انجام حدود ۱۵۰ مورد بازرسی از کلانتری‌ها، پاسگاه‌های انتظامی و ضابطین خاص

دادستان کرمانشاه گفت : از ابتدای امسال حدود ۱۵۰ مورد بازرسی از کلانتری‌ها، پاسگاه‌های انتظامی و ضابطین خاص در شهرستان‌ها داشته‌ایم و عملکرد آن‌ها از نظر کیفی و کمی مورد بررسی قرار گرفته است.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه_ شهرام کرمی دادستان کرمانشاه گفت : هرچه ضابطین توانمندتر ظاهر شوند، به دستگاه قضائی در انجام مسئولیت خود کمک بیشتری می‌کنند و در رسیدگی به مشکلات قضایی مردم موفق‌تر خواهد بود.

براین اساس، هرساله طی یک برنامه مستمر از این واحد‌ها بازرسی‌هایی صورت می‌گیرد تا عملکرد آن‌ها را مورد بررسی قرار دهیم.

از ابتدای امسال حدود ۱۵۰ مورد بازرسی از کلانتری‌ها، پاسگاه‌های انتظامی و ضابطین خاص در شهرستان‌ها داشته‌ایم و عملکرد آن‌ها از نظر کیفی و کمی مورد بررسی قرار گرفته است.

در این بازرسی‌ها دیدار‌هایی چهره به چهره نیز با مردم و مراجعه کنندگان صورت گرفته و مشکلات و مطالبات و درخواست‌های آن‌ها مورد رسیدگی واقع شده است.

دفاتر خدمات الکترونیک قضایی، کلانتری‌ها و دادسرا‌ها سه مرجع اخذ شکایت از مردم است با بازرسی‌های مداومی که از این سه مرجع صورت می‌گیرد، بنا داریم تا اگر مردم مشکل قضایی دارند، به سرعت رفع و برای رسیدگی سریع‌تر گرهی پیش پای آن وجود نداشته باشد.

 ۳۰ مورد بازرسی از دادسرا‌ها و دادگاه‌های اجرای احکام کیفری انجام شده علی‌رغم حجم بالای پرونده‌های ورودی به این دو نهاد تلاش شده تا با بازرسی‌ها بتوانیم کیفیت رسیدگی به پرونده‌ها را در آن‌ها حفظ کنیم.

در همین مدت هفت مورد بازرسی از زندان‌ها هم صورت گرفته، احصاء ایرادات و مشکلات و توجیه کارکنان برای رفع آن‌ها و نیز ارائه آموزش‌ها و دستورات لازم پس از این بازرسی‌ها از اقدامات انجام گرفته بوده است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.