نماینده جمهوری‌خواه آمریکا:

جمهوری‌خواهان باید بین ترامپ و حقیقت یکی را انتخاب کنند

یک نماینده حزب جمهوری‌خواه آمریکا با اشاره به حمله به کنگره این کشور به هم‌حزبی‌هایش هشدار داد که بین ترامپ و حقیقت یکی را انتخاب کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گاردین، «لیز چینی» نماینده جمهوری‌خواه کنگره آمریکا از ایالت وایومینگ، همزمان با نزدیک شدن به اولین سالگرد حمله به کنگره این کشور پس از انتخابات آمریکا، به هم‌حزبی‌های خود هشداری جدی داد.

این مقام جمهوری‌خواه آمریکا که با شبکه خبری سی‌بی‌اس مصاحبه می‌کرد، در پیامی هشدار داد: «حزب ما باید انتخاب کند، ما باید بین وفاداری به ترامپ و وفاداری به قانون اساسی یکی را انتخاب کنیم، تعهد به هردوی این‌ها امکان‌پذیر نیست.»

چینی بار دیگر با رئیس کمیته تحقیقات درباره کنگره صحبت کرد و از احتمال ارجاع جنایی پرونده «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا، به دلیل عدم اتخاذ تدابیری از سوی او برای ممانعت از حمله به کنگره، خبر داد.

او در مصاحبه با خبرگزاری ای‌بی‌سی پیش از این گفته بود: «مقررات کیفری بالقوه در اینجا مطرح است، اما من فکر می‌کنم که بدون شک این یک کوتاهی در انجام وظیفه بوده است.»

سال گذشته در تاریخ ۶ ژانویه (۱۷ دی) هواداران ترامپ پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری در این کشور و در اعتراض به پیروزی «جو بایدن» نامزد دموکرات‌ها، به کنگره آمریکا حمله‌ور شدند و شورشی به پا کردند.

از طرفی هم تحقیقات درباره پرونده‌های مختلف سازمان ترامپ از زمانی به صورت جدی آغاز شد که «مایکل کوهن» وکیل سابق ترامپ، در سال ۲۰۱۸ در دادگاه پرده از تخلفات عظیم مالی و مالیاتی ترامپ برداشت.

همچنین به تازگی وکلای ترامپ از دیوان عالی آمریکا خواستند تا از انتشار اسناد و سوابق اعضای دولت او جلوگیری کند. آن‌ها معتقدند که انتشار برخی اسناد می‌تواند به برخی امتیازات ویژه ریاست‌جمهوری در آمریکا لطمه وارد کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۶ ۱۳ دی ۱۴۰۰
من جای ترامپ بودم و میدیدم آمریکاییا اینقدر احمقن که با اینهمه فسق و فجوری که کردم بازم طرفداریمو میکنن هر کاری دلم میخواست میکردم و خیالمم راحت بود که همیشه دیوونه منن و بازم به من رأی میدن
United States of America
ناشناس
۱۱:۱۷ ۱۳ دی ۱۴۰۰
کی تا حالا آمریکائیا حقیقت رو گفتن که حالا بار دومشون باشه
آخرین اخبار