آخرین جزئیات سیل در جنوب سیستان و بلوچستان/ احتمال سیلابی شدن مسیل ها /دریای عمان طوفانی می شود

آخرین جزئیات از بارش باران در جنوب سیستان و بلوچستان را در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  محسن حیدری مدیر کل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: فعالیت موج جدید بارشی از بعد از ظهر امروز تا روز چهارشنبه در استان به صورت رگبار و رعد و برق و وزش تندباد پیش بینی می‌شود. 

فعالیت موج جدید بارشی از بعدازظهر امروز تا روز چهارشنبه در استان سیستان و بلوچستان به صورت رگبار و رعد و برق و وزش تندباد پیش بینی می‌شود.

مدیر کل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت:  آبگرفتگی معابر عمومی، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، سیلابی شدن رودخانه‌ها، لغزندگی و کاهش دید در جاده‌های استان رخ خواهد داد.

وی گفت: پرهیز از توقف و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، بازگشایی آبرو‌ها و دهانه پل‌ها، پرهیز از سفر‌های غیر ضروری، جلوگیری از فعالیت‌های کوهنوردی، محافظت از محصولات کشاورزی و برداشت و انبار محصولات در مناطق جنوبی استان، آمادگی برای مقابله با رخداد خسارات احتمالی سیل و آبگرفتگی با عنایت به تداوم بارش‌ها طی هفته آتی توصیه می‌شود.


بیشتر بخوانید

حیدری  گفت: تا پایان هفته در جاده‌های مواصلاتی استان مه صبحگاهی انتظار می‌رود، همچنین طی این مدت دریای عمان مواج بوده و خسارت به تأسیسات دریایی و ساحلی، خطر غرق شدن قایق‌های سبک و نیمه سنگین و آسیب به قفس‌ها و تور‌های صیادی دور از انتظار نیست.

۴ محله کنارک دچار آبگرفتگی شدید است/ لزوم اعزام تجهیزات و امکانات

حسین مدرس خیابانی استاندار سیستان و بلوچستان گفت:   آبگرفتگی بخشی از محله‌های شهر کنارک تخلیه شده و هم‌اکنون چهار محله این شهر دچار آبگرفتگی شدید است.

 وی گفت : ستاد مدیریت بحران کنارک صبح امروز با حضور مدیرکل مدیریت بحران استانداری تشکیل و امکانات و تجهیزات مورد نیاز به این شهر اعزام شده است. چهار محله در کنارک دچار آبگرفتگی شدید است که تیم‌های مربوطه مشغول تخلیه آب از معابر و منازل مسکونی هستند.

مدرس خیابانی گفت: مرخصی و مأموریت تمامی مدیران مربوطه لغو شده و بر اعزام تمامی امکانات و تجهیزات به شهر‌های جنوب سیستان و بلوچستان با جدیت در حال انجام است.

ریزش بیش از ۱۳۴ میلی‌متر باران از روز جمعه در چابهار و ۱۷۴ میلی‌متر در کنارک باعث غافلگیری بسیاری از مردم این منطقه شد.

امدادرسانی به سیلزدگان جنوب سیستان و بلوچستان همچنان ادامه دارد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: ۲ هزار و ۶۳۱ نفر از شهروندان آسیب دیده سیلاب جنوب استان در قالب ۶۱۱ خانوار توسط نیرو‌های هلال احمر امدادرسانی شدند و این روند همچنان ادامه دارد.
 

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، علیرضا میربهاءالدین  مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: بدنبال وقوع بارندگی شدید در جنوب سیستان و بلوچستان امدادرسانی به مردم آسیب دیده ۱۲ روستای چهار شهرستان چابهار، کنارک، سرباز و فنوج توسط ۵۲ تیم عملیاتی در دستورکار قرار گرفت.

وی گفت: از مجموع آسیب دیدگان سیلاب اخیر یک‌هزار و ۴۴۰ نفر در قالب ۳۲۷ خانوار در چادر اسکان اضطراری داده شدند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: ۳۵۴ تخته موکت، ۳۵۷ تخته پتو و ۲۹۸ کیلوگرم نایلون در بین آسیب دیدگان توزیع شده است.

وی ضمن تاکید بر توزیع اقلام امدادی بین حادثه دیدگان سیل اخیر گفت: ۷۰ بسته غذایی ۷۲ ساعته،۲ هزار و ۲۲۰ کیلوگرم برنج، ۴۰۰ عدد بطری آب معدنی و۱۲شعله والور و فانوس در مناطق آسیب دیده توسط نجاتگران این جمعیت توزیع شد.

میربهاءالدین گفت: ۲ هزار و ۷۸۱ نفر روز امدادگر با بکارگیری ۳۰ دستگاه خودروی عملیاتی جمعیت هلال احمر استان در شهرستان‌های چابهار و کنارک، سرباز وفنوج کار امدادرسانی را بر عهده دارند.

بازگشایی محور‌های جنوبی سیستان و بلوچستان

محور‌های جنوب استان سیستان وبلوچستان که به علت بارندگی مسدود شده بود بازگشایی شد.

 مرکز مدیریت راه‌های کشور اعلام کرد محور‌های مرزی ریمدان و نگور به سه راهی بریس که از دو روز گذشته بعلت طغیان رودخانه‌های محلی بسته شده بود، صبح امروز با تلاش راهداران بازگشایی شد.

بیش‌از۲ هزار نفر در بارندگی‌های جنوب سیستان و بلوچستان آسیب دیدند

علیرضا شهرکی مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه در بارندگی‌های اخیر جنوب استان ۶۱۱ خانوار و ۲ هزار ۶۳۱ نفر دچار آسیب شده‌اند گفت: دستگا‌های خدمات‌رسان همچنان مشغول امدادرسانی در شهرستان‌های جنوبی استان هستند.

 شهرکی گفت: بارندگی‌های اخیر در چهار شهرستان چابهار، کنارک، سرباز و فنوج در ۱۲ روستای این شهرستان‌ها خساراتی را به بار آورد.

وی با بیان اینکه بدنبال این بارندگی‌ها ۳۲۷ خانوار در مکان‌های مناسب اسکان داده شده‌اند گفت: ۳۲ دستگاه چادر امدادی، ۳۵۴ تخته موکت، ۳۵۷ تخته پتو، ۲۸۹ کیلوگرم نایلون، ۷۰ بسته معیشتی ۷۲ ساعته،۲ هزار و ۲۲۰ کیلو‍گرم برنج، ۴۰۰ بطری آب معدنی،۶ عدد والور و ۶ عدد فانوس در بین خانوار‌های آسیب‌دیده از بارندگی‌های اخیر توزیع شد.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: ۵۲ تیم با کمک ۲۷۸ نفر و استفاده از ۳۰ دستگاه خودروی عملیاتی به امدادرسانی در مناطق آسیب‌دیده از بارندگی‌های اخیر مشغول هستند.

 

 انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.