مقابله با امیکرون با تزریق دُز سوم واکسن کرونا

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: ۹۱.۷ درصد افراد بالای ۱۸ سال دُز اول واکسن کرونا را دریافت کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،صائینی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان با تاکید بر اینکه امیکرون تنها با تزریق ۲ دُز واکسن قابل پیشگیری نیست گفت:  ۹۱.۷ درصد افراد بالای ۱۸ سال دُز اول و ۸۲ درصد نیز دُز دوم واکسن خود را دریافت کرده اند.

او  به افرادی که تاکنون واکسن خود را دریافت نکرده اند توصیه کرد کرونا را جدی بگیرند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان اعلام کرد: حتی پس از تزریق نوبت سوم نیز باید مدت زمان حدود ۲ هفته سپری شود، تا ایمنی زایی ناشی از تزریق واکسن به بالاترین میزان برسد و تاخیر در تزریق واکسن بخصوص در نوبت سوم، اثربخشی واکسن را کمتر خواهد کرد.

 او ادامه داد:نوبت سوم واکسن کرونا برای افرادی که واکسن‌های سینوفارم، برکت، اسپوتنیک، آسترازنکا و بهارات را دریافت کرده اند، با فاصله ۳ ماه از نوبت دوم قابل تزریق است.

صائینی افزود: افرادی که واکسن پاستور را انتخاب کرده اند، هر سه نوبت واکسن را به فاصله یک ماه دریافت می‌کنند.

گفتنی است افراد در تزریق نوبت سوم واکسن، لزوما نباید از واکسن‌های تزریق شده در نوبت‌های قبلی استفاده کنند و می‌توانند واکسن‌های دیگر را تزریق کنند.

سامانه تلفنی ۳۳۰۱۹۰ ستاد هدایت معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زنجان آماده پاسخگویی در خصوص سوالات مردم به واکسن است.

کرونا تا کنون چهار جهش ژنتیکی خطرناک به نام‌های آلفا، بتا، گاما و دلتا داشته و امیکرون جدیدترین نسخه جهش یافته این ویروس است.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.