیس اندروید دریافته است که فروشگاه برنامه سامسونگ یا همان گلکسی استور که از قبل روی گوشی‌های هوشمند این شرکت نصب شده، می‌تواند مضر و خطرناک باشد. به گفته پایگاه تحلیلی امنیت تلفن همراه linuxct، در حالی که این برنامه‌ها ممکن است به تنهایی مضر نباشند، اما به نظر می‌رسد که مجهز به فناوری هستند که ممکن است به آن‌ها اجازه دانلود و اجرای بدافزار را بدهد.

این موضوع زمانی آشکار شد که نویسنده نشریه مکس وینباخ متوجه شد که حداقل پنج بار هشدار Google Play Protect مخرب را دریافت کرده و این امر باعث شد تا تحقیقاتی را انجام دهند. تجزیه و تحلیل انجام شده از طریق سرویس اسکن ویروس و بدافزار آنلاین Virustotal، نشان داد که برخی موارد چیزی شبیه به فیشینگ هستند. همچنین برخی از برنامه‌ها مجوز‌های بیش از حدی را از جمله دسترسی به گزارش تماس و... درخواست می‌کنند.

گلکسی استور

مسئله دیگر این است که Showbox به یک ابزار دزدان دریایی شهرت داشت و احتمال کمی وجود دارد که کلون‌هایی که در فروشگاه گلکسی هستند حق چاپ را نقض نکنند. هیچ یک از این برنامه‌ها را نمی‌توان در فروشگاه Google Play پیدا کرد. از آنجایی که گلکسی استور تعداد نصب را نشان نمی‌دهد، تعیین تعداد دفعات دانلود برنامه‌های مورد نظر دشوار است، اما صد‌ها بررسی و نظر به هشدار درباره بدافزار اشاره می‌کنند. سامسونگ هنوز در مورد این یافته‌ها اظهار نظر نکرده است. بنابراین، فعلا بهتر است فقط از گوگل پلی استفاده کرد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار