زراعت چوب در ۴۵۰ هکتار از زمین‌های ملی خراسان رضوی

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی از اجرای طرح جنگل کاری اقتصادی و زراعت چوب با در اختیار گذاشتن اراضی ملی رایگان به متقاضیان خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان مشهد - علی شکاری گفت: بعد از ابلاغ سازمان جنگل‌های کشور برای تنفس ده ساله جنگل‌های شمال کشور برای بازآوری، زراعت چوب فرصتی برای اشتغالزایی و احیای جنگل در خراسان رضوی به شمار آمد. همچنین در  پروژه اشتغالزایی و احیای جنگل، افراد حقیقی بتوانند آب را برای منطقه مد نظر تأمین کنند، زمین اراضی ملی به رایگان در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.

او گفت: ۵.۵ هکتار از اراضی ملی طرقبه شاندیز در مرحله نخست و سپس درگز و کلات در مرحله بعدی برای احیا قرار دارند. در این نوع کاربری متقاضیان باید درختانی مانند زرشک، صنوبر، سنجد و زیتون بکارند.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی گفت: زراعت چوب برای حاشیه رودخانه‌هایی که در حال خروج از مرز استحفاظی هستند قابل اجراست، ضمن اینکه با اجرای این طرح از قطع درختان باغی در استان جلوگیری می‌شود.

شکاری گفت: در پویش زراعت، ۶۶ دستگاه ملزم به احیای سبز اعم از بذرکاری و نهال کاری شده اند. دبیرخانه پویش سبز در محل اداره کل منابع طبیعی خراسان رضوی قرار دارد و در حال حاضر حدود ۵ جلسه اجرایی برای این موضوع برگزار شده است.

مساحت جنگل‌های خراسان رضوی یک میلیون هکتار است که ۸۰۰ هزار هکتار آن جنگل طبیعی و ۲۰۰ هزار هکتار جنگل دست کاشت است نقشه پوششی منابع طبیعی تا انتهای امسال اصلاح خواهد شد.

 

انتهای پیام//ا.د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.