سفیر روسیه: آمریکا تجهیزات نظامی خود را از مرز‌های روسیه دور کند

سفیر روسیه در آمریکا، از واشنگتن خواست دست از لفاظی‌های تهاجمی توسعه طلبانه بردارد و نیرو‌ها و تجهیزات نظامی خود را از مرز‌های روسیه برچیند.

باشگاه خبرنگاران جوان- آناتولی آنتونوف، گفت: ما جایی برای عقب نشینی نداریم. ناتو تا مرز‌های روسیه پیش رفته است و تلاش می‌کند نه فقط بر زمین بلکه بر دریا و هوا نیز مسلط شود. ما اجازه نخواهیم داد چنین تحولاتی که استقلال و حاکمیت روسیه را تضعیف خواهد کرد، انجام شود.

به گزارش خبرگزاری تاس، آنتونوف یادآور شد همانطور که در منشور سازمان ملل آمده است آمریکا به همراه روسیه مسئولیت ویژه‌ای در قبال امنیت و صلح بین المللی دارند.

او در انتهای اظهارات خود خواستار احترام به تمامیت ارضی و حاکمیت کشور همسایه، خودداری از تهدید آن و دور کردن نیرو‌ها و تجهیزات نظامی  از مرز‌های روسیه شد.

روز گذشته نیز سفارت روسیه در آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد مسکو خودش تصمیم می‌گیرد که نیروهایش را چه زمانی و در کجا مستقر کند. روسیه به تمرینات نظامی خود ادامه خواهد داد چرا که این تمرینات منافع امنیتی روسیه را تامین می‌کند.

روسیه اخیرا پیشنهاد‌های امنیتی را برای حل بحران اوکراین ارائه داده است. در آن از نیرو‌های ناتو خواسته شده سربازان خود را به مرز روسیه نزدیک‌تر نکنند. رزمایش‌های نظامی خود در مرز را کاهش دهد و همچنین درباره مستقر نکردن موشک‌های کوتاه‌برد و میان‌برد نیز پیشنهاداتی ارائه شده است.

واشنگتن گفته است که نمی‌تواند این خواسته‌ها را بپذیرد، اگرچه مایل است درباره استقرار موشک‌ها یا اعمال محدودیت بر تعداد رزمایش‌های نظامی، مشارکت‌هایی داشته باشد. در حالیکه روسیه معتقد است ناتو با استقرار نیرو‌های خود در مرز اوکراین و روسیه، به تنش‌های میان دو کشور دامن می‌زند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۹ ۲۲ دی ۱۴۰۰
تا نزنیشون درس نمیشن
آخرین اخبار