تحقق ۱۰۰ درصدی نسخ الکترونیکی در بیمه سلامت

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی از تحقق ۱۰۰ درصدی نسخ الکترونیکی بیمه سلامت خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، اربابی مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی گفت: با توجه به الزام قانون به الکترونیکی شدن نسخ درمانی از ابتدای دی ماه، به طور میانگین در دهه اول دی، نسخ درمانی تا ۹۸ درصد در بستر الکترونیک ثبت شده است.

او گفت: ثبت الکترونیکی نسخ در ۹ و ۱۰ دی ماه به ۱۰۰ درصد رسید و مشکلاتی که با پزشکان غیر طرف قرارداد و پزشکان فعال در حوزه دولتی داشتیم نیز رفع شده است.

اربابی گفت: از ابتدای الزام این طرح، هیچگونه قطعی برق، اینترنت و یا اختلال در سامانه که بیش از ۱۵ دقیقه طول بکشد نداشته ایم.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی گفت: در صورت بروز مشکل، پزشکان، مراکز درمانی و داروخانه‌ها می‌توانند خدمات را به صورت کاغذی ارائه دهند و اطلاعات را بعدا به صورت الکترونیکی تبدیل و ثبت کنند.

او گفت: برابر با قانون، بیمه شدگان صندوق همگانی مشمول نظام ارجاع پزشک خانواده شده و ارائه خدمت به آنان در بیمارستان‌ها به صورت رایگان است.

اربابی گفت: مراجعه به پزشک خصوصی و دریافت خدمات خصوصی در بیمارستان ها، ملزم به مراجعه قبلی به پزشک خانواده و ارجاع بیمار از طریق آن پزشک است.

نسخ الکترونیکی نباید مانع ارائه خدمات به بیمه شدگان شود

فیروزی مدیر درمان سازمان تامین اجتماعی خراسان جنوبی گفت: مشکل در ارائه الکترونیکی خدمات درمانی، نباید باعث نبود ارائه خدمت به بیماران شود.

او گفت: بیمه تامین اجتماعی از سه سال گذشته پیشتاز در طرح الکترونیکی شدن نسخ درمانی بوده است.

فیروزی گفت: در حال حاضر ضریب پوشش طرح نسخه نویسی الکترونیک تامین اجتماعی در مراکر خصوصی بالای ۹۶ درصد و در مراکز دولتی ۴۵ درصد است که این درصد‌ها روز به روز در حال افزایش است.

 مدیر درمان سازمان تامین اجتماعی خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر نسخ الکترونیک را به صورت کاغذی قبول می‌کنیم و انجام ۱۰۰ درصدی الکترونیکی شدن نسخ نیز به صورت تدریجی در حال انجام است.

او گفت: در بخش دولتی مشکلاتی در بحث زیرساخت‌ها و اینترنت وجود دارد که طی دو تا سه ماه آینده رفع خواهد شد و تا آن زمان می‌توان خدمات را به صورت کاغذی ارائه داد.

فیروزی  گفت: نسخه پیچی در داروخانه‌ها در درصد‌های بالایی در بستر الکترونیک انجام می‌شود.

 مدیر درمان سازمان تامین اجتماعی خراسان جنوبی گفت: نکته حائز اهمیت این است که هیچ طرحی نباید مانع ارائه خدمات به بیمه شدگان شود

فیروزی گفت: بیمه شدگان تامین اجتماعی در صورت مشاهده هر گونه بی قانونی یا عدم ارائه خدمات می‌توانند با شماره ۳۲۴۰۰۲۷۵ تماس بگیرند تا مشکل بررسی و حل شود.

انتهای پیام / ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار