رئیس انجمن پارکور خراسان رضوی:

ورزش پارکور در خراسان رضوی نیازمند حمایت مالی است

رئیس انجمن پارکور خراسان رضوی گفت: تاکنون دستگاه های دولتی مسئول از رشته پارکور حمایت مالی نکرده اند.

باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد- محمد ذوقی گفت: از زمانی که من ریاست انجمن پارکور استان را عهده دار شدم مساعدت مالی از طرف اداره کل ورزش و جوانان استان و هیات انجمن‌های ورزشی صورت نگرفته است و با حمایت بخش خصوصی تا به این جای کار جلو رفته ایم.

او گفت: پارکور استان در حال حاضر جایگاه خوبی در سطح کشور دارد، در مسابقات کشوری پارکور سال ۹۹  دشتکی از نیشابور در بخش بانوان  و  خاکی از فریمان در بخش مردان در  کشور اول شدند که این خود نشان دهنده استعداد‌های این رشته در شهرستان‌های استان است.

رئیس انجمن پارکور خراسان رضوی گفت:حدود ۲۰ باشگاه پارکور و بیش از ۲۰۰۰ پارکور کار در استان داریم که نشان دهنده‌ی ظرفیت بالای این رشته در سطح استان است.

 ذوقی گفت: باشگاه‌های پارکور شرایط مناسبی را برای تمرین کردن پارکور کاران استان به وجود آورده است و باعث ایجاد انگیزه و رغبت بیشتر آن‌ها به این رشته شده است.

او گفت: در اصل پارکور یک ورزش خیابانی است و در قوچان تنها پارک پارکور استان را داریم، ولی متاسفانه در مشهد   پارک پارکور نداریم  و این اصلاً خبر خوبی نیست.

رئیس انجمن پارکور خراسان رضوی گفت: در حال حاضر خود را برای مسابقات کشوری آماده می‌کنیم.۲۰ پارکور کار خراسان رضوی در ۳ رده سنی زیر ۱۶ سال، زیر ۱۹ سال و بالای ۱۹ سال در دو بخش بانوان و مردان در مسابقات کشوری حضور پیدا خواهند کرد.

ذوقی گفت: به جرأت میتوانم بگویم اگر حمایت از این رشته هیجان انگیز و پرطرفدار از سوی نهاد‌های دولتی و شهرداری‌های استان صورت پذیرد ما در سطح کشور حرف اول را خواهیم زد.

پارکور را هنر جا به جایی یا شهرنوردی تعریف کرده اند. جنبهٔ فیزیکی پارکور، غلبه‌کردن بر تمامی موانع پیش روست، درست مانند این‌که در شرایط اضطراری گیر کرده باشید. پارکور فقط صرف حرکات نیست، بلکه مجموعه‌ای هدفمند و دارای فلسفهٔ خاص خویش است.  هدف پارکور، رسیدن به مقصد با استفاده از کاراترین، روان‌ترین و مستقیم‌ترین مسیر و مناسب‌ترین حرکات است که می‌تواند شامل دویدن، پریدن، بالا رفتن و خزیدن باشد. «کارایی» یکی از مهم‌ترین مشخصه‌های پارکور است، و به این معنی است که لازم نیست حرکات سریع‌ترین باشند، بلکه باید مستقیم‌ترین و با صرف انرژی کمتری انجام شوند و همچنین مانع آسیب دیدگی دراز مدت یا کوتاه مدت شوند.

انتهای پیام//ع. ح.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.