واکنش ها به طرح «بنزین برای همه» چیست؟

طرح اختصاص بنزین به افراد به جای وسایل نقلیه واکنش‌های مختلفی را از سوی مردم در پی داشته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ چند روزی است که بحث از تغییر در نحوه ارائه یارانه بنزین برای دستیابی به عدالت در توزیع این یارانه، توسط مسئولان مختلف دولتی مطرح می‌شود.

بر اساس این طرح که قرار است به صورت آزمایشی در دو جزیره قشم و کیش آغاز شود، سهمیه بنزین به جای اختصاص یافتن به وسایل نقلیه، به افراد اختصاص می‌یابد. جلیل سالاری معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران، در این باره گفت: در طرح جدیدی که برای سهمیه سوخت تعبیه شده و به صورت آزمایشی در قشم و کیش اجرایی شده، سهمیه‌های مانده در کارت‌های سوخت حفظ خواهد شد.

او گفت: سهمیه خودرو‌های عمومی به حساب بانکی صاحبان خودرو واریز می‌شود و در خصوص خودرو‌های شخصی هم سهمیه ۱۵ لیتری تمامی افراد خانواده را به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌کنیم. امکان خرید و فروش، بازگردانی و جا به جایی نیز وجود دارد.

سالاری با بیان اینکه در طرح جدید سهمیه‌بندی بنزین به ازای هر نفر [چه صاحب خودرو باشد چه نباشد] ماهانه ۱۵ لیتر بنزین واریز می‌شود، اضافه کرد: خانوار‌های صاحب خودرویی که مجموع سهمیه نفرات آن‌ها کمتر از سهمیه فعلی ۶۰ لیتر می‌شود در طرح پایلوت بررسی می‌شود که سهمیه ۶۰ لیتر آن‌ها حفظ شود.

به گفته مدیرعامل شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، سهمیه بنزین امکان مبادله دارد و می‌تواند هم به صورت کارت به کارت و هم در سامانه مبادله جا به جا شود. به عبارت دیگر، سهمیه بنزین یک اعتبار است که به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود و آن‌ها می‌توانند این اعتبار را استفاده کنند یا بفروشند.

مخاطبان باشگاه خبرنگاران جوان درباره این طرح دیدگاه‌های موافق و مخالفی داشته اند که در انتهای گزارش «آخرین خبر‌ها از تغییر در سهمیه بندی بنزین» که روز گذشته در سایت باشگاه خبرنگاران جوان منتشر شد، مطرح کرده اند.

این نظرات در جدول زیر دسته بندی شده اند:

موافق مخالف

افرادی که عقیده دارند این طرح خوبی است، اما نیاز به پختگی بیشتری دارد و قیمت بنزین آزاد نباید در این طرح همچنان ۳ هزار تومان برای هر لیتر باقی بماند:

  • «یک گزینه هم میتواند این باشه که بنزین سهمیه‌ای با همان قیمت سابق وامابنزین ازاد به قیمت کشور‌های همسایه تا هم مردم راضی باشندوهم قاچاق مقرون به صرفه نباشد ودرامد دولت ازفروش بنزین ازاد زیادتر شده وانهاییکه بیشترازحد مجاز استفاده میکنند هزینه اش را بپردازند»
  • «بعد از اختصاص بنزین به کارت ملی باید قیمت بنزین به قیمت بین المللی برگرده یعنی بشه لیتری دو دلار یا به عبارتی ۶۰ هزار تومان و در پمپ بنزین‌ها به صورت آزاد عرضه شود. اونوقت من که ماشین ندارم و پنج نفریم ۷۵ لیتر بنزینمون رو میتونیم بفروشیم به ماشین دار‌ها لیتری ۵۰ تومن، که میشه تقریبا ۴ میلیون تومن، که خودش یه حقوقی هست، اونوقت قیمت ماشین میاد پایین و همه میخوان ماشینهاشون رو بفروشن و من میتونم برم ماشین بخرم.»

افرادی که عقیده دارند با این طرح بر تورم و گرانی‌ها افزوده خواهد شد:

  • «کسی که اتومبیل ندارد، آیا از حمل و نقل به شکل های دیگر استفاده نمی‌کند؟ در هر صورت موج گرانی کشنده در راه است»
  • «این طرح با توجه به این که پولی را در اختیار اشخاص فاقد خودرو قرارمی دهد، باعث افزایش نقدینگی و ادامه تورم می‌شود، بنابراین طرح اشتباهی است و با افزایش یارانه‌ها هیچ فرقی ندارد.»
  • «همان مبلغ از جیب دولت کم میشه، اضافه کردن یارانه‌ای وجود نداره، از جیب یک عده میریزن تو جیب دیگر افراد یعنی یک عده که ماشین ندارن بنزین کمتر میگیرن و آن‌ها که ماشین نداشتند بنزین میگیرند، لازمش اینه که جنگ بین مردم است ماشین دار کرایه میبره بالا بنزین دار هم بنزین را، البته جون بی ماشین محتاج ماشین است، ولی ماشین دار محتاج بنزین بی ماشین نیست در آخر به ضرر بی ماشین تمام خواهد شد. دولت هم برنده این شوی تبلیغاتی خواهد شد.»
  • «
    ۵۰ درصد مردم خودرو ندارند ایا کرایه ماشین هم نمیدهند ۱۵ لیتر سهمیه ۱۵۰۰ تومانی چند تومان میشه آیا جوابگوی تورم و افزایش نرخ کرایه ها میشه»
     

افرادی که عقیده دارند، درآمد حاصل از این طرح باید در فعالیت های خاصی صرف شود:

  • «طرح بسیار خوبی هست، ولی با توزیع یارانه، تورم باز بیشتر میشود بهتر است صرفه جویی حاصله را صرف بهداشت و درمان ملت کنید طوری که کلا مراجعه و درمان در کلیه بیمارستان‌ها کلا رایگان شود و همچنین آموزش کاملا رایگان طبق قانون اساسی»

افرادی که عقیده دارند این میزان سهمیه ۱۵ لیتری که دولت برای افراد در نظر گرفته، کافی نیست:

  • «یعنی اون‌هایی که ماشین ندارند با این طرح می‌توانند با پس انداز کردن سهمیه بنزینشون، طی یکی دوسال ماشین بخرند؟ خوشبحال اون‌هایی که ماشین ندارند از حالا به بعد ماهی ۴۵هزار تومان به سرمایشون اضافه میشن ضمنا فقر هم ریشه کن میشه»
  • «سهم من از نفت بیشتر ازاین‌ها بود، نه این ۱۵ لیتر»
  • «ما یه خانواده ۳ نفره هستیم ماشین هم یک دستگاه داریم با ماهی ۶۰ لیتر بنزین که کم هم میاریم حالا اگه نفری ۱۵ لیتر بنزین بدن میشه برجی ۴۵لیتر معلوم هست چه بسر مردم بیچاره میخوان بیارن»
  • «یعنی نفری ۲۲۵۰۰ تومان فقط میدن، مبارک صاحبش، الآن موتور دارم ۲۵ لیتر میگیرم میشه ۳۷۵۰۰ تومان»

افرادی که عقیده دارند این طرح می تواند کشور را به هدف اجرای عدالت اجتماعی نزدیک کند:

  • «قرار نیست بنزنین گرون بشه بلکه نوع سهمیه تغییر میکنه برای مثال تا الان ۶۰ لیتر ماهانه بود برای همه اونایی که ماشین دارن و این اخر نامردی در تقسیم یارانه ی بنزین بود الان کردن نفری ۱۵لیتر برای همه حتی اگه ماشین نداشته باشی، پس گول سیاه نمایی ضد ایران و ضد دولت و اپوزوسیون و منافقا و براندازا و اصلاح طلبها را نخورید ،این طرح واقعا طرح عالی هست درسته الان ۱۵لیتر سهمیه من نسبت به ۶۰ لیتر قبل کم شده ولی خیالی نیست مهم اینه همه از این موقعیت بهره ببرن»
  • «دقیقا چرا من که ماشین ندارم نباید بنزین داشته باشم»

افرادی که عقیده دارند پس از اجرای این طرح، مردم بیشتری ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده خواهند کرد و ازدحام جمعیت بیشتری در این بخش ایجاد می‌شود:

  •  اگر از حمل و نقل عمومی داریم که استفاده کنند، ساعت کاری همه با تاخیر میشه دعوا و درگیری در مترو تاکسی اتوبوس بیشتر میشه»

افرادی که عقیده دارند تمام مردم باید از سرمایه های ملی مختلف مانند بنزین سهم یکسانی داشته باشند:

  • «آیا فقط بنزین سرمایه ملی است و تمام مردم سهم دارند؟
    بجز بنزین سایر محصولات نفتی و پتروشیمی چی؟ سهم مردم از معادن مس و آهن و طلا و اورانیوم و گوگرد و روی و منیزیوم و صد‌ها معدن دیگر را چرا نمیدهید؟»
  • «آقای اوجی، اگر استدلال شما درست باشد، پس، چون ۹۰ درصد مردم از هواپیما استفاده نمی‌کنند و از طرفی، چون دولت برای سوخت موتور هواپیما یارانه می‌دهد، پس دولت باید به این ۹۰ درصد مردم که از هواپیما استفاده نمی‌کنند پول یارانه بابت سوخت هواپیما پرداخت کند و یا بیش از ۷۰ درصد مردم از قطار مسافری استفاده نمی‌کنند پس دولت باید یارانه سوخت قطار رو به این ۷۰ درصد مردم پرداخت کند و بسیاری از این دست موارد که دولت باید یارانه آن‌ها رو به مردمی که از این خدمات استفاده نمی‌کنند، پرداخت کند»
  • «اگر این طور فکر کنیم خیلی فراورده نفتی به غیر بنزین داریم پس چرا ان‌ها را عادلانه نمی‌کنیم برای افراد کل جامعه -از بنزین بگیر گازوئیل بگیر- قیر بکیر روغن بگیر پس اگر راست می‌گویید از همه فراورده‌ها به کل جامعه سهمیه بدید از این‌ها که بگذریم معادن هم همینطور از فولاد گرفته تا المنیوم و خیلی چیز‌های دیگر پس سهمیه این‌ها را هم به کل مردم بدیدید»

افرادی که عقیده دارند این طرح به منظور کاهش میزان مصرف بنزین کشور مطرح شده و برای این منظور، کیفیت خودروها باید افزایش پیدا کند:

  • «واردات خودرو رو آزاد کنید، خودرو‌های تولید داخل مصرف سوخت بالایی دارند»
  • بخش زیادی از مردم ماشین ندارند. خب وقتی ماشین ندارند بنزین برای چه می‌خواهند؟ در ثانی مگر فقط یارانه بنزین است که همه از آن استفاده نمی‌کنند؟ تیم اقتصادی چگونه به این نتیجه رسیده؟ واقعا دغدغه عدالت دارند؟ خودرو را ورودش را مثل کشور‌های خلیج فارس آزاد کنند و بنزین را هم به قیمت جهانی بدهند به مردم. چرا نمی‌کنند؟ چرا خودرو را به قیمت ۲۰ برابر ارزش جهانی اون به مردم می‌فروشن»
  • « ماشین پر مصرف میدید انتظار چی دارید کم مصرف دارید
    هنوز ۴۰۵ و پارس ۶۰ سال پیش رو میدید»
  • «مصرف سوخت بالا نیست خودروهای که تولید میکنید و اسرار بر تولید دارید پر مصرف هستند. ما مردم چوب بی مسئولیتی شما ها را میخوریم.»
  • «خودرو داخلی پر مصرف بی کیفیت و ده برابر قیمت جهانی
    اگر یک عدد سمند را رایگان به یک فرد آلمانی بدهید سوار نمی شه بعد انتظار دارید مصرف بنزین پایین باشه؟ شما تویوتا کرولا یا ماشین هیبرید وارد کن با قیمت جهانی بعد بنزین روببر بالا»

افرادی که موافق طرح هستند، اما عقیده دارند که سهمیه‌ها نباید به حساب سرپرستان خانوار واریز شود:

  • «کاش اون ۱۵ لیتر را هم به حساب هرکارت ملی واریز کنند نه سرپرست خانوار»

 

افرادی که از تناقض در اطلاع رسانی مسئولان گلایه‌مند هستند:

  • «اول هفته ۲۰ لیتر بود الان شد ۱۵ لیتر. فکر کنم تا بیان طرح رو اجرا کنن سهمیه هرنفر میشه ۱ لیتر در ماه بقیه بنزین رو لیتری ۵ هزارتومن بزنین»

گروه سوم از نظرات، مربوط به افرادی می‌شود که سوالاتشان، تاکنون از سوی مسئولان پاسخی نداشته است. سوالات این دسته از مخاطبان باشگاه خبرنگاران جوان عبارت هستند از:

  1. آیا اگر کسی بخواهد بنزین خود را چند ماه مصرف نکده می شود ذخیره کرد؟
  2. تکلیف بچه‌های کوچک در خانواده چیست؟
  3. سهمیه حمل و نقل عمومی چجوری تغییر می کند؟ اون ها هم همین پانزده لیتر است؟؟؟
  4. گازوئیل هم مثل بنزین سرمایه ملی است من که تراکتورو کامیون ندارم چرابایدازسهمیه استفاده نکنم؟ / لطفا گازوئیل راهم سهمیه بندی کنیدمگرکم وسایل نقلیه گازوئیل سوزداریم؟

باشگاه خبرنگاران جوان در گزارش های مختلف برای پاسخدهی به این سوالات سراغ مسئولان خواهد رفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۴۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۱ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
همش دروغ کلک. اینها که اسمشون گذاشتند دولت یه مشت ادم انگلیس وامریکای هستند که دارند عملا نفت ملی رو به تاراج میبرند. وبه اسم کمک به مردم وغیره که همش کلاه سر گذاشتنه دارند مردم نابود میکنند.اگه بنزین باید به عدالت سهمیه بشود ویارانه به عدالت تقسیم بشود پس باید نسبت به تورم الان نفری 2میلیون تومان یارانه وماهیانه 100لیتر بنزین باقیمت دلار که 25 هزار تومان هست که میشود2ملیون500هزارتومان به هر نفر بدند. نه عزیزم این همه پول کجا میره چرا ما باید اینقدر بدبخت باشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۵ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
ظلم به محرومان است دولت دنبال عدالت نیست بلکه دنبال پول است.وبس .اگر پیاده کنند و با حذف ارز ترجیعی الفاتحه .
Iran (Islamic Republic of)
نظر
۱۴:۴۸ ۰۲ اسفند ۱۴۰۰
باسلام نظرخیلی خوبی است چون افرادمسن رانندگی نمیتونن بکن وازطرفی هیچکسی روهم ندارن چقدپولای هنگفت آژانس بدن درصورتی یک بازنشسته هستن خداپشت وپناهتان
Iran (Islamic Republic of)
س من جمالی هستم ماشینم رافروختم اون کسی که خریده نمیاد که تعویض پلاک کنم سهمیه بنزین من چی میشه
۰۳:۳۳ ۰۸ بهمن ۱۴۰۰
طرع خوبی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۹ ۰۲ بهمن ۱۴۰۰
۸۵ ملیون لیتر بنزین مصرف خودروها هر خودرو شخصی ۹۰ لیتر میانگین ان در ماه است که ۲۷۰ هزار تومان هزینه دارد ۱۸۰ هزار ان از افزایش بنزین در امد اضافه شد در عوض ۶۰ لیتر بنزین ۹۰ هزار تومان یارانه بنزین دارد یعنی هر خودرو ۹۰ هزار ان شده است یارانه معیشتی یعنی ۱۸۰ تومان افزایش ۲ قسمت تقسیم شد ۹۰ تومان اکنون در خودرو است و۹۰ تومان یارانه معیشتی لذا ۲۴ ملیون خودرو ضربدر ۱۸۰ کنید تقسیم بر ۸۵ ملیون ایرانی به هر ایرانی بالای ۵۰ هزار تومان میرسد یارانه معیشتی ۴۵ تومانی بنزین ۱۵۰۰ در ۶۰ لیتر را حذف کنید هم معیشتی یارانه او بیشتر شد هم ۷۰ درصد مردم طبقه ضعیف که تعداد خانوار انان بالاست به شنوایی می‌رسند تک نرخی کنید
Iran (Islamic Republic of)
احد
۱۴:۰۵ ۲۶ دی ۱۴۰۰
من خودرو ندارم سهمیه هم نمیخواهم ده هزارتومان بهم بدن از اون طرف چند برابر ازکرایه تاکسی گرفته تا گرانی اجناس اون کامیون دار جابه جا می‌کنه بپردازم سیاست که نیست دوشیدن همون بدبخت بیچاره ها ست
Iran (Islamic Republic of)
یک ایرانی
۲۰:۵۹ ۱۸ دی ۱۴۰۰
من هرگز خودرو نداشته و ندارم اما فکر می کنم 60 لیتر بنزین حداقل مقداری هست که حق صاحبان خودرو هاست و کم کردن اون اثرات روانی ، اجتماعی و تورم اقتصادی به دنبال خواهد داشت و اگه دولت می خواد عدالت رو پیاده کنه راهش کم کردن سهمیه بنزین نیست اگه می خواد به خانوارهای بدون خودرو کمک کنه می تونه به اونها یه کارت اعتباری بده برای خرید کالاهای اساسی مثل لبنیات و برنج و امثال اینها که بتونه سفره های خالی شون رو پر کنه به این ترتیب دیگه تورم هم ایجاد نمی شه .
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۱۳:۲۶ ۱۵ دی ۱۴۰۰
کاملا موافقم اگر درست و حساب شده اجرا شود، این نتایج را در پی دارد:
1- کاهش کسری بودجه دولت که منشا اصلی تورم است
2- به کاهش ترافیک خیابانها و آلودگی هوا و مرگ و میر فراوان ناشی از آن و منجر میشود
3- اصلاح قیمت و بهینه سازی مصرف انرژی و سرمایه گزاری و اشتغال بیشتر در این زمینه
4- عدالت بیشتر در بهره مندی از یارانه انرژی
- برای اینکه سهمیه بندی جدید بنزین به افراد عادلانه تر باشد و حد اقل سهمیه هم رعایت گردد، پیشنهاد میشود: به خانواده های 2 نفره 60 لیتر- 3 نفره 75 و 4 نفره 90 و 5 نفر به بالا 105 لیتر پرداخت گردد.
- همچنین حمایتهای دیگری مانند کوپن یا کارت مواد غذایی انجام گیرد
- در زمینه دیگر حاملهای انرژی هم سهمیه قابل مبادله به مردم داده شود تا افرادیکه در مصرف منابع ، برنامه ریزی و صرفه جویی انجام میدهند نتیجه مستقیم آنرا دریافت کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۳ ۱۳ دی ۱۴۰۰
اونایی که تو خانواده دوتا ماشین دارن تکلیفشون چی میشه
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۱۳:۰۸ ۱۱ دی ۱۴۰۰
برای اینکه سهمیه بندی جدید بنزین به افراد عادلانه تر باشد و حد اقل سهمیه هم رعایت گردد، پیشنهاد میشود:
به خانواده های 2 نفره 60 لیتر- 3 نفره 75 و 4 نفره 90 و 5 نفر به بالا 105 لیتر و افراد مجرد بالای 30 سال و دور از خانواده 30 لیتر پرداخت گردد.
Iran (Islamic Republic of)
نوید
۰۳:۳۱ ۱۰ دی ۱۴۰۰
دولت میگه من پول بنزین رو واریز میکنم‌ به حساب مردم بدون اینکه قیمت بنزین رو افزایش بدم اگه اینجوری باشه عالیه اما شک نکنید که اینجوری نیست.پول بنزین رو واریز میکنه به حساب ملت از اون ور قیمت بنزین رو افزایش میدن
مردم نهایتا با اون پول بنزین میتونن هزینه سوخت خودروشون رو پرداخت کنن و باید هزینه تورمی که افزایش قیمت بنزین ایجاد میکنه از جیب مبارک‌ بدن
همه اینا به کنار تاریخ ثابت کرده اینا هیچ برنامه ریزی ای رو به نفع ملت انجام نمیدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۱ ۱۰ دی ۱۴۰۰
چرا بی جهت به این دولت بدبین هستید؟
دولت قبل تمام بلاها را سر ملت آورد این دولت باید تاوان بی اعتمادی شما را بکشد
گنه کرد در بلخ آهنگری به شوشتر زدند گردن مسگری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۱ ۱۰ دی ۱۴۰۰
به فرض هم که قیمت بنزین را بالا ببرند در نتیجه پول واریزی بابت ۱۵ لیتر به افراد را هم به همان میزان اضافه میکنند
Iran (Islamic Republic of)
ف
۰۳:۰۷ ۱۰ دی ۱۴۰۰
این طرح اصلا به درد نمیخوره، دولت باید بیشتر به فکر مردم باشه 15لیتر چیه؟این جور باشه مردم اصلا مسافرت نمیتونن برن،اینجور باشه کسی که دوتا ماشین داره خودش و همسرش شاغلن، به زور به‌اندازه یه ماشین شارژ میشه، واقعا شرایط زندگی سخت تر میشه، همه اونقدر قسط دارن که بنزین آزاد نمیشه زد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۹ ۰۹ دی ۱۴۰۰
در این طرح هر کسی میتواند اعتبار پولی بنزین خودش را با قیمت جهانی یا حقیقی آن دریافت کند و نه با قیمت سهمیه ای و یا یارانه ای آن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۷ ۰۹ دی ۱۴۰۰
یکی از خروجیهای این طرح میتواند بالا رفتن ارزش پول ملی باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۲ ۰۹ دی ۱۴۰۰
لابد اینجا هم مثل سابق برای حمل و نقل عمومی سهمیه ویژه اختصاص میدهند
هدف از این طرح اینست که یارانه پنهان که درصد بیشتر آن را طبقات مرفه و پرمصرف جامعه میبرند به طور عادلانه توزیع شود بنابر این افزایش نقدینگی نیست و به نظر میرسد که باعث گرانی هم نشود ولی شاید با ایجاد کارهای روانی در جامعه این اتفاق بی افتد چراکه دیگر خیلی ها آن سود کلان گذشته را که مثلا از قاچاق می بردند دیگر نمیبرند و از طرف دیگر مردم به صرفه جویی تشویق میشوند تا اینکه بنزین بیشتری را برای خودشان در کارتشان ذخیره نمایند و یا آنکه معادل پولی بیشتری از آن را برای خودشان دریافت نمایند و از دیگر سو قاچاق بنزین جمع میشود و دولت با صادرات آن ارزآوری بیشتری برای بیت المال میتواند به ارمغان بی آورد که باعث بالا رفتن ارزش پول ملی شده و سود آن برای همه ملت باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۶ ۰۹ دی ۱۴۰۰
گرون شد
Iran (Islamic Republic of)
باران
۱۸:۲۵ ۰۹ دی ۱۴۰۰
من و خانواده م ماشین نداریم و از صبح تاشب فقط کرایه ماشین میدیم اونم با بنزین 1500 تومانی که رانندگان میگیرن

اگه این طرح اجرایی بشه و هرکس بتونه ب قیمت بازار کشورهای همسایه و خارجی از طریق سامانه ب تاجران این امر بفروشن هم قیمت اتومبیل پایین میاد0 چون خانواده هایی هستن ک تک تک شون اتومیل دارند ) و رانندگان هم قیمت مناسب کرایه و ب مسافران میگن نه اینکه روز به روز ب قیمت کرایه اضافه کنن
Iran (Islamic Republic of)
باران
۱۸:۱۹ ۰۹ دی ۱۴۰۰
طرح خوبیه ب شرطی که یک سامانه یی باشه ک مستقیم مردم به تاجران بنزین ( به عنوان قاچاق چیان در مرزها مشهور هستن ) بتونن بفروشن به قیمت بازار کشورهای همسایه
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۵:۰۲ ۰۹ دی ۱۴۰۰
با اینکار قیمت بنزین بطور غیر مستقیم افزایش پیدا میکنه که ادامه آن گرانی بیشتر و پایین تر اومدن قدرت خرید مردم هست دولت باید فکر راه چاره باشه نه اینکه تا به مشکلی میخوره بخواد از جیب مردم اونم با گرون کردن برداره .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۳ ۰۹ دی ۱۴۰۰
کسی که این طرح را داده خیال می کنه که همه کسانی که خود رو دارند مرفع هستند یا همیشه کیفش را می برند ولی در واقع اینگونه نیست .خود رو خرج داره اگر عمیق فکر کنیم کسانی که خود رو ندارند غیر مستقیم بیشتر از خود رو دار نفع می بره. از خود رو ساز گرفته تا تعویض روغنی سر کوچه که همه اینا از جیب کسی که خودرو داره می ره.امید وارم تجدید نظر شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۱ ۰۹ دی ۱۴۰۰
اگر با خودرو خودش کار میکنه لابد سهمیه ویژه به آن اختصاص میدن و یا اگر شخصی داره سهمیه به اندازه خودش میگیره اما اگر خودرو بیش از حد نیاز خود و خانواده دارد (بسته به تعداد افراد خانواده اش چرا که سهمیه به افراد اختصاص پیدا میکند و به ازای هر فرزند سهمیه بیشتر ) از تجمل و مصرف گرایی بی مورد دست برمیداره و باز سود حاصل از این صرفه جویی هم باز عادلانه به کل ملت بر میگرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۸ ۰۹ دی ۱۴۰۰
از خونه خودمون تا خونه مادرم اینا با اسنپ ده دقیقه راهه و ۲۵ هزار تومن و گاهی بیشتر می گیره ۲۲۵۰۰ پول یک روز کرایه ماشین ما هم نمیشه فقط باعث میشه کرایه ها گرون تر بشه و باز هم به ضرر مایی که ماشین نداریم بشه
به علاوه کرایه ی حمل و نقل بار هم بیشتر میشه و قیمت کالاها بالاتر میره و گرونی و تورم بیشتر رو به دنبال داره
واقعا مسئولین به دنبال بهبود معیشت مردم هستند یا فشار بیشتر به مردم ؟؟؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
دولت سوار کار
۱۲:۱۷ ۰۹ دی ۱۴۰۰
فهمیدیم بابا منظورتون اینکه داخل جیب افراد بدون ماشین یه چیزی حدود ۱۵۰۰۰۰ تا ۲۰۰۰۰۰ میزاریم بجاش چند میلیونی می‌زنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۳ ۰۹ دی ۱۴۰۰
مگر به دلار حقوق میدید که میخواین به دلار پول بنزیین بگیرید؟بی انصافها شما دست شاه را از پشت بستید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۱ ۰۹ دی ۱۴۰۰
شاه الان بود که مردم در رفاه بودن اول آسیا میشدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۶ ۰۹ دی ۱۴۰۰
وانت ها تمام حمل نقل عمومی مگر کسی نخواد گازسوز که یک دفعه کرایه اسنپ تپسی حمل نقل چندبرابر وبتبع ان اغذبه گران شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۲ ۰۹ دی ۱۴۰۰
با بنزین سرمایه های پایدار ایجاد کنید کارخانه تولیدی که به جوانان مملکت مسولیت پذیری بدهد وبه آینده شان امید بخشی نه پول در جیب مردم بریزید و به مخاطرات اجتماعی دامن زده شود
Iran (Islamic Republic of)
شهروند
۰۷:۴۵ ۰۹ دی ۱۴۰۰
طراح این طرح مزخرف هر کی هست خوب میدونه چجوری 1000 تومن هزینه کند و تا 10000 تومن دربیارد تا کی باید با بی تدبیری این مسئولین مردم تاوان بدهند
Iran (Islamic Republic of)
R
۰۵:۱۸ ۰۹ دی ۱۴۰۰
چقدر فشار به مردم میارید
Canada
ناشناس
۲۳:۰۳ ۰۸ دی ۱۴۰۰
خیلی هم خوبه
اصولا ثروتمندان بیشترین یارانه اب .برق .گاز .بنزین .نان و بقیه اقلام را میبرند و
با پارتی بازی و زد وبند و هم حزبی و یار و قاری
مالیات هم نمیدهند
هفت سره میخورند و پولها را هم اینور اب خرج میکنند
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۲۲:۵۱ ۰۸ دی ۱۴۰۰
هه.به امید روزی که زره ای دانش و تخصص و وجدان و انسانیت در مسئولین پیدا بشه. الهی آمین
Iran (Islamic Republic of)
بهنام
۲۰:۲۹ ۰۸ دی ۱۴۰۰
باسلام اگه جلوی حیف ومیل های مسئولین وبی تدبیری های انها گرفته بشه مشکلات حل میشه ونیازی به این خیمه شب بازی ها نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۰ ۰۸ دی ۱۴۰۰
اون که ماشین نداره از حمل و نقل استفاده نمی کنه با این فکر آیا کرایه ها هزینه های حمل و نقل ثابت می مونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۷ ۰۹ دی ۱۴۰۰
در اصل نباید کرایه ها تغییر کنه چون راننده ا هم سهمیه شونو میگیرن دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۷ ۰۸ دی ۱۴۰۰
قیمت بنزین 250000 ریال میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۲ ۰۸ دی ۱۴۰۰
۱۵ لیتر بنزین مصداق همون قاقا لی لیه که بچه ها رو باهاش گول میزنن.
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۲:۱۹ ۰۹ دی ۱۴۰۰
معلومه جیبت پر پوله و شکمت سیر. بدبختایی که ماشین ندارن و سفر هم نمیرن میتونن این پول رو به یه زخمی بزنن . اینقد از بالا نگاه نکن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۱ ۰۸ دی ۱۴۰۰
تا وقتی که به جای حل کردن ریشه ای مشکلات اقتصادی دنبال کارهای بی نتیجه ای مثل سهمیه بنزین باشیم هیچ مشکلی از مردم حل نمیشه.این طرح هم مثل پرداخت یارانه کمترین تاثیر رو روی معیشت مردم خواهد داشت.پانزده لیتر بنزین برای ماشینهای تولید وطنی در حد جوک میمونه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۰ ۰۹ دی ۱۴۰۰
یارانه ها زمان خودش اندازه ۴۰ دلار الان بود نمیدونستی بدون. لعنت به حسن روحانی و هرکس بهش رای داد. مخصوصا دور دوم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۲ ۰۹ دی ۱۴۰۰
یارانه زمان خودش برابر ۴۰ دلار بود حیف که همپای دلار رشد نکرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۹ ۰۸ دی ۱۴۰۰
خیلی طرح بیخودی هستتتت، آقای مسئولی که میای مصرف بنزین مردم ما رو با قیمت خارج میسنجی و میگی مصرف ما زیاده یا قیمت بنزین ما ارزونه رفتی ماشینایی که ما سواریم رو با ماشینایی که حوزه خلیج فارس و بقیه کشورا مردمشون سوارن رو مقایسه کنی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ماشینایی که صدی ۱۰ تا ۱۵ لیتر بنزین میسوزن رو نرفتی با ماشینای اونا که صدی ۲_۳ لیتر میسوزن مقایسه کنی؟؟؟؟؟؟ رفاه ما رو با رفاه اونا مقایسه نکردی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ چرا طرحای نسنجیده میخواین اجرا کنین؟؟؟؟؟؟؟ خیلی از مناطق کشور حمل و نقل عمومی درست و حسابی ندارن و مردم مجبورن با تاکسی یا وسیله شخصی جا به جا بشن آیا رفتی حمل و نقل عمومی ما رو با بقیه کشورا هم مقایسه کنی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ بعد هم میگین قیمت بنزین آزاد بشه و به دلار حساب بشه اولاااا برین قیمت دلار رو درست کنین و دوما درآمد ما رو هم به دلار بدین نه اینکه قیمت بنزین رو بکنی ۱/۵ دلار بعد درآمد روزانه ما ۱ دلار باشه در صورتی مه کشورای دیگه اگر بنزین ۲ دلار هست کارگراشون روزانه ۷۰ دلار درآمد دارن، لطفا عقلتون رو به کار بندازین و همه جانبه بسنجین نه اینکه فقط مقایسه یک جهته بکنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۸ ۰۸ دی ۱۴۰۰
پس اگه بنزین لیتری ۲دلاربشه قیمت بین الملل
حقوق کارگراا هم بایدبه حقوق بین الملل باشه
یعنی به عبارتی با همه مزایا ماهی ۱۰۰ میلیون
خوبه آزادهم بزنیم مشکلی نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۳ ۰۸ دی ۱۴۰۰
بنزین به هرکارت ملی جداگانه بدهید ومقدارآن ۶۰لیتر باشد نه ۱۵لیتر
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۱۷:۲۵ ۰۸ دی ۱۴۰۰
هر روز با یه چیزی سرکاریم،یارانه سوخت رو به هر قیمت آزادی که می خواهند بنزین رو گرون کنند به خانوار بدهند مردم خودشون میدانند چطوری خرج کنند،فقط با اینکار دم پمپ بنزین ها میشه مثل چهارراه اس.....که به‌جای دلار میگن... .چه گل و چه بلبلی بشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۹ ۰۸ دی ۱۴۰۰
رئیس جمهور ۶ کلاسی همچین دولتی را هم میطلبه
Iran (Islamic Republic of)
ایران دخت
۱۲:۲۷ ۰۹ دی ۱۴۰۰
خدا در قران میگه چیزی که بهش علم نداری به زبون نیار که از گوش و چشم و زبان بازخواست میشی. الان این کامنت رو گذاشتی و بعدش فراموش میکنی اما یه روزی باید جواب این تهمتت رو بدی. نذار عصبانیت دنیا و آخرتت به باد بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۳ ۰۸ دی ۱۴۰۰
وزارت بهداشت اگر ریگی در کفش ندارد چرا آمار عوارض واکسن را منتشر نمیکند؟ مثلا بگوید از تلفات امروز چند نفرشان واکسن زده اند و چند نفر نزده اند!
وارد کردن چندتا کد ملی در سامانه واکسن که کار سختی نیست.
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۸:۴۴ ۰۸ دی ۱۴۰۰
تو پوستر داخل شهر دیدم نوشته 90 درصد مردگان واکسن نزده اند . همین جمله یهنی 10 درصد واکسن زده اند و مرده اند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۲ ۰۹ دی ۱۴۰۰
اولا که ۱۰ درصد آمار خوبیه الان هیچ کشور تولیدکننده واکسنی ادعا نکرده واکسنش ۱۰۰درصد تاثیر میذاره بعدشم هستن کساییکه نمیدونن کرونا دارن یا علائمش رو جدی نمیگیرن و وقتی پرستار ازشون سوال میکنه علایمی داری یا نه میگن نه و وقتی واکسن تزریق میکنن کروناشون عود میکنه و وخیمتر میشه و باعث مرگشون. اینو نمیشه جزء عوارض واکسن محسوب کرد. البته بهتره قبل از تزریق واکسن تست کرونا بگیرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۳ ۰۸ دی ۱۴۰۰
متاسفانه بخش تبادل نظر باشگاه خبرنگاران شده جولانگاه عده ای منافق ؛ اگر دقت کنید عده ای هستند که روند روبه پبشرفت اصلاح امور را نمیبینند و دائم در مورد تصمیمات دولت آیه یاس میخوانند و انتظار دارند دولت با شعبده بازی یک شبه تمام مشکلات تلنبار شده از ۸ سال گذشته را به یکباره حل کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۲ ۰۸ دی ۱۴۰۰
چرا۸سال ۴سال اول همه راضی لااقل ازاین دولت بهترعمل کردمن به هیچ کدوم رای ندادم ولی تاافرادی مثل شماهاست که به خودت اجازه میدی هم وطنتو که نظرشوگفته منافق خطاب کنی امیدی نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۲ ۰۸ دی ۱۴۰۰
برادرگرامی روشبکه هرکی نظرخودشو میگه اینامنافق نیسن همه هم کشورشونو دوس دارن هم ناموس وخانوادشونو ولی انقدمردم نا امید شدن با وعده های تو خالی مسئولین که دیگه ملت اعتماد ندارن یکی اومد کوپن روحذف کردیکی کلید دستش گرفت گفت علی برکت الله این یکیم که فعلا توقیمت تخم مرغ مونده خدابقیشو بخیرکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۲ ۰۸ دی ۱۴۰۰
خدا نگذرد از دولت قبل که با عملکردش اعتماد مردم را از بین برد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۰ ۰۸ دی ۱۴۰۰
ناشناس17:02 ظاهرا شما 4سال اول ایران نبودی وگرنه یادت میومد اون موقع همه میگفتن کی تموم میشه این دولت. اوضاعش اینقدر خراب بود که مجبورر شدن با ریش سفیدی تکرار کنند. تازه همه آبروشون را ریختند وسط کمتر از 50درصد کل واجدین شرایط را اورد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۰ ۰۸ دی ۱۴۰۰
دقیقا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۰ ۰۸ دی ۱۴۰۰
نه برادر نمیشه گفت همه منافقن. خیلیها تحت تاثیر هجمه رسانه ای و فضای بی در و پیکر مجازی هستیم. تقصیر از خود دولت هم هست که نمیآید بطور گسترده و کامل و دقیق این طرح را توضیح بدهد
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۲۲:۵۷ ۰۸ دی ۱۴۰۰
منافق گفتن به ملت بزرگ. غیور. شجاع.صبور.وطن پرست.حلالزاده.زحمت کش.آزاده.با غیرت.مظلوم.و..... جز از منافقین و جاهلان و دشمنان و تند روها بر نمیاد.

در ضمن در دوره حسن فریدون هم یه عده میگفتن با یک شب که شعبده بازی نمیشه و... طرفداری کردند و در اصل خیانت کردند.

این ملت فقط انتقاد میکنن و مظلوم واقع شدن.باز هم صبر میکنن اما....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۷ ۰۹ دی ۱۴۰۰
ما تعداد مخالفین صد برار از موافقین بیشتره بس ما با هم اتفاق داریم این شما منافق هستید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۳ ۰۹ دی ۱۴۰۰
ناشناس ۱۳:۳۷ بیخود برای خودت دور برندار ما همه منافع مشترک داریم و جزو یک خانواده ایم داریم با هم تبادل نظر میکنیم ؛ الان شما که مخالفی برنامه بهتری داری؟ ما وظیفه داریم که با رای خودمان نظام را به اصلح بسپاریم که بحمدا... این اتفاق افتاده و شخصی را انتخاب کرده ایم که در این چند ساله بعد از انقلاب در هر پست وسمتی بود منشاء خیر و برکت بوده پس همانطور که ۸ سال دولت غربزده قبل را که به ایران و ایرانی اعتقاد نداشت را تحمل کردی این چند صباح را هم تحمل کنید ودر مقابل طرحهای این دولت بی جهت پیش داوری نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۵ ۱۰ دی ۱۴۰۰
ناشناس ۱۳:۳۷ تند نرو ما همه منافع مشترک داریم و جزو یک خانواده ایم داریم با هم تبادل نظر میکنیم ؛ الان شما که مخالفی برنامه بهتری داری؟ ما وظیفه داریم که با رای خودمان نظام را به اصلح بسپاریم که بحمدا... این اتفاق افتاده و شخصی را انتخاب کرده ایم
Iran (Islamic Republic of)
امیر علی
۱۶:۱۱ ۰۸ دی ۱۴۰۰
خدا بهمون رحم کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۷ ۰۸ دی ۱۴۰۰
به نظر من که خودم یک پیکان دارم و از قشر ثروتمند هم نیستم این طرح اشتباهه کسی که ماشین نداره از وسیله نقلیه عمومی استفاده می کنه واین یعنی استفاده از بنزین یارانه ای و کسی که وسیله داره که ۶۰ لیتر بنزین یارانه ای داره و بقیه اش بنزین آزاده که داره مصرف میکنه پس این کار فقط افزایش تورم هستش و به نظر من عدالت نیست کاش فکر دیگری بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۱ ۰۸ دی ۱۴۰۰
لابد بعدش برای فروش سهمیه بنزین خانوار باید به بورس انرژی مراجعه کنیم و بورس و ماجراهایش...!
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۱۵:۲۲ ۰۸ دی ۱۴۰۰
بنده جوان 30 با مدرک لیسانس و کارگر فصلی هستم خودرو ندارم و هزار بار در سایپا ایران خودرو ثبت نام کردم و مخالف این طرح هستم چون با دادن 15 لیتر بنزین به منی که خودرو ندارم قطعا باعث گرونی و تورم افسار گسیخته میشه من سهمیه 15 لیتر نمیخوام و خودرویی هم ندارم مگر 15 لیتر بنزین تو بازار آزاد بفروشم چقدر گیر من می یاد که با این ترفند که صد در صد مشخصه قصد افزایش قیمت هزاران کالا و اجناس و چه بسا گرونی بنزین نرخ آزاد به بیش از 3000 تومان رو دارید جناب آقای رئیسی ریاست جمهور محترم شما با شعار تبلیغاتی آمدید که قیمت خودرو کاهش بدی نه تنها کاهش ندادید حالا با این ایده های بی پشتوانه مثل یارانه 45500 تومان آقای احمدی نژاد 20 سال همون 45500 تومن مانده و قیمت ها جهش 1000در صدی شما بدتر از این نکنید چون ما مردم زیر فشار بیشتری میریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۸ ۰۹ دی ۱۴۰۰
منم لیسانس دارم و بیکار البته فعلا بیکار. قبول کن ما لیسانسیه های آبکی هستیم و فقط برای مدرک درس خوندیم خب نتیجش بهتر از این نمیشه دیگه نندازیم گردن بقیه. منکه از استخدامی نا امید شدم و دنبال راه انداختن یه کاری هستم پیشنهاد میدم یکی دو نفر کمیته امدادی رو پیدا کن به واسطه اونا یا با شراکتشون وام خود اشتغالی بگیر و یه کار برای خودت راه بنداز باور کن درآمدش از دولتی ها هم بیشتره یکم فکر میخاد و شجاعت. موفق باشی
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۲۳:۰۲ ۱۰ دی ۱۴۰۰
دوست ناشناس 12:38 که جواب نظر بنده رو نوشتی اولا بنده مثل شما لیسانس آبکی نیستم در دانشگاه دولتی رشته نرم افزار درس خونداندم دوم اینکه بنده تو رشته خودم تو مقطع لیسانس تو پایان نامه ام مثل سطح مقطع فوق لیسانس تز دادم تو سایت مقالات عملی cilevika مقاله اش موجود و سوم اینکه حتی دارای مدرک سیسکو از مایکروسافت هستم و چهارم اینکه بنده نون بازو میخورم نه نون چاپلوسی و گرنه بنده عقل می رسه برم از طریق رانت و پارتی بازی چاپلوسی هزاران کار که به عقل جن نمی رسه برم بکنم پشت خودم رو ببندم دقیقا کل ایران همینه همه چیز با رابطه است نه ضابطه کمیته امدادی که میگی اگه واقعا به رسالت خودش عمل می کرد شاید اون بچه روستایی بخاطر نداشتن یه تبلت یا گوشی هوشمند برای آموزش مجازی مدارس خود کشی نمی کرد... درضمن بنده چیزی گردن کسی نمی اندازم اتفاقا مقصر اصلی کارگری کردن دولت و حکومت و نظام نیست علت اصلیش اینه تو این مملکت وقتی ضابطه ای در کار نیست همه اش رابطه پس بهتر درس نخونی همون دیپلم کافی مثل شما دنبال اینی تو کمیته امداد یکی رو پیدا کنی وام بگیری حالا یه بدبختی پارتی نداره یا نتونست رابط پیدا تکلیفش چیه ؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۵ ۰۸ دی ۱۴۰۰
بعد از اختصاص بنزین به کارت ملی باید قیمت بنزین به قیمت بین المللی برگرده یعنی بشه لیتری دو دلار یا به عبارتی ۶۰ هزار تومان و در پمپ بنزین‌ها به صورت آزاد عرضه شود. اونوقت من که ماشین ندارم و پنج نفریم ۷۵ لیتر بنزینمون رو میتونیم بفروشیم به ماشین دار‌ها لیتری ۵۰ تومن، که میشه تقریبا ۴ میلیون تومن، که خودش یه حقوقی هست، اونوقت قیمت ماشین میاد پایین و همه میخوان ماشینهاشون رو بفروشن و من میتونم برم ماشین بخرم.

عالی بود...
Iran (Islamic Republic of)
غریبه
۱۸:۴۳ ۰۸ دی ۱۴۰۰
چقد کوته فکررررررررر هستی آرزوی تفکررر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۳ ۰۸ دی ۱۴۰۰
شتر در خواب بیند پنبه دانه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۷ ۰۹ دی ۱۴۰۰
این ادم یک سمه برای یک کشور
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۱:۴۲ ۰۹ دی ۱۴۰۰
آن وقت شما یک عدد نان بربری را باید بخری ۲۵ هزار تومان. یک کرایه تاکسی تا سرکوچتون باید بدی ۲۰۰هزار تومان. پس خوش باش و خواب های رویاییت را ببین. کمی التماس تفکر.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۳ ۰۸ دی ۱۴۰۰
سلام..این طرح فقط وفقط برای آندسته خانوارهای که درحاشیه کشور!!!! وبدون ماشین وباچندین همسرونفرات زیاد زندگی میکنندطراحی شده ؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۱ ۰۹ دی ۱۴۰۰
حاشیه کشور؟... چی می گی واسه خودت ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۰ ۰۹ دی ۱۴۰۰
من در استان سیستان و بلوچستان زندگی می کنم و شیعه هستم.
منظورت رو گرفتم.

دَمت گرم

یا علی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۵ ۰۸ دی ۱۴۰۰
طبق معمول این طرح هم باعث فشار بیشتر به قشر مستضعف و آسیب پذیر هست. کاملا واضح و مبرهن هست که بیشترین هزینه و فشار را کسانی که خودرو ندارند متحمل خواهند شد و باز هم طبق معمول پولدارها به ریش کارمندان و کارگران و فقرا خواهند خندید و سوار بر خودروهای میلیاردی در جاده ها و اتوبانهای بدون ترافیک لذت خواهند برد.
Netherlands
علی
۱۴:۰۱ ۰۸ دی ۱۴۰۰
عدالت؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۷ ۰۸ دی ۱۴۰۰
اره خوبه ولی به شرط اینکه مثل یارانه که حق همه ی ملت هست کم کم حذف نکنید ملت رو و بعد هم معلوم نشه پولش رو کجا بردید و خوردید
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۳:۳۹ ۰۸ دی ۱۴۰۰
این خیانت بزرگ به ملت و کشور . شصت لیتر بنزین به من میدن درماه بعد میخوان برای رانتخواری و مثلا اجرای عدالت میخوان 15لیتر بنزین بدن به منی که هم پیرم وهم بازنشسته .خجالت داره بخدا والله قسم بهتون قول میدم با اجرای این طرح افراد بازنشسته و کم در آمد که اثرات تورمی این خیانت را ببینند شک نکنید دست به خود کشی میززند و شک نکنید منم با همان بنزین 15 لیتری در میدان اصلی شهر دست به خود سوزی میزنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۲ ۰۸ دی ۱۴۰۰
پدر جان حرف شما منطق نداره ؛ متاسفانه شما هم جوگیر مزدوران داخلی و خارجی شدید اگر بخوای به لحاظ تاریخی هم مسئله را بررسی کنی آنجاکه بی هیچ منطقی فرمودی " وا... قسم قول میدم..." یارانه ها از سال ۸۹ شروع شد و تا مدتها تا سال ۹۷که قیمت دلار از حدود ۳۲۰۰ تومان به یکباره تا ۱۷، ۱۸ هزار تومان جهش نکرده بود بار عظیمی را از معیشت خانوارهای کم درآمد متحمل میشد و به هر حال کمک خرج بسیار خوبی برای ایشان بود
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۹:۰۸ ۰۸ دی ۱۴۰۰
آقای ناشناس . کل جنگ عراق و ایران مقداری کمتر از هشت سال طول کشید و من یوسال بعد از پایان جنگ تازه آزاد شدم و به من نگو که حرف من حرف دشمنه وقتی من مردی و غیرتم را نسبت به کشور و انقلابم ثابت کردم خیلی ها بدنیا نیامده بودن ویا با رشوه دادن به جنگ نمیرفتن .دوم بگم بهتون که من و امثال من اثرات تورمی این طرح را میبینیم که شاید عقل شما قد نده وفساد گسترده ای که با این موج ابر تورم کل جامعه را تحت تاثیر قرار میده .یکم درست فکر کن در حق خودت نمیخواد دلسوز کس دیگری باشی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۹ ۰۹ دی ۱۴۰۰
فساد را ارز ۴۲۰۰ تومان و رانت حاصل از آن بوجود آورد الان شما خودت دقت کن از سال ۹۷ که این ارز بوجود آمد تورم چندبرابر شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۵ ۱۰ دی ۱۴۰۰
اتفاقا" از آنجا که در این طرح سهمیه افراد به خودشان تعلق میگیرد و به حساب خودشان واریز میشود طرحی مانع و ضد فساد است فساد آنجا شکل میگیرد که سهمیه من وشما را به شکل ارز ۴۲۰۰ تومان به وارد کننده نورچشمی میدهند و او یا دلارش را در بازار آزاد میفروشد و یا جنس وارد شده را به طور مخفیانه و زیر پله ای به چند برابر قیمت به مصرف کننده میرساند
Iran (Islamic Republic of)
امان از دست اقتصاددانان غرب زده
۱۳:۳۷ ۰۸ دی ۱۴۰۰
اساس اجرای این طرح که همان حذف یارانه‌ها و آزادسازی قیمت ها می باشد ، در واقع الگو گرفته از اقتصاد کشورهای لیبرالی و سرمایه داری مانند آمریکای جنایتکار ، انگلیس خبیث ، فرانسه موذی و سایر کشورهای غربی هست که نظام لیبرالی و سرمایه داری دارند و یکی از نشانه‌های نظام های لیبرالی و سرمایه داری عبارت است از تجمل گرایی ، اشرافی گری و ایجاد اختلاف شدید طبقاتی در جامعه هست که با اصول حکومت اسلامی که ارائه کالا و خدمات با یارانه مناسب جهت استفاده آسان شهروندان جزو وظایف حکومت اسلامی هست ، کاملاً مغایرت دارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۷ ۰۸ دی ۱۴۰۰
این نماینده ها چرا این طوری شدند
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۵:۴۳ ۰۸ دی ۱۴۰۰
مگه چطوری بودن؟
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۲۳:۰۳ ۰۸ دی ۱۴۰۰
آخ که تیری بر قلب چاک چاک من زدی. این نماینده ها هوففففففففففف نماینده ای که فرق بین دست چپ و راست خودشو نمیدونه. این بحث تا آسمانها ادامه دارد....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۶ ۰۸ دی ۱۴۰۰
با سلام. قطعا مثل سوبسیدها ابتدا میگویند که حق همه است، بعد میگویند صدقه دولت است و فقط باید به آنهایی تعلق بگیرد که ما (دولت) تشخیص میدهیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۵ ۰۸ دی ۱۴۰۰
خودشونم قبول دارن ملت ما گدا شدن با ماهی ۲۲۵۰۰ برید بمیرید بی وجدانا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۵ ۰۸ دی ۱۴۰۰
خودشونم قبول دارن ملت ما گدا شدن با ماهی ۲۲۵۰۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۰ ۰۸ دی ۱۴۰۰
یارانه ها نامهربانی آتش زد
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۰۷ ۰۸ دی ۱۴۰۰
اون که میگه بنزین بشه لیتر دو دلار یکم فکر نکرده که دو دلار برای ما با دو دلار واسه بقیه کشورا فرق میکنه....!
بعدشم بنزین لیتر دو دلار نه اصلا نیم دلار رو بیاری بریزی تو باک سمند و نیسان و پرایییییید!

من ی وانت پیکان داریم ماهی ۱۰۰ حداقل تا مصرف میکنه ۶۰ لیتر بهمون بدن ۴۰ تای دیگه رو باید لیتر ۳۰۰۰ تمون بخرم تازه من که واسه خودم باهاش کار میکنم و به کرایه کشی نمیرم
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۶:۴۴ ۰۸ دی ۱۴۰۰
اون که میگه بنزین بشه لیتر دو دلار احتمالا همون کسایی هستن که میخوان این طرح رو اجرا کنن وگرنه همه مردم میدنن قیمت بنزین به طور مستقیم رو قیمت اجناس تاثیر داره .
بعد اون کشوری که دو دلار به مردمش بنزین میده ماهی 4000 هزار دلار هم حقوق میده نه اینکه درآمد مردم 100 دلار در ماه باشه بعد بیان بنزین رو به قیمت دلاری حساب کنن.
-
ناشناس
۱۲:۵۹ ۰۸ دی ۱۴۰۰
اقایان مسئول دستتون درد نکنه ما از شما خیلی راضی هسیتم از اینکه این همه به فکر مردم هستید ما چطوری از شما تشکر بکنیم.
Netherlands
ناشناس
۱۲:۵۵ ۰۸ دی ۱۴۰۰
لطفا به این مسخره بازی ها خاتمه دهید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۹ ۰۸ دی ۱۴۰۰
چرا اونای که باصطلاح دلسوزی برای مردم میکنند فقط بنزین خودرو را منابع ملی تلقی مبکنند ؟بنزین هواپیما سوارها منابع ملی نیست که ازمابهتران تاکسی شون هست .گازوییل منابع ملی نیست ؟یارانه منابع ملی نیست که به برخی تزریق میکنید.اگه اهل عدالتین که نیستین همه منابع کشور را بین همه تقسیم کنید که بزرگ عدالت گسترعالم علی ع فرمود ظلم بالسویه عدل است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۶ ۰۸ دی ۱۴۰۰
جنگ خانوادگی درست نکنید
Iran (Islamic Republic of)
یک مغز نیمه تعطیل
۱۲:۲۴ ۰۸ دی ۱۴۰۰
خلاصه مطلب قراره ماهی 225000 تومان گیرمون بیاد اونم با هزار تبصره که گیر بیشتر مردم نمیاد بعد چون قیمت بنزین گرون میشه ماهی چند میلیون بیشتر هزینه کنیم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۰ ۰۸ دی ۱۴۰۰
15 × 1500 = 22500
Iran (Islamic Republic of)
یک مغز نیمه تعطیل
۱۳:۴۴ ۰۸ دی ۱۴۰۰
با فرض قیمت گرون شدش حداقل 15000 تومنی نیم دلار که به ماشین دار فروخته بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۴ ۰۸ دی ۱۴۰۰
طرح نابخردانه ای است ،وعلاوه بر گرانی افسار گسیخته موجب اختلاف درون خانوادگی با برخی سرپرستان بی فکر و مسئولیت در خانواده میشود،
بابا حقوق نجومی بگیرید و این طرحهای مسخره را هم برای خودتون نگهدارید، چشمتون نزنند.
Iran (Islamic Republic of)
بهروز
۱۳:۱۳ ۰۸ دی ۱۴۰۰
دقیقا! اختلاف خانوادگی تو شاخشه. پدر خانواده باید بخاطر چند لیتر بنزین 1500 تومنی به بچه هاش خواهش و تمنا کنه؟واقعا طرح احمقانه ای هستش!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۶ ۰۸ دی ۱۴۰۰
ما عادتمون اینه حتی اگر گدایی بیاد سراغمون کهنه ترین یا کمترین اسکناس رو بهش میدیم و کلا جامعه با مدیدیت ما هم اینجوریه جامعه گدا پرور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۴ ۰۸ دی ۱۴۰۰
خب عادتت را درست کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۷ ۰۸ دی ۱۴۰۰
معادن طلا و روی و مس و سنگهای قیمتی و ساختمانی و... برای همه،قیر برای همه، مراتع ملی برای همه، آبهای سرزمینی برای همه، ودر کل تمام منابع ملی باید برای همه باشد ،ایکیوسان که طرح بنزین برای همه را مطرح کرده اینها به مغز .... خطور نکرده است ،و فکر گرانی و هرج و مرج بعدش را نکرده است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۲ ۰۸ دی ۱۴۰۰
اگر واقعا ثروتهای ملی به همه برسد دیگر برای خریدن با قیمت واقعی وگرانتر بعضی اقلام مشکلی ندارند،واسراف گرایی برطرف میشود نه مثل الان که هر که بیشتر مصرف کند از یارانه پنهان وبیت المال بیشتر بهره میبرد،البته برای ثروتمندان پر مصرف از نظر مالی بد میشود ولی زندگی بهتر میشود.
Iran (Islamic Republic of)
درودی
۱۱:۴۶ ۰۸ دی ۱۴۰۰
آقایون دانششششمندی که طرح میدن بنزین آزاد به قیمت بین المللی بشه مطمئنم حقوق های بین المللی میگیرن (نجومی) مگر نه ی بچه 5 ساله هم میدونه قیمت بنزین بین المللی با دلار محاسبه‌ میشه وبا حقوق ریال بی ارزش ایران که از ارزش پهن هم کمتر شده محاسبه نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۵ ۰۸ دی ۱۴۰۰
به جای این،مثل قدیم بن مواد غذایی بدین به مردم،بنزین رو چکار دارین،اگر دلسوز قشر ضعیف هستین،این طرح که هیچ خوبی نداره،قدیما که بن مواد غذایی بود ملت گرونی رو اصلن حس نمی کردن سر ماه می رفتن کالا ها رو می گرفتن اضافشونم می دادن مغازه چیز مورد نیازشون رو می گرفتن،دولت به فکر غذااااااای ملت باش،بنزین رو نمی شه خوووووررررردد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۸ ۰۸ دی ۱۴۰۰
آقا من واقعا نمی دونم این آقایی که این طرح عجیب غریب وبسیار مزخرف رو دادن واقعا اقتصاد خوندن ایشون آیا،حالا اومدیم وبچه ام با من قهر کرد وگفت من سهمیه بنزینم رو بهت نمی دم اونوقت من باید چیکار بکنم ، یا خانمم یا هر کس دیگه، بعدش هم فکر کنم دختر خانم ها سهمیه بنزینشون رو جمع می کنن وموقع خواستگاری بهمراه جهیزیه رو می کنن ، حالا مثلا 500 لیتر بنزین ،چه شود ،نه واقعا دستش درد نکند این آقای طراح این طرح
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۰ ۰۸ دی ۱۴۰۰
طبق این طرح یارانه به حساب سرپرست خانواده خانوار واریز میشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۴ ۰۸ دی ۱۴۰۰
چرا لایک های مثبت روی کامت ها رو کم نشون میدید
Iran (Islamic Republic of)
مخالف اجرای طرح هستم
۱۱:۲۳ ۰۸ دی ۱۴۰۰
باسلام ، من با اجرای این طرح مخالف هستم چون افزایش سرسام‌آور قیمت‌ها را در پی خواهدشد و این استدلال برای تخصیص بنزین به کسانی که خودرو ندارند منطقی نیست . ولی متاسفانه نظرم در بخش موافقان ثبت شده ، لطفاً تصحیح نمایید .
«آقای اوجی، اگر استدلال شما درست باشد، پس، چون ۹۰ درصد مردم از هواپیما استفاده نمی‌کنند و از طرفی، چون دولت برای سوخت موتور هواپیما یارانه می‌دهد، پس دولت باید به این ۹۰ درصد مردم که از هواپیما استفاده نمی‌کنند پول یارانه بابت سوخت هواپیما پرداخت کند و ... »
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۸ ۰۸ دی ۱۴۰۰
جو الکی نده افزایش قیمتی در کار نخواهد بود همین الانشم با این وضع اقتصادی مردم، نسبت عرضه و تقاضا به هم خورده چه برسه کسی بخواد با این بهانه‌ها افزایش قیمتی رو محصولاتش بده صد در صد از بازار حذف می‌شه نمونش برنج ایرانی که اقبال مردم به دلایل اقتصادی به برنج خارجی است
Romania
اسی
۱۱:۱۸ ۰۸ دی ۱۴۰۰
با این طرح فقط سهمیه هارو کم میکنن وضررش برا مردمه وگرنه هیچ منفعتی نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۶ ۰۸ دی ۱۴۰۰
حتما که برای طراح و و دار و دسته و رانت اطرافش منفعت دارد،بعد معلوم میشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۷ ۰۸ دی ۱۴۰۰
مردم دیگه گول نمیخورن. انقدر سهمیه کمه که همه مجبورن بنزین 3000 تومنی بزنن. سهمیه رو باید بیشتر کنن.حذف ارز 4200 و حذف بنزین مملکتو نابود میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۹ ۰۸ دی ۱۴۰۰
این صحبتهای شما ریشه در بی اعتمادی حاصل از عملکرد دولت قبل دارد اگر بنا باشد دولت فعلی عملکردش را بنا بر قضاوتهای پیشاپیش شما بگذارد نباید هیچ اصلاحی در امور انجام دهد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۲ ۰۸ دی ۱۴۰۰
لطفا اگر میخواین بی هیچ منطقی اینکار را بکنید سهم عادلانه مردم از معادن طلا و مس و روی و ... و آبهای سرزمینی مورد استفاده کشاورزان و باغداران و مراتع مورد استفاده دامداران و پتروشیمیها و...ودیگر منابع ملی را که جز بهره برداران دیگر مردم سودی از آنها نمیبرند محاسبه کرده و به هر شماره ملی تحویل دهید،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۶ ۰۸ دی ۱۴۰۰
نیت دولت در اجرا این طرح کمک به معیشت مردم است و کاری را که به لحاظ اجرائی امکان پذیر است انجام میدهد حال اگر شما بهتر میزنی تا ۴سال صبر کن و بعد بستان بزن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۸ ۰۸ دی ۱۴۰۰
با ایی ۱۵ لیتر کاش میشد مسوولین آتیش زد برید بمیرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۰ ۰۸ دی ۱۴۰۰
اصلا آغا این چه کاریه مگه این میست هرکه پول داشته باشه از یسری امکانات دسترسی داره دلیل اینکه اون طرف به اون امکانات دسترسی داره چیه اینه طرف پولشو داده بایدم داشته باشه خب وقتی یه عده کار نمیکنن پول بیاد دستشون ماشین بخرن از سهمیش استفاده کنن مشکل اونیه ماشین داره؟! طرف ماشین خریده حق قانونیشه یه سهمیه هم برا ماشینش داشته باشه اگر بخاد این حور پیش بره شک ندارم منتظر تورم و گرانی بعدش باشین ماهی ۲۲۵۰۰ گیر هر نفر میاد که کرایه یه رفت برگشت خیلی معمولی تو سطح شهر هستش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۲ ۰۸ دی ۱۴۰۰
اون طرفی که شما داری از آنها دم میزنید که دارند و پولش را میدهند،شما بدان که پول قیمت تمام شده را نمیدهند قیمت تمام شده بنزین بیش از ۳۰۰۰ تومان است اگر بنا به ارائه اجناس بدون هیچ یارانه ای باشد چنانچه دقیق محاسبه شود همان افراد دارا باید کالاهائی را که حامل انرژی هستند نظیر برق، بنزین و گاز را به چند برابر قیمت فعلی تهیه کنند ضمن اینکه این حرف شما که به فکر قشر ضعیف جامعه نیستی از انسانیت بدور است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۶ ۰۸ دی ۱۴۰۰
وقتی عرضه ندارن کارا رو بطور اصولی انجام بدن نتیجه اش همین این چیزای عجیب غریب میشه
Iran (Islamic Republic of)
علی اکبری
۱۱:۰۴ ۰۸ دی ۱۴۰۰
واقعا که متاسفم برای طرز فکر دولت مردان...
اگر ذره ای مثل مردم زندگی می کردید نه با راننده و ماشین اسکورت
هرگز چنین بلایی سر مردم در نمی آوردید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۳ ۰۸ دی ۱۴۰۰
داعش از شما شریفتر است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۷ ۰۸ دی ۱۴۰۰
این نظر یک داعش است
Iran (Islamic Republic of)
hg
۱۱:۰۳ ۰۸ دی ۱۴۰۰
بنزین گران کنید ولی هر ایرانی حق داشته باشد یک خودرو خارجی کم مصرف وارد کند برین جمش خودرهای صدی 18 لیتر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۷ ۰۸ دی ۱۴۰۰
احسنت کار گزارشگر و خبرنگار همینه گیر بده ب مسئولان و جواب سوالات و مشکلات مردم را بگیره اگر اینکارو بکنند ملت هم پشتیبانی میکنند و اگر مسئولی بخواهد مشکلی برای ان خبرنگار ایجاد کند...نقطه گذاشم که حرف ناجوری نزده باشم ولی خب همه مبدونبم اون نقطه ها چی هستند.
United States of America
ناشناس
۱۰:۵۶ ۰۸ دی ۱۴۰۰
من موافق این طرح هستم به شرطی که قیمت دلار را برگردانید به دوره ای که حکومت را از پهلوی تحویل گرفتید یعنی هفت تومان و کارخانه ها و تولیدیها اقتصاد ارزش پول ملی همه چی رو برگردانید به ان دوران روابط بین المل را برگردانید به ان دوران نمیشود که ملت هزینه بی عرضگی حکومت و فسادو دزدیهایش را ملت بدهد مملکت رو ویرلن کردید هزینه اش رو ملت دارن میدن بس کنید تا کی ظلم فرعونهای زنده زمانه شما از بی خداها بی خدا ترید ننگ بر شما که با دروغ فریب و قتل ایرانیان باند فسادتان زندگی مردم را نابود کردیذ خدا از تک تکتان از بزرگ تا کوچکتان نگذره ای رو سیاهان تاریخ بی ابرو ها ایا از حکومتی که نماینده مجلسش میگه من معترضان به فقر و فساد را کشتم و باز هم میکشم توقع بیشتر دارید
Iran (Islamic Republic of)
رهگذردنیا
۱۰:۵۶ ۰۸ دی ۱۴۰۰
15لیتر بنزین به ازای هر کارت ملی کم نیست وسط ماه نشده تموم میشد سهمیه کارت را حداقل برای هر کارت ملی 25لیتر درماه درنظر بگیرید این طوری همه به حقشان خواهند رسید ومشکلی به وجود نمیاید (15لیتر کم هست)
Iran (Islamic Republic of)
حسن کاشانی فرد
۱۰:۵۱ ۰۸ دی ۱۴۰۰
سلام دولت پول 22500 تومان بابت واریزی بنزین هر کارت ملی که میخواهد پرداخت کند فقط برای 4روز کرایه تاکسی است والباقی 26 روز بعد کرایه از جیب مبارکمان است اما با این کار هم چیز چه کالاهای مصرفی وخوراکی وکرایه وسائل نقلیه از زمینی وهوایی گران میشود به همین راحتی خدا کن که دولت اینکار را نکند دولت مردمی تو را بخدا قسم تان میدهیم نکنید اینکار را؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۷ ۰۸ دی ۱۴۰۰
وزیر بیسواد و نالایق
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۶ ۰۸ دی ۱۴۰۰
با اجرای این طرح فاتحه این دولت و صد البته فاتحه مردم خوانده میشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۹ ۰۸ دی ۱۴۰۰
مخالف
هردم از این باغ بری میرسد /
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۱۰:۴۲ ۰۸ دی ۱۴۰۰
کلاه گشاد دولت سر مردم با تغییر در سهمیه بندی بنزین به ازای هر شهروند دارای کارت ملی ۱۵ لیتر ، داستان چیست ؟ حالا میگم : واقعیت ماجرا اینست که ۲۷ میلیون کارت سوخت در دست مردم است و با احتساب بطور میانگین ۶۰ لیتر در ماه که می شود
یک میلیارد و ششصد و بیست میلیون لیتر در ماه با قیمت ۱۵۰۰ تومان ، حالا بیائید و ببینید اگر سهمیه بنزین را به هر فردی که دارای کارت ملی می باشد و به ازای ماهی ۱۵ لیتر چه اتفاقی می افتد ،
خیلی ساده افرادی که در کشور برای آنها صادر شده بالای ۱۵ سال تمام حدود ۵۸ میلیون نفر هستند که این را در ۱۵ لیتر اگر ضرب کنید می شود ،
هشتصد و هفتاد میلیون لیتر در ماه بنزین ۱۵۰۰ تومانی ، مابه‌التفاوت این دو رقم را در نظر بگیرید
۱۶۲۰۰۰۰۰۰۰-۸۷۰۰۰۰۰۰۰
می شود ۷۵۰۰۰۰۰۰۰ میلیون لیتر در ماه و این مقدار از سبد سهمیه ای ۱۵۰۰ تومان خارج شده و به قیمت آزاد در اختیار مردم گذاشته می شود که تفاوت قیمتش برای دولت قیمت گذار می شود

۱/۱۲۵/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰ بله می شود هزار و صد و بیست و پنج میلیارد تومان

خدایی شیطان از سمت خودش نباید استعفا بدهد و حضرات را جانشین آن شوند ؟
Iran (Islamic Republic of)
امین
۱۷:۰۱ ۰۸ دی ۱۴۰۰
فکر کنم شیطان خودتی که جمعیت رو به جای 85 میلیون، 58 میلیون حساب کردی!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۹ ۰۸ دی ۱۴۰۰
ما با آمریکا مرده بودیم بهتر از این همه زجر کشیه.
اونطوری میگفتن شهید شدن ولی الان داریم ‌ذلت میکشیم.

۱۲ بهمن نزدیکه ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۵ ۰۸ دی ۱۴۰۰
باید اول کل درآمد کشور رابین همه برابر تقسیم کنید،کل یارانه های پنهان را حذف کنید تا قیمتها واقعی شود،نفری بالای۲میلیون تومان درماه میشود،واز آنجا که وجود آب وخاک لازمه حیات است وحراست از ان هم به عهده همه وباپول بیت المال است، هیچ کس حق مالکیت مطلق آنرا ندارد،آب را به بالاترین قیمت پیشنهادی بفروشید،۵درصد ارزش ملک را مالیات بگیرید وبین همه تقسیم کنید،رقم درشتی میشود،فقر ازبین میرود،بیعدالتی کم میشود،ناهنجاری کم میشود،اختلاف طبقاتی نا عادلانه واسراف کم میشود،دویدنهای بی نتیجه کم میشود،آلودگی وترافیک کم میشود،قیمت ملک بسیار کم میشود،روح وروان وجسم مردم بهتر میشود،حرص زدن برای جمع اموال که با مالیات اضافیش پس گرفته میشود کم میشود،البته اگر میخواهید اوضاع بهتر بشود چون اینها همه معماهای حل شده در کشورهای موفق است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۵ ۰۸ دی ۱۴۰۰
اگر دولت می خواهد به مردم کمک کند همه چیز رو به قیمت دلار در سطح بالاترین یکی از کشورهای همسایه برساند که اولاً هیچ چیزی از ایران قاچاق نشه وثانیا در آمد و دستمزد را هم بر اساس دلار بده و در سطح بالاترین حقوق یکی از کشورهای همسایه ضمناً برای کاهش حجم پول حذف چهار صفر از پول اقدام کند یعنی دیگر کسی نمی‌گوید تخم مرغ شده دوهزار تومان میگه دو تومنی یا کسی که حقوقش ده میلیون تومنه میگه حقوقم ده هزار تومنه آنگاه میشه همه چیز رو با اول انقلاب به راحتی مقایسه کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۲ ۰۸ دی ۱۴۰۰
طرح بیخود و مضخرفیه خیلی به ضرر این هاست که ماشین دارند و مخصوصا تاکسی اینترنتی ها
Iran (Islamic Republic of)
..
۱۰:۳۲ ۰۸ دی ۱۴۰۰
دست به طرح فعلی نزنید .

طرح جدید ، طرح خیلی مزخرفی هست .
Iran (Islamic Republic of)
فرهاد
۱۰:۲۹ ۰۸ دی ۱۴۰۰
تغییری در سهمیه بنزین ایجاد نمیشه یعنی به همه اونایی که ماشین داشتن ماهی 60 لیتر بنزین 1500 تومنی براشون شارژ میشه
اما واسه اون بدخت بیچاره ها یی که ماشین ندارند دولت ماهی 15 لیتر بنزین به هر کد ملی میده
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۰:۲۹ ۰۸ دی ۱۴۰۰
اصل عدالت نفت مال ملت هست كه دولت قبضه كرده و مال مردم و به مردم ميفروشه
اصل دزدي و رانت جديدي براي أفراد معلوم و حال فراهم كردن
اصل فرستادن بنزين مفت براي مفت خوران
اصل مردم چه كاره ان كه نظر بدن
Iran (Islamic Republic of)
مخالف این طرح هستم
۱۰:۲۷ ۰۸ دی ۱۴۰۰
باسلام ، من مخالف اجرای این طرح هستم چون موجب افزایش سرسام آور قیمت ها خواهد شد و این استدلال برای تخصیص بنزین به کسانی که خودرو ندارند منطقی نیست . ولی نظرم در بخش موافقان طرح ثبت شد. لطفا تصحیح فرمائید . "«آقای اوجی، اگر استدلال شما درست باشد، پس، چون ۹۰ درصد مردم از هواپیما استفاده نمی‌کنند و از طرفی، چون دولت برای سوخت موتور هواپیما یارانه می‌دهد، پس دولت باید به این ۹۰ درصد مردم که از هواپیما استفاده نمی‌کنند پول یارانه بابت سوخت هواپیما پرداخت کند و ..."
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۰:۲۵ ۰۸ دی ۱۴۰۰
راستش من مخالف طرحم.اول اینکه تا جایی که من یادم بود نفت سرمایه ملی بوده نه بنزین پس اگر امکان داره پول نفت رو اختصاص بدین...چه فرآوری شده چه نشده....دوم اینکه من در یک خانواده ای هستم که سه نفریم...پدرم خودرو قدیمی خودش را دارد و منم برای انجام کارهایم خودرو خودم را...در این طرح خانواده ما بجای ۱۲۰لیتر که آنهم بخاطر خودروهای با تکنولوژی قدیمی ما کم است ۴۵لیتر بنزین به مت تعلق می گیرد....این طرح چرا در ذو شهر منطقه آزاد که اکثر ماشین ها بروز تر هستن و افراد هم اکثر نیازی به کارت سوخت ندارن و استفاده نمی کنند اجرا شود؟؟؟ببینید منطق بر اجاری این. طرح در یک شهر متوسط با تطبیق درصدی بالا با کشور هست...نه منطقه آزاد.کلا این طرح از هر قسمت نگاه میکنم یه مشکل دارد...بجای این اگر واقعا راست میگویند خودروهای هیبریدی تولید و بصورت طرح جایگزینی بدن ...از داچیا که یک برند ارزون قیمت در اروپاست تکنولوژیش رو بخرن...بومی سازی کنن و طی سه سال تا پنج سال ناوگان رو بروز رسانی کنن...فقط فکر اینن که وای سرمایه امون داره از دست میره...یه ذره منطقی فکر کردن خوب چیزیه...اینا بدلیل اینه که عزیزان با حقوق سه تومنی کار نمیکنن و درکی از این فاجعه ندارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۵ ۰۸ دی ۱۴۰۰
محاکمه ستاد شبه علمی کرونا
Iran (Islamic Republic of)
reza
۱۰:۲۳ ۰۸ دی ۱۴۰۰
چنان رونقی ایجادکنم چنان اقتصادی بسازم که مردم نیاز به یارانه نداشته باشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۵ ۰۸ دی ۱۴۰۰
اونایی که گفتن بنزین باید دو دلار بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۵ ۰۸ دی ۱۴۰۰
طرح بسیار نابخردانه ای است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۲ ۰۸ دی ۱۴۰۰
فقط گم شید مردموبدبخت کردین ۱۵ لیترم بخوره توسرتون مردموالکی سرگرم چرت وپرت نکنید مشکلات گرونیوحل کنیداگه مردمیدانید
۱۲
آخرین اخبار