جمع‌آوری بیش از ۴۷ هزار تن پسماند فضای سبزدر اصفهان

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان گفت: بیش از ۴۷ هزار تن پسماند فضای سبز شهر اصفهان از ابتدای سال تا کنون جمع آوری شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان - غلامرضا ساکتی گفت: پسماند فضای سبز جمع آوری شده از سطح شهر شامل برگ درختان، شاخه‌های خشکیده و بریده شده و ضایعات اصلاح چمن و هرس درختان است که به طور روزانه از سطح شهر به ویژه پارک‌ها و فضای سبز شهری جمع آوری می‌شود.

ساکتی با بیان اینکه همواره تلاش می‌شود تا این دسته پسماند‌ها هم مانند سایر گروه‌ها در پروسه مناسب پردازش و بازیافت قرار گیرد، گفت: در این گروه از پسماند‌ها نیز بخش مربوط به سرشاخه‌ها پس از جداسازی در اختیار پیمانکار مربوطه قرار می‌گیرد و بر همین اساس در ۹ ماهه نخست امسال  ۲۴۰ تن چیپس چوب خرد شده از کارخانه پردازش پسماند خارج شده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان گفت: این پسماند‌ها قابلیت بازیافت داشته و می‌تواند در تولید مصنوعات چوبی، نئوپان و فرآورده‌هایی برای استفاده از پارک‌های شهری مورد استفاده قرار بگیرد.

ساکتی با بیان اینکه شهروندان می‌توانند برای جمع آوری پسماند‌های فضای سبز منازل خود با سامانه ۱۳۷ شهرداری تماس بگیرند، گفت: شهروندان اصفهانی در صورت قطع و هرس درختان منازل خود در حد محدود، نباید بقایای آن را همراه پسماند‌تر بیرون بگذارند، زیرا علاوه بر ایجاد سد معبر منجر به افزایش آلودگی‌های زیست محیطی می‌شود، همچنین این پسماند‌ها توسط سامانه‌های جمع آوری پسماند‌تر و خشک جمع آوری نمی‌شود و به همین دلیل لازم است درخواست خود را از طریق ۱۳۷ اعلام کنند و هنگام رسیدن نیروی‌های ویژه، پسماند فضای سبز خود را به آن‌ها تحویل دهند.


منبع:ایمنا

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.