برگزاری یادواره شهدا در زرند

مراسم یادواره شهدای شهرستان زرند در سالروزشهادت حضرت زهرا (س) و سالگرد شهادت سردار سلیمانی برگزار شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان - همزمان بافرا رسیدن سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) به همت سپاه ناحیه زرند یادواره شهدای هشت سال دفاع مقدس با حضور خانواده‌های معظم شهداء و ایثارگران و تنی چند از مسئولان اجرائی شهرستان در محل حسینیه ثارالله سپاه برگزار شد.

این مراسم که با اجرای چند برنامه فرهنگی همراه بود حجت الاسلام سعادت نژاد مسئول اسبق نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس و همرزم سپهبد شهیدحاج قاسم سلیمانی به ایراد سخن پرداخت.

اوضمن تسلیت ایام شهادت دخت نبی اکرم (ص) حضرت فاطمه زهرا (س) وگرامیداشت یادو خاطره شهید سلیمانی و شهید پورجعفری وباتقدیر و تشکر از حضور پرشور مردم متدین زرند دراین مراسم معنوی گفت: شهدا و خانواده‌های شهدا نور چشم ما هستند وآنچه ما داریم مرهون خون شهداء است.

حجت الاسلام سعادت نژاد با اشاره به زندگی سراسر تاریخی حضرت زهرا (س) اظهار داشت: در میان همه صفات و ویژگی‌های حضرت زهرا سرآمد همه آن‌ها را نگاه کنیم و نام ببریم باید بگیم ولایت مداری حضرت زهرا (س) سرآمد همه آنها است چراکه حضرت زهرا (س) در اول زندگی با حضرت علی(ع) استراتژی را انتخاب کرد و به حضرت علی (ع) گفت جانم به قربان تو علی جان، علی جان در هر شرایط و سختی و مشکلات با توام، واین نشان ازولایت مداری او بودکه مهم این است درتمامی بحران‌ها و در هر شرایط با ولایت باشیم.

حجت الاسلام سعادت نژاد در بخش دیگری از سخنانش به مجاهدت‌ها و ایثارگری‌های فرزند برومند انقلاب سپهبد شهیدحاج قاسم سلیمانی پرداخت و گفت: حاج قاسم همیشه با بچه‌های جبهه و جنگ محفل انس داشت و یکی از ویژگی‌های بارز او ولایت مداری بود وهمواره می‌گفت من پشت ولایت فقیه هستم تا ابد کلام حاج قاسم همیشه همین خیمه ولایت بودکه باید دور آن بچرخیم او می‌گفت والله والله والله این خیمه اگر آسیب دید تمام مقدسات ما آسیب خواهد دید چراکه حاج قاسم به تمام معنا نگاهش به این خیمه بود رابطه‌ای عاشق ومعشوق بود رابطه مرید و مراد بود.

او در ادامه می گوید: یکی از اعضای بیت رهبری گفته بود برخورد رهبر با دو نفر خیلی با بقیه تفاوت دارد یکی سید حسن نصرالله و یکی حاج قاسم رهبری همواره آغوشش را برای حاج قاسم باز می کرد و سر و صورت حاج قاسم را می‌بوسید چراکه حاج قاسم مرد میدان بود در دفاع از ولایت در عمل سر از پا نمی‌شناخت برای رضایت رهبری هرجا ندای مظلومی را می‌شنید بدنبال صاحب ناله می رفت تا درد را برطرف کند. به همین دلیل رهبری نسبت به دوری حاج قاسم آرام و قرار نداشت.

یادواره شهدا در زرند

حجت الاسلام سعادت نژاد مسئول سابق نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس در ادامه گفت: وقتی داعش  به  عراق  آمد و تصرف شد هستی ما شیعیان در عراق داشت ساقط می‌شد حاج قاسم گفت رفتیم خدمت آیت الله سیستانی و ایشان فتوای جهاد داد آیت الله سیستانی گفت به چشم خود دیدم ملت عراق درحال ساقط شدن بودند، اما حاج قاسم گفت تا جمهوری اسلامی وجود دارد داعش مرده است، حاج قاسم با قدرت و جرات و اخلاص و رفت سامرا را آزاد کرد وی برای نجات سامرا جلو رفت و جلوداری کرد تا امنیت سامرا برقرار شود این ابرمرد تاریخ حاج قاسم حشد الشعبی عراق را با ۱۲۰ هزار نفر نیرو تربیت کرد البته حزب الله بود، اما در لبنان فقط به سازمان تشکیلاتی مقتدر تشکیل نشده بود که خوشبختانه توسط حاج قاسم به این اقتدار رسیداو همچنین انصارالله را در دل یمن ایجاد کرد که امروز مقابل دشمن ایستادگی می‌کند واین از افتخارات جبهه مقاومت است.

حجت الاسلام سعادت نژاد گفت: حاج قاسم پایبند به ارزش‌ها بود در کاخ کرملین و در جلسه با پوتین وقت اذان بلند شد و در همان کاخ کرملین اذان گفت و نماز خواند و الله اکبر گفت در جای ضد خدا اذان گفت و نماز خواند و در حضور پوتین نماز خواند و بعد از نماز جلسه گذاشت با پوتین این‌ها همه نشان از پایبندی به ارزش‌های اسلامی و دینی و ولایتمداری حاج قاسم دارد، امید آن داریم ما هم همواره ادامه دهنده راه او ومکتب او باشیم.

او در خاتمه از تمامی دست اندرکارن این مراسم معنوی تقدیر و تشکر کرد.

در حاشیه این مراسم ورکشاپ خوشنویسی در وصف حضرت زهرا (س) و مکتب سلیمانی توسط هنرمندان انجمن خوشنویسان زرند دایربود که بسیار مورد استقبال قرارگرفت.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار