پاکسازی دره فرحزاد از معتادان متجاهر و کارتن‌خواب‌ها

اجرای طرح ضربتی جمع آوری معتادان متجاهر در رود دره فرحزاد با تاکید شهردار تهران، دستور مقامات قضایی و خواسته شهروندان این محله آغازشده است.

باشگاه خبرنگاران جوان _ در این طرح حدود ۴۰۰ معتاد متجاهر و کارتن خواب در دره فرحزاد شناسایی و به مراکز مربوطه تحویل داده می‌شوند. این معتادان با توجه به جنسیت، سن و سال و سلامت یا بیمار بودن در مراکز نگهداری پذیرش می‌شوند. اگر اعتیاد این افراد طی آزمایش اثبات شود پروتکل ترک اعتیاد آن‌ها انجام می‌شود سپس به مراکز بازپروری و کمپ می‌روند که در منطقه ۵ حدود ۵ هزار ظرفیت برای این افراد در نظر گرفته شده است.

در این مراکز برنامه‌های کارآفرینی و آموزش‌های تخصصی فنی و حرفه‌ای در نظر گرفته شده است و هدف اصلی آن ایجاد ارتباط بین فرد معتاد با خانواده و جامعه است که در مراحل بعدی این طرح اجرایی می‌شود.

شهروندان ساکن در این محله به شدت از وجود معتادان متجاهر و کارتن خواب‌ها که سیمای شهری را زشت کرده و باعث ایجاد ناامنی شدند ناراضی هستند. ظرف ۱۰ روز اخیر دو جلسه تخصصی با معتمدین این محله، امام جماعت و شهروندان فرحزاد برگزار شده که اعتقاد داشتند معتادان امنیت آن‌ها را از بین برده‌اند لذا این عملیات برای حفظ امنیت این محله و بهسازی فضای بی دفاع شهری صورت پذیرفت.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۳ ۱۷ دی ۱۴۰۰
از دو دسته آدم باید فرار کرد یکی آدم مست یکیم معتاد ولو پدر و مادر آدم باشن چون تو اوهامن و میزنن آدمو داغون میکنن و وقتی هم ازشون شاکی بشی میگن از خود بیخود بودیم و میخواستی جلومون نیایی دادگاه هم حق رو به اونا میده و مجازاتشون نمیکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۴ ۱۷ دی ۱۴۰۰
معتاد = خطر
آخرین اخبار