مقام ناتو:

نشست امنیتی ناتو با روسیه ۱۲ ژانویه برگزار خواهد شد

هفته آینده نشستی امنیتی با حضور روسیه و اعضای ناتو برای حل بحران اوکراین تشکیل خواهد شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو اعلام کرد که شورای ناتو-روسیه روز ۱۲ ژانویه تشکیل جلسه خواهد داد.

یکی از مقامات ناتو (سازمان پیمان آتلانتیک شمالی) با اشاره به بحران اوکراین گفت: «هرگونه گفت‌وگو با روسیه باید بر اساس رفتار متقابل پیش برود، نگرانی‌های ناتو در مورد اقدامات روسیه را برطرف کند و با مشورت شرکای اروپایی ناتو انجام شود».

در پی افزایش تنش‌ها بین ناتو و روسیه، کشور‌های عضو ائتلاف به دنبال برگزاری نشست امنیتی هستند. در پی این تنش‌ها قرار است در آینده نزدیک، صدراعظم آلمان به سوریه و وزیر خارجه این کشور به اوکراین سفر کند.

ناتو در ابتدا برای دفاع از اروپا در برابر تهدید‌های اتحادیه جماهیر شوروی ایجاد شده بود. این در حالی است که تعداد چهار هزار سرباز ناتو که نیمی از آن‌ها آمریکایی هستند در خاک اوکراین و نزدیک مرز روسیه مستقر هستند.

اجازه استقرار تجهیزات نظامی ناتو در اوکراین نیز افزایش یافته و چهار برابر شده است.

ناتو مکررا روسیه را متهم می‌کند که قصد حمله به خاک اوکراین را دارد. این در حالی است که دو روز پیش، الکسی دانیلوف، دبیر شورای امنیت ملی و دفاع اوکراین اعلام کرد این کشور خطری از جانب روسیه در مرز‌ها احساس نمی‌کند. این مقام ضمن رد احتمال حمله نظامی روسیه به خاک اوکراین گفت که تعداد نیرو‌های روسی مستقر در مرز برای حمله نظامی کافی نیست.

روسیه مکررا قصد حمله به خاک اوکراین را رد کرده و در عوض رسانه‌های غربی و تحرکات اوکراین را عامل ایجاد تنش در منطقه دانسته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار