آخرین باری که یک سیارک به زمین برخورد کرد چه زمانی بود؟

هر روز سیاره زمین در معرض برخورد با ذرات فضایی است، اما بزرگترین برخورد یک سیارک به این سیاره به سال ۲۰۱۳ بر می‌ گردد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از scitechdaily، آخرین باری که یک سیارک به زمین برخورد کرد چه زمانی بود؟ امروز! قطعا این سیارک بسیار کوچک بوده است. سیارک‌های کوچک، غبار‌ها و ذرات ریز هر روز زمین را بمباران می‌کنند. زمین همیشه در معرض برخورد این سیارک‌ها بوده، اما خوشبختانه اکثریت قریب به اتفاق این برخوردها کوچک هستند و بخشی از این سیارک‌ها در جو می‌سوزند و از بین می‌روند.

مهم‌ترین رویداد برخورد با زمین در بیش از ۱۰۰ سال گذشته، در سال ۲۰۱۳ بر فراز روسیه رخ داد. در آن زمان یک سیارک به اندازه یک ساختمان کوچک به زمین برخورد کرد که در ۲۰ کیلومتری بالای شهر چلیابینسک متلاشی شد و تعداد قابل توجهی شهاب سنگ را وارد زمین کرد. اما درمورد برخورد‌های بزرگ، آن‌هایی که دهانه‌هایی به عرض ده‌ها کیلومتر برجای می‌گذارند و مقدار زیادی ویرانی ایجاد می‌کنند، چطور؟ برای چنین رویدادی باید به چند صد سال دورتر برگردیم.

سیارک های فضایی

همانطو که گفته شد برخورد‌های کوچک، همیشه اتفاق می‌افتد و سالانه حدود ۱۵ هزار تن غبار و ذرات فضایی به زمین برخورد می‌کند. باید توجه داشت که تأثیرات بزرگ نادر است و پس از میلیون‌ها سال اتفاق می‌افتد. بنابراین، آخرین باری که یک سیارک به زمین برخورد کرد چه زمانی بود؟ احتمالا امروز، اما احتمالش این است که بسیار کوچک بوده و در جو سوخته است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۰ ۱۰ تير ۱۴۰۲
۷۶
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۲ ۱۳ دی ۱۴۰۰
همون موقعه
آخرین اخبار