حفظ کالبد بافت تاریخی یزد با حضور ساکنان

سرپرست شهرداری منطقه تاریخی یزد گفت: حفظ کالبد بافت تاریخی یزد با حضور ساکنان محقق می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد - علیرضا نقوی، سرپرست شهرداری منطقه تاریخی شهر یزد گفت: از زمان  ثبت جهانی یزد نکته مغفول مانده توجه به ساکنان و مالکان اصلی بافت تاریخی است که این جهانی شدن به برکت حضور آن‌ها و زندگی در این بافت ارزشمند رقم خورده است و در ارزیابی‌های صورت گرفته از سوی یونسکو هم اصلی‌ترین ویژگی برای یزد، جریان زندگی در بافت قدیم، تعامل ساکنان با یکدیگر و حضور ادیان مختلف در کنار هم بوده است.

نقوی به تعامل ساکنین برای ارائه خدمات مطلوب در بافت تاریخی اشاره و گفت: اگر بخواهیم کالبد این بافت ارزشمند حفظ شود باید روح آن را که ساکنان هستند حفظ کنیم و این حضور و جریان زندگی در بافت تاریخی، پذیرایی از گردشگران را به بهترین شکل محقق خواهد کرد و رضایتمندی گردشگر از حضور در یزد را به دنبال خواهد داشت.

او گفت: در بافت تاریخی حضور کودکان کار، متکدیان و اتباع را شاهد هستیم که بعضا مشکلاتی را برای گردشگر ایجاد می‌کنند که علاوه بر همکاری ساکنان و مالکان خانه‌های تاریخی، در این زمینه باید سایر دستگاه‌های مسئول هم به میدان اجرا بیایند تا از ایجاد معضلات اجتماعی جلوگیری شود.

سرپرست شهرداری بافت تاریخی یزد گفت: پژوهش انجام شده برای حفظ سکونت در بافت تاریخی و تعریف مسیر‌های گردشگری به رونق این بخش از شهر کمک خواهد کرد و نگاه انسان محور در گردشگری محقق خواهد شد.

نقوی اظهار امیدواری کرد با همکاری تور‌های گردشگری، مسیر‌های تعریف شده در بافت تاریخی که شامل محلات فهادان، گازرگاه، شیخداد، گنبدسبز، میدان خان، دولت آباد و گودال مصلی است، به بهترین شکل معرفی شود و در طول مسیر خدمات رفاهی به گردشگران ارائه شود.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار