بازدید دبیر ستاد بحران بهزیستی کشور از مناطق سیل‌زده کرمان

دبیر ستاد بحران سازمان بهزیستی کشور از مناطق سیل‌زده جنوب استان کرمان (رودبارجنوب، قلعه‌گنج و منوجان) بازدید کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان -  محمدرضا کاظم‌زاده دبیر ستاد بحران سازمان بهزیستی کشور پیش از عزیمت به جنوب استان در جلسه ستاد بحران بهزیستی استان شرکت کرد.

در این نشست علیرضا وحید زاده، سرپرست اداره کل بهزیستی استان کرمان با اشاره به اهمیت توجه ویژه به مناطقی که بیشتر در معرض تبعات و آسیب‌های بلایای طبیعی و شرایط اقلیمی منطقه هستند گفت: برنامه ریزی برای پیشگیری از وقوع خسارت‌های مادی و اجتماعی در مناطق آسیب پذیر و در معرض بلایای طبیعی از مهمترین اقدامات است که باید مورد توجه مسئولین قرار گیرد.

او با اشاره به اقدامات انجام شده با کمک مددکاران بهزیستی در مناطق سیل زده گفت: حضور به موقع و تاثیرگذار مددکاران و اورژانس اجتماعی در مناطق آسیب دیده ازسیل در جنوب استان وهمراهی دستگاه‌های دیگر با بهزیستی از موارد مورد تقدیر و قابل توجه در سیل اخیر بوده است.

علیرضا امینایی، دبیر ستاد مدیریت بحران بهزیستی استان کرمان نیزگفت:بهزیستی از اولین ساعات وقوع سیل درمنطقه حضورداشته و به ارائه خدمات تخصصی پرداخته است.

او میزان کمک‌های بهزیستی به مناطق سیل زده را یک میلیارد ریال عنوان کرده و گفت: این محموله شامل ۱۵۰ سبد حمایت غذایی، کنسرو جات ۱۰۰، تخته پتو و... بوده است.

محمدرضا کاظم زاده سپس با همراهی تیم مدیریت بحران بهزیستی استان کرمان راهی جنوب شد و با حضور در شهرستان‌های رودبار، قلعه گنج و منوجان از نزدیک با خسارات وارد شده به منازل و دام‌ها و... مددجویان تحت پوشش بهزیستی آشنا شد.

دبیر ستاد بحران سازمان بهزیستی کشور در حاشیه این بازدید‌ها با بیان اینکه بیش از ۹ هزارو ۱۵۲ نفر در این سه شهرستان تحت پوشش بهزیستی هستند، می‌گوید: از این تعدا هزارو ۶۴۴ خانوار دچار خساراتی در بخش‌های کشاورزی، لوازم ضروری منزل و... شده اند و حتی سرویس‌های بهداشتی محل سکونت آنان نیزتخریب شده است.
انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.