باند کلاهبرداری واتساپی همچنان قربانی می‌گیرد

رئیس پلیس فتا البرز از شناسایی و دستگیری ۴ نفر از کلاهبرداران اینترنتی که از طریق شبکه اجتماعی واتساپ با شیوه‌های مختلف اطلاعات حساب شهروندان را دریافت و حساب آن‌ها را خالی می‌کردند، خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز -سرهنگ رسول جلیلیان گفت: در پی مراجعه تعدادی از شهروندان به پلیس فتا مبنی بر این که اشخاص ناشناسی ازطریق تماس واتساپی پس از جلب اطمینان آن ها، اطلاعات بانکی و رمز ورود به اینترنت بانکی آن‌ها را دریافت کرده و اقدام به خالی کردن حساب آنان کرده اند، بررسی موضوع در دستور کار ویژه این پلیس قرار گرفت.

او می گوید: با بررسی‌های صورت گرفته توسط کارشناسان پلیس فتا مشخص شد متهمان این پرونده‌ها به صورت یک باند سازمان دهی شده، با شاکیان از طریق اپلیکیشن واتساپ تماس می‌گرفتند و از روش مختلف از جمله برنده شدن در مسابقه رادیویی، برنده شدن در قرعه کشی سفر به عتبات عالیات و .. اقدام به دریافت اطلاعات حساب مالباختگان کرده و حساب آن‌ها را خالی می‌کردند.

سرهنگ جلیلیان گفت: در ادامه ماموران با انجام تحقیقات گسترده و به کارگیری اقدامات فنی و اطلاعاتی، در نهایت ۴ نفر از متهمان این پرونده شامل ۳ مرد و یک زن را شناسایی کرده و پس از چندین روز تعقیب و مراقبت، در نهایت نامبردگان را در چند عملیات غافلگیرانه دستگیر و به پلیس فتا معرفی کردند.

به گفته رئیس پلیس فتا البرز میزان خسارت مالی صورت گرفته به شکات توسط این باند تا کنون ۵ میلیارد ریال بوده است که کماکان سایر اقدامات جهت کشف زوایای پنهان و شکات احتمالی ادامه دارد.

شهروندان می‌توانند در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به بخش گزارش‌های مردمی و یا با شماره ۰۹۶۳۸۰ تماس بگیرند.

انتهای پیام/ ر .ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.