نجات جان ۳ طبیعت‌گرد گرفتار در ارتفاعات بروجن

۳ طبیعت‌گرد گُم شده در ارتفاعات شهرستان بروجن پس از ۷ ساعت عملیات امداد و نجات در برف و کولاک نجات یافتند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سعید عباسیان رئیس جمعیت هلال احمر بروجن گفت: پس از دریافت گزارشی مبنی بر گرفتار شدن سه طبیعت‌گرد در ارتفاعات شهر بلداجی، دو تیم امداد و نجات کوهستان به محل حادثه اعزام شدند.

پس از سه ساعت و نیم کوهنوردی در شرایط برف و کولاک، به گم‌شدگان دسترسی یافتند؛ در حالی که یکی از طبیعت‌گردان از ناحیه پا دچار شکستگی و مصدومیت شده بود.

تیم اعزامی پس از ارائه کمک‌های اولیه، مصدومان را پس از هفت ساعت عملیات امداد و نجات به اورژانس انتقال دادند.


بیشتر بخوانید


پایان آذرماه امسال بود که پنج تیم آفرویدسوار از کوهنوردان و طبیعت‌گردان در تنگ زندان منطقه حفاظت شده سبزکوه درگیر برف و کولاک شده بودند.

امدادگران جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری با تلاش ۲۸ ساعته آنان را نجات دادند.

این پنج تیم شامل ۱۴ کوهنورد و طبیعت‌گرد بودند، که یک گروه هفت نفره از آن‌ها برای صعود به ارتفاعات سبزکوه رفته بودند و با بارش برف، در ارتفاعات گرفتار شدند.

کارشناسان همیشه به ورزشکاران و کوهنوردان توصیه می‌کنند به اطلاعیه‌های هواشناسی دقت کنند و مواقع احتمال وقوع برف و کولاک از فعالیت‌های کوهنوردی و صعود به ارتفاعات جداً خودداری کنند.

بر اساس بررسی آخرین مدل‌های عددی و نقشه‌های پیش یابی هواشناسی در چهارمحال و بختیاری، به تناوب از روز یکشنبه تا سه شنبه پوشش ابر، بارش برف و باران، مه، کاهش دید، وزش باد نسبتاً شدید، در ارتفاعات کولاک برف، آبگرفتگی و در حین فعالیت این سامانه بارشی اختلال در تردد جاده‌ای بویژه برای نیمه غربی، جنوبی، گردنه‌ها و مناطق سردسیر استان انتظار می‌رود.

مطابق با آخرین بررسی‌ها شدت فعالیت سامانه برای بعدازظهر یکشنبه می‌باشد.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.