محور مهاباد_سردشت پس از رانش کوه بازگشایی شد

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مهاباد گفت: رانش کوه که در محور مهاباد_سردشت موجب بسته شدن جاده شده بود، به طور کامل پاکسازی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد-  محسن خادمی گفت: به دنبال بارش باران طی هفته گذشته، رانش کوه جاده محور مهاباد به سمت سردشت در نزدیکی تقاطع روستای "کانی رش" در بخش خلیفان را مسدود کرده بود.

وی گفت: تیم‌های راهداری اضطراری این شهرستان با استفاده از ادوات راهداری شامل لودر و گریدر بلافاصله به محل حادثه اعزام شده و اقدام به بازگشایی این مسیر کردند.

خادمی گفت: هم اکنون اقدامات ایمن سازی مسیر در منطقه‌ای که دچار رانش کوه نیز در حال انجام است تا از تکرار آن جلوگیری شود.

خادمی گفت: امسال ۶۲ نفر راهدار با ۳۷ دستگاه سنگین، نیمه سنگین و سبک در تمامی محور‌های مواصلاتی و روستایی این شهرستان به طور شبانه روز آماده باش هستند.

وی گفت: مهاباد با ۱۹۶ روستا در مجموع دارای ۶۰۱ کیلومتر راه روستایی بوده که از این مقدار راه ۱۱۰ روستا به طول ۳۴۰ کیلومتر آسفالت است.

خادمی گفت: راه دسترسی به ۸۶ روستای این شهرستان به طول ۲۶۱ کیلومتر نیز شوسه است و مهاباد از این لحاظ در بین شهرستان‌های همجوار از جمله نقده، پیرانشهر و اشنویه دارای بیشترین راه روستایی شوسه و خاکی است.

وی از رانندگانی که قصد تردد در مسیر‌های کوهستانی را دارند، خواست که قبل از سفر در این فصل از وضعیت جاده‌ها با شماره تلفن‌های ۴۲۲۲۴۵۰۰، ۴۲۲۲۲۳۶۰۰ و ۲-۴۲۲۲۴۵۰۱ آگاهی پیدا کنند.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.