سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان خبرداد:

تصویب ۲۶ مصوبه برای رفع مشکلات روستا‌های استان سمنان

حمیدی گفت: ۲۶ مصوبه در راستای رفع مسائل و مشکلات روستاهای استان سمنان طی سفر استاندار سمنان در نظر گرفته شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان  محمد حمیدی سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان  گفت: ۲۶ مصوبه در راستای رفع مسائل و مشکلات روستا‌های استان سمنان در حوزه‌های مختلف طی سفر استاندار سمنان در نظر گرفته شد.

مصوبات سفر‌های استاندار سمنان به مناطق روستایی شهرستان‌های شاهرود، دامغان و مهدی شهر، غالباً در حوزه‌های تسهیلات اشتغال‌زایی، واگذاری اراضی برای طرح‌های سرمایه گذاری، موارد و مباحث پیرامون بهبود فضا‌های آموزشی و مدارس، موارد مرتبط با آب شرب، گازرسانی، ساماندهی پارک‌ها و بوستان‌های روستایی، تجهیز سالن‌های ورزشی، بازنگری طرح هادی، تقویت ماشین آلات دهیاری، ایجاد دیوار ساحلی، تعریض و احداث پل و بهسازی ورودی روستا، مرمت و لایروبی قنوات و تهیه و تکمیل سند توسعه برخی از روستا‌ها بود.

به منظور پیگیری، بررسی و اجرای این مصوبات، دستگاه‌های اجرایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، راه و شهرسازی، منابع طبیعی، جهاد کشاورزی، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، ورزش و جوانان، آب و فاضلاب، شرکت گاز، فرمانداری‌های شهرستان‌های شاهرود، دامغان و مهدی شهر و دفاتر کل امور روستایی و مدیریت بحران استانداری مأمور شدند.

زمین‌های مذکور در داخل محدوده روستا برای ایجاد طرح‌های سرمایه گذاری، توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و در خارج از محدوده روستا توسط سازمان جهاد کشاورزی به سرمایه گذاران واگذار می‌شود.

در راستای توسعه و تقویت شاخصه‌های عمرانی روستا‌های استان، مصوب شد تا ۶۰ روستای استان در اولویت بازنگری طرح هادی قرار گیرند برای لایروبی قنوات عمومی، انتخاب پیمانکار با محوریت دهیاران و شورا‌های اسلامی روستا‌ها انجام و اقدامات لازم نیز با حمایت و تخصیص اعتبار از سوی جهاد کشاورزی استان انجام می‌شود.

انتهای پیام / ن 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار