محدود شدن تجمعات خصوصی در کره جنوبی به چهار نفر

کره جنوبی با تمدید محدودیت‌های کرونایی، تجمعات خصوصی را به چهار نفر محدود کرد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری «یونهاپ»، کره جنوبی امروز (جمعه) اعلام کرد قوانین تشدید فاصله گذاری اجتماعی را به مدت دو هفته دیگر تمدید می‌کند؛ همچنانکه این کشور اعلام کرد تجمعات خصوصی را برای جلوگیری از شیوع کرونا به حداکثر چهار نفر محدود خواهد کرد.

«کیم بو کیوم» نخست وزیر کره جنوبی اعلام کرد کشورش قوانین فاصله گذاری اجتماعی را برای دو هفته دیگر تا نیمه ژانویه تمیدد می‌کند. این در حالی است که تلاش‌ها در این کشورش برای کاهش موارد ابتلا به ویروس کرونا و نیز مهار سویه امیکرون در جریان است.

دولت کره جنوبی پس از افزایش موارد ابتلا به کرونا در تاریخ ۱۸ دسامبر، تصمیم گرفت تا قوانین فاصله گذاری اجتماعی را افزایش دهد. حال با شیوع سویه جدید کرونا به نام «اُمیکرون» این کشور اعلام کرده تجمع‌ها و دور‌های خصوصی را به چهار نفر محدود کرده و سازمان‌ها و تأسیسات مختلف چند کاربردی نیز بایستی در ساعت ۸ تا ۱۰ شب تعطیل کنند.

با این حال، نخست وزیر کره جنوبی از روند رو به بهبود وضعیت کرونایی در این کشور سخن گفت و اعلام کرد پس از آنکه موارد ابتلا از ۷ هزار مورد روزانه گذر کرده بود، اکنون این مقدار به ۵ هزار مورد رسیده است.

گفتنی است با ظهور سویه اُمیکرون، بسیاری از کشور‌ها با افزایش بی سابقه موارد ابتلا به کرونا رو به رو شده اند. روز گذشته رسانه‌های خبری اعلام کردند با توجه به موج جدید ابتلا به سویه اُمیکرون که قابلیت انتقال بالایی دارد، مسئولین سازمان بهداشت عمومی در انگلیس خود را برای موج جدید آماده می‌کنند.

این رسانه‌ها اعلام کردند سازمان بهداشت عمومی انگلیس در حال ایجاد زیرساخت‌های موقت در بیمارستان‌های سراسر این کشور به منظور آماده سازی جهت رویارویی با موج احتمالی بیماران کووید-۱۹ است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار