دیدار نماینده عربستان در وین با هیئت آمریکایی

رسانه‌های عربستان اعلام کردند که نماینده این کشور در وین بعد از هیئت روسی امروز با آمریکایی‌ها دیدار کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان-  پس از دیدار دیروز (پنجشنبه) «عبدالله بن خالد بن سلمان» نماینده دائمی عربستان در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین با هیئت روسی، رسانه‌های این کشور اعلام کردند که نماینده عربستان امروز (جمعه) با «رابرت مالی» نماینده ویژه آمریکا در امور ایران دیدار کرده است.

بر اساس گزارش العربیه، نماینده عربستان روز گذشته با «فیلیپ اررا» رئیس هیئت فرانسوی در مذاکرات نیز گفت‌وگویی داشته است.

عبدالله بن خالد روز گذشته با «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در وین دیدار کرده و بر اساس ادعای رسانه‌های عربستانی در جریان آخرین تحولات مذاکرات قرار گرفته است.

نماینده دائم عربستان در سازمان‌های بین‌المللی اوایل ماه گذشته نیز ادعا کرده بود که این کشور از همه تلاش‌های بین‌المللی که موجب جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای می‌شود، حمایت می‎کند!

اولیانوف نیز بعد از دیدار‌های روز سه شنبه نماینده عربستان با هیئت آمریکایی در وین اعلام کرد که علاقه برخی کشور‌ها برای حفظ ارتباط با شرکت کنندگان در مذاکرات احیای برجام طبیعی و قابل درک است اما این به معنای گسترش دامنه مذاکرات وین نیست. به هیچ وجه. فقط مشارکت کنندگان اصلی برجام می‌توانند در مذاکرات شرکت کنند.

هشتمین دور مذاکرات وین از روز دوشنبه با افزوده شدن برخی درخواست‌های جدید ایران به یک متن کاری از سر گرفته شد. دیدار‌های دو و چندجانبه میان هیئت‌های شرکت‌کننده و گفت‌وگو‌ها ادامه یافت و چهار موضوع از جمله رفع تحریم‌ها، راستی‌آزمایی، تضمین‌ها و موضوعات هسته‌ای مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار