ابلاغ تسهیلات برای بازسازی ۴۹۶ واحد مسکونی آسیب‌دیده از زلزله کوهرنگ

تسهیلات بازسازی برای ۴۹۶ واحد و تسهیلات تعمیر برای سه هزار و ۱۲۲ واحد مسکونی آسیب‌دیده از زلزله کوهرنگ ابلاغ شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان شهرکرد - فرشید ریاحی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: ۹۲ درصد واحد‌های آسیب‌دیده از زلزله کوهرنگ که نیاز به بازسازی دارد آواربرداری و عملیات احداث تعدادی از واحد‌ها نیز آغاز شده است.

طبق مصوبه هیئت دولت تسهیلات بازسازی برای ۴۹۶ واحد و تسهیلات تعمیر برای سه هزار و ۱۲۲ واحد مسکونی آسیب‌دیده از زلزله کوهرنگ ابلاغ شده است که مراحل جذب تسهیلات و معرفی مالکان واحد‌ها به بانک‌های عامل در حال انجام است.


بیشتر بخوانید


همچنین در قالب تسهیلات معیشتی برای جبران خسارت‌هایی که به وسایل زندگی و معیشت مردم بر اثر وقوع زلزله وارد شده است نیز سه هزار و ۲۰۱ فقره تسهیلات تامین اعتبار شده است.

تاکنون ۴۳۳ نفر برای بازسازی، یک هزار و ۷۰۰ متقاضی برای تعمیر و یک هزار و ۲۰۰ نفر برای دریافت تسهیلات معیشتی به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.

تسهیلات بازسای واحد‌های مسکونی روستایی ۱۲۰ میلیون تومان و در شهر‌ها ۱۵۰ میلیون تومان درنظر گرفته شده است و تسهیلات بلاعوض برای برای اسکان موقت ۲۰ میلیون تومان در شهر‌ها و روستا‌ها پیش‌بینی شده است.

همچنین برای تعمیر و مرمت هریک از خانه‌های مسکونی آسیب‌دیده در شهرستان نیز ۳۰ میلیون تومان اعتبار اختصاص داده شده است.

به گفته ریاحی، تاکنون ۳۰۸ واحد پی‌کنی، ۷۹ واحد اجرای فنداسیون و ۳۰ واحد نصب اسکلت فلزی تا سقف کار شده است، اما برودت هوا و بارش‌های زمستانی پیشبرد برنامه را با چالش مواجه کرده است.

زمین‌لرزه ۵.۷ ریشتری ساعت ۶ و ۹ دقیقه صبح دوشنبه ۱۲ مهر امسال مرز استان‌های چهارمحال و بختیاری و خوزستان حوالی چلگرد را لرزاند. این زمین لرزه در ۳۳ کیلومتری چلگرد مرکز شهرستان کوهرنگ در استان چهارمحال و بختیاری و در عمق ۱۰ کیلومتری زمین رخ داده است.

این زلزله اگر چه خسارت جانی در پی نداشت، اما ۶۰۰ میلیارد تومان خسارت به بخش‌های مردمی، زیربنایی و کشاورزی به چهارمحال و بختیاری وارد کرد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.