عزیزی: امیدوارم حمایت‌های وزارت ورزش و جوانان از فدراسیون نابینایان بیشتر شود

دبیر فدراسیون نابینایان و کم بینایان گفت: امیدوار هستم حمایت‌های وزارت ورزش و جوانان از فدراسیون ما بیشتر شود.

باشگاه خبرنگاران جوان - کاوه عزیزی دبیر فدراسیون نابینایان و کم بینایان در خصوص شرایط این فدراسیون توضیحاتی را بیان کرد.

انتخابات فدراسیونتان، در چه تاریخی برگزار خواهد شد و کاندیدها، چه کسانی هستند؟

سوم بهمن ماه، انتخابات رئیس و هیئت ریئسه فدراسیون را خواهیم داشت. کاندیدها، ۳ نفر (مظلومی، زورفی و صادق زا) بودند، اما هنوز وزارت ورزش و جوانان چیزی در خصوص اینکه کاندیدا‌ها چه کسانی هستند، به ما ابلاغ نشده است.

اردو‌ها و مسابقات پیش رویتان، به چه صورتی است؟

۴ اردو (بانوان و آقایان) را در پیش داریم. در مشهد مقدس اردو خواهیم داشت که تمام رده‌ها می‌توانند در این اردو شرکت می‌کنند. اردو شنا از امروز در تهران و در ورزشگاه شهید شیرودی در حال برگزاری است. مسابقات شطرنج و جودوی قهرمانی کشور ان شاالله از پنجشنبه هفته آینده آغاز خواهد شد. مسابقات لیگ دسته اول آقایان و بانوان را هم در پیش داریم که برای آقایان، در کردستان و برای بانوان، در آذربایجان غربی برگزار می‌شود. همچنین مسابقات گلبال پیشکسوتان این فدراسیون را هم خواهیم داشت تا آن‌ها هم بتوانند بعد از مدت ها، ورزش کنند. شرایط اردوهایمان خوب است و مشکلی وجود ندارد. شیوه نامه‌های بهداشتی را به بهترین نحو ممکن، برگزار می‌کنیم. سالن اختصاصی برای اردوهایمان داریم. برای شطرنج یک سالن از دانشگاه پیام نور گرفتیم و اجاره کردیم. این سالن فقط برای بچه‌های شطرنج ما است.

چقدر امیدوار هستید که در مسابقات آتی که برگزار خواهد شد، این فدراسیون بتواند مدال کسب کند؟

در فروردین ماه، مسابقات گلبال قهرمانی آسیا را در پیش داریم که انتخابی مسابقات جهانی هم محسوب می‌شود. رشته گلبال ما همیشه اول و دوم آسیا بوده و امیدورام بتوانیم در این رشته و در مسابقات آسیایی، نتایج خوبی کسب کنیم. به کسب مدال در این رشته خیلی خوشبین هستم.

وزارت ورزش و جوانان چقدر از فدراسیون نابینایان حمایت می‌کند؟ آیا امکانات خوبی در اختیارتان قرار دادند؟

اگر حمایت‌های وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک نبود، نمی‌توانستیم در مسابقات پارالمپیک ۲۰۲ توکیو مدال بیاوریم و باعث افتخار کشورمان شویم. با توجه به تفاهم نامه‌ای که وزارت ورزش با فدراسیون‌ها امضا کرده، باعث می‌شود تا رابطه آن‌ها با فدراسیون‌ها افزایش یابد. سازمان بهزیستی به ما خدمات می‌دهد و ما را در بسیاری از کارها کمک می‌کند. فدراسیون نابینایان و معلوین، مورد حمایت سازمان بهزیستی است و ما هر چه از آن‌ها بخواهیم، انجام می‌دهند. آن‌ها امکاناتشان را در اختیارمان، قرار می‌دهند.

او ادامه داد: ساختمان ما در وزارت ورزش و اماکن ورزشی است. ما ماهی ۶ میلیون تومان اجاره می‌دهیم و هیچ امکاناتی در اختیارمان نیست. در حال حاضر، کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش، کمک‌های شایانی به داشتند، اما امیدورام که بیشتر از این هم بتوانند به ما کمک کنند تا در آینده به مشکل نخوریم.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار