کودکان مبتلا به سوء تغذیه زیر چتر حمایت کمیته امداد

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد البرزگفت: ۵۰۰ کودک آسیب دیده کمتر از پنج سال، سبد غذایی پیشگیری از سوءتغذیه کمیته امداد امام (ره) این استان را دریافت کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، ابوالفضل فلاح قنبری، معاون حمایت و سلامت کمیته امداد البرز بابیان این که یکی از موضوعات مرتبط با سلامت خانوار‌های اسیب دیده مسئله سوءتغذیه است، گفت: طی ۹ ماهه امسال ۴۰۰ میلیون تومان برای پیشگیری از ابتلا به سوءتغذیه کودکان زیر پنج سال مددجوی کمیته امداد و کودکان نیازمند غیر مددجو هزینه شده است.

او با اشاره به این که در این طرح، کمیته امداد و دانشگاه علوم پزشکی این استان برای شناسایی کودکان مبتلابه سوءتغذیه باهم همکاری می‌کنند، گفت: ۵۰۰ کودک آسیب دیده کمتر از پنج سال، سبد غذایی پیشگیری از سوءتغذیه کمیته امداد امام (ره) البرز را دریافت کردند.

فلاح قنبری با تأکید بر این که تهیّه سبد‌های حمایت غذایی با نظارت کارشناس علم تغذیه انجام می‌شود گفت: ارزش هر سبد غذایی توزیع‌شده بین مشمولان طرح ۱۰۰ هزارتومان است.

او گفت: پس از شارژ ماهانه کارت، سرپرست خانوار‌های مشمول طرح می‌تواند با مراجعه به فروشگاه‌های تعیین‌شده سبد حمایت غذایی را دریافت کند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد البرز به اجرای طرح هم‌سفره باهدف تلاش در راستای رفع سوءتغذیه کودکان کمتر از پنج سال اشاره کرد و گفت: این طرح به‌منظور تأمین حداقل نیاز غذایی کودکان آسیب دیده که سرپرستان آنان توانایی مالی کافی را ندارند اجراشده است.

فلاح قنبری با اشاره به این‌که این نهاد کمک به رفع سوءتغذیه مادران باردار و شیرده آسیب دیده را نیز در دست اجرا دارد، گفت: پرداخت کمک‌هزینه فرانشیز و خدمات ویژه درمان، ارتقاء شاخص‌های بهداشتی آسیب دیدگان و کمک به تأمین تجهیزات و درمان بیماران صعب‌العلاج نیازمند نیز ازجمله اقدامات کمیته امداد برای کمک به تأمین سلامت آسیب دیدگان است.

انتهای پیام/ ر.ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.