ساخت خانه روی درخت + فیلم

ابتکار یک تاجر هندی در ساخت خانه روی درخت به سوژه رسانه ها تبدیل شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، در جهانی که درخت‌ها بریده و حیوانات کشته می‌شوند تا نیاز‌های‌ شمار بشر برآورده شود، مردی در هند نجات طبیعت را به ساخت خانه رویایی خود ترجیح داده است. «کول پرادیپ سینگ»، تاجر پولدار اهل اودایپور هند خانه‌ای سه طبقه در اطراف شاخه‌های یک درخت ساخته است.

آقای پرادیپ با خانواده اش بالای این درخت انبه ۴۰ فوتی که دارای ۲ اتاق خواب، آشپزخانه، کتابخانه و یک پذیرایی است زندگی می‌کنند. پرادیپ گفت: "جایی که خانه درختی قرار دارد به خاطر درختان میوه اش شناخته می‌شود. مردم با فروش میوه‌های حدود ۴ هزار درختی که در اینجا وجود دارد امرارمعاش می‌کردند. اما با افزایش جمعیت شروع به بریدن درختان کردند."


بیشتر بخوانید


اما ماجراجویی سینگ از سال ۱۹۹۹ شروع شد، زمانی که او به دنبال برنامه‌ای بود تا بدون آسیب رساندن به درختان، خانه و مزرعه اش را برپا کند. سینگ در این باره گفت: "زمانی که به سازنده خانه گفتم که نمی‌خواهم به درختان آسیب برسد، او ایده مرا رد کرد و رفت. به جای ریشه کن کردن درختان، خودم را وقف ساختن خانه روی یکی از آن‌ها کردم. ساخت خانه را با کمک یک معمار در مدت یک سال به پایان بردم. این خانه با یک ساختار فولادی، دیوار‌ها و کف سلولزی و الیافی، در فاصله ۹ فوتی از زمین قرار گرفته که توسط تنه درخت پشتیبانی می‌شود. چهار ستون در اطراف خانه قرار گرفته اند که در هنگام رعد و برق به عنوان هادی عمل می‌کنند. حتی یک شاخه از این درخت نیز برای ساخت این خانه به خطر نیفتاده است."

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار